Buna ziua,
Intrucat urmaresc forumul acesta de ceva timp si as dori sa pot continua, imi voi lua inima in dinti si voi incerca sa postez ultima macheta realizata. Precizez ca sunt un incepator in domeniu (cele vreo 50 de machete de avioane realizate in anii '80 si '90 fara sa stiu ca exista aerograf si chit/glaspapir nu merita mentionate si ca planul este sa realizez o colectie RoAF de dupa WWII la 1/72. Ianainte de a incepe insa lucrul, am citit despre tehnici si am incercat sa aplic cele invatate pe niste machete de test. F-105G este asadar o macheta de inceput, la care am incercat sa experimentez tehnicile.
Despre kit:
Un kit excelent ca detalii (dar in pozitiv) cu o foaie de decaluri cu stencilsuri incluse (peste 250 de pozitii pentru 5 variante de inmatriculare) si instructiuni destul de clare. Kitul este o reboxare a unei machete Monogram din anii '80, cu detalii fine, dar in pozitiv. Atat de multe detalii erau incat pe un eleron apareau inclusiv stantate datele producatorului (din China) pe supafata exterioara...
Despre materiale:
Am folosit vopsele acrilice Vallejo ModelAir (plus diferite ModelColor, Revell Aqua si Gunze Aqueous), chit Tamyia Basic Putty, adeziv Revell Contacta Professional si "zeama de decal" Revell.
Despre munca:
Cu atatea atuuri, ar fi trebuit sa fie reteta succesului... Din pacate, toate au fost sub controlul (relativ) al unui modelist incepator si (mai rau) nerabdator. Intentia a fost sa testez metoda de mascare cu serpisori de Patafix pentru camuflaj multicolor. Reusita a fost partiala, in sensul ca a iesit mai bine decat ma asteptam, dar inca nu am reusit sa am control asupra gazarii la linia de demarcatie. Dupa 3 zile de lipit stencilsuri (inclusiv vreo 20 de "NO STEP" de 1x2 mm), decalurile principale m-au luat pe nepregatite cu asezarea pe curbele complexe ale fuselajului, de unde si silveringul partial... De asemenea, nivelul de detaliere al gravarii in pozitiv m-a facut zgarcit cu chituirea si (chiar daca am mascat zonele adiacente celei chituite) nu am reusit sa nivelez corespunzator imbinarile. La astea se adauga si unele piese uitate si montate ulterior, cu probleme de pozitionare si (cea mai suparatoare - mai ales pentru ca mi-am dat seama imediat dupa ce am facut-o de greseala) vopsirea inadecvata a dungii galbene de pe cupole. Neavand galben de modelism, am folosit de la copii un galben Maimeri de pictat, dar l-am aplicat cu pensula, iar nu cu aerograful. De aici si consistenta aiuristica...
Oricum, este primul avion la care am vopsit si interiorul cupolei (in sensul de a aplica un stat de negru pe exterior inainte de a aplica culoarea de camuflaj - iar intre ele a fost aplicat galbenul...) si primul avion vopsit cu aerograful care seamana a avion
Ma jos cateva poze (din cauza lipsei de timp si a neincrederii nu am facut si poze intermediare pe parcursul montarii):