
Opel Blitz - Roden
34 posts
• Page 1 of 4 • 1, 2, 3, 4
Opel Blitz - RodenMa inscriu in GB cu Opel Blitz de la Roden, un kit foarte simpatic. Voi alege inmatricularea DAK - Deutsches Afrikakorps. Sper ca se vede OK data de azi.
![]()
Re: Opel Blitz - RodenMarfa, eu l-am facut Maultierul de la Roden. Sa inteleg ca e posibil sa-l cuplezi pe viitor cu ceva blindat intr-o diorama?
Florin David wrote:
Re: Opel Blitz - RodenScurt istoric:
Opel Blitz (Kfz.305) a fost, fara indoiala, cel mai folosit tip de camion de catre Wehrmacht in al doilea razboi mondial. Peste 100.000 de exemplare au fost construite, iar camionul de trei tone a devenit faimos pentru fiabilitate si usurinta cu care era reparat, fiind preferatul trupetilor germani, din Rusia pana in Africa. Legenda spune ca multi dintre ei au pus pierderea razboiului pe seama faptului ca au fost construite prea putine Blitz-uri. Istoria acestui camion incepe la mijlocul anilor 1930, cand nazistii a initiat un program de modernizare a economiei, cu o importanta componenta militara. Ca o ironie pentru evenimentele de mai tarziu, compania americana General Motors, care detinea fabricile Opel de circa 10 ani, a fost desemnata castigatoarea unei comenzi masive de vehicule pentru armata germana. Versatilitatea acestor camioane a fost pe deplin exploatata pe front, ele fiind folosite si pe post de statii radio, asistenta service, cisterne si chiar spalatorii mobile si imprimerii. Din 1937 pana in 1944, aproape 140.000 de vehicule au fost construite. Daimler-Benz a fost si el implicat in program, construind sub licenta Opel "Blitz-uri", cu denumirea de Mercedes L701. Fiabilitatea Blitz-ului a fost pe deplin confirmata de campania din Rusia; pentru ca avea un motor pe benzina, acesta putea fi pornit mult mai usor in conditii de ger aspru. In plus, "naviga" cu mai mare usurinta prin noroaie si tot soiul de obstacole, datorita greutatii mici, comparativ cu alte camioane folosite de nemti. Kitul: Roden a facut o treaba foarte buna cu acest kit, multi situandu-l peste oferta celor de la Academy, Italieri si MAC. Cel putin la capitolul motor, Roden ofera o mica bijuterie, iar capota poate fi lasata ridicata (destul de problematic, vom vedea mai incolo). Portierele, in schimb sint inchise, insa pot fi deschise si ele cu destula usurinta. Sasiul este foarte bine detaliat pentru aceasta scara si nici o piesa majora nu pare sa lipseasca nici de aici. Bena poate fi reprezentata libera sau acoperita cu o prelata. Roden ofera una minunata din plastic. Eu o sa-l fac fara. Cel mai mare pacat al kitului il reprezinta "gaurile" din cauciucurile spate, cele de la exterior; eroare de matrita sau naiba stie. Chifla poate fi insa reparata destul de usor cu niste putty sau Mr. Surfacer. Parbrizul si restul geamurilor sint facute din acetat, foarte fin executate si deci "in scara". Am inceput cu asamblarea motorului. Am adaugat in plus fisele de la bujii, cureaua de transmisie si am inlocuit palele elicei de racire a radiatorului, care erau mult prea groase. Inca nu stiu cum am sa deschid capota, pentru ca avea un mod ciudat de pliere... dar mai e pana acolo. Review-uri: http://modelingmadness.com/scotts/misc/ ... review.htm http://www.internetmodeler.com/2005/dec ... review.php http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/ ... 0710.shtml Spor tuturora! ![]()
Re: Opel Blitz - Roden]
Salut , Florin . Din cate am vazut ,Nu se plia , cel putin nu la modelul acesta (3t). Partea de deasupra capotei si lateralul acesteia erau "lipite" ( de fapt o singura piesa) , astfel ca se deschidea intr-o singura bucata . Uite vreo 2 link-uri ( pe astea le-am gasit cel mai rapid) . Daca doresti mai caut. http://panzernet.com/foros/showthread.php?t=5508 si http://www.afv-news.com/wp-content/uplo ... 6670_4.jpg
Re: Opel Blitz - RodenSalut Daniel si multumesc pentru link-uri. Nu cunosteam aceasta diferenta. Eu luasem drept referinta poza asta:
![]() Dar tind sa-ti dau dreptate, dupa poza asta: Oricum va trebui sa tai partea superioara a capotei, care este lipita de cabina in kitul meu. Doar lateralele, cele cu fantele de aerisire sint libere. Cele doua parti vor trebui subtiate la greu si lipite cumva in pozitia erecta.
Re: Opel Blitz - RodenCunosc bine kit-ul , dealtfel chiar am unul in lucru
![]() ![]()
Re: Opel Blitz - RodenSa stii ca m-am gandit si eu la o replica din tabla de aluminiu. Problema sint acele fante. Oricum, voi incerca sa vad ce iese.
Re: Opel Blitz - RodenSasiul e gata, mai trebuie pilite micile imperfectiuni. Am mesterit un pic si cupla de remorcare; cea originala arăta ca o palnie.
Re: Opel Blitz - RodenAsamblarea partilor principale si a majoritatii detaliilor e cam gata. Nu-s toate lipite definitiv, ca sa am loc si de pensulat. Am inlocuit cu sarme cam toate elementele de fixare de la indicatorii de gabarit, oglinda, proiector. Dar cel mai greu mi-a fost sa fac manerele portierelor, care erau sugerate doar printr-o linie in relief.
Multumesc pentru atentie si spor tuturor!
Re: Opel Blitz - RodenPana nu te apuci de vopsit, farurile asa raman ?
Niciodata nu am inteles care-i treaba cu farurile. Aveau tabla cu fanta, acoperitoare textila saui din piele sintetica cu fante....?! Pe cutia de la Roden, nici pictorul nu a fost hotarat. Are unu asa si altul altfel.
34 posts
• Page 1 of 4 • 1, 2, 3, 4
Who is onlineUsers browsing this forum: No registered users and 2 guests |
||