P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".

P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Tibi Keresztely » Wed Feb 13, 2013 9:31 pm

Va salut prieteni!

A venit timpul sa deschid si eu un WIP pe acest forum.
Ca o paranteza dece construiesc un P 38 vreau sa va spun ca in Decembrie am avut ocazia sa vad un P 38 F in Salzburg (Hangar 7 / Red Bull Air). Avionul este expus in aceasta perioada pentru a fi admirat dar este perfect functional.
In mica mea stiva de machete aveam tot un P 38 F dar Glacier Girl asa ca m-am hotarit sa construiesc deocamdata acest avion. Lucru care sa intimplat imediat a doua zi dupa ce am ajuns acasa.

Image

Nu am mai facut poze cu toate ramale si piesele pentru ca acest lucru este cu siguranta stiut de voi. Oricum cind le vezi, la prima vedere iti zici : arata fain, asta-l construiesc repede.
Din pacate lucrurile nu stau asa, macheta are o serie de greseli care am considerat ca se pot corecta, lucru care incetineste mult procesul de constructie. Ba mai mult am vrut sa-l detaliez inclusiv reproducind niturile si suruburile...

Am inceput cu cabina pilotului prin vopsirea unor echipamente in negru (Tamiya TS 6) iar imediat dupa uscare am mascat si vopsit cu Gunze Interior Green. Dupa uscare am lipit componentele din setul de detaliere de la Eduard.
Aripa si botul avionului au fost imbinate, nu fara probleme. A fost necesar un strat de stiren pentru completa partea care nu "pupa" bine. Niturile care erau in pozitiv le-am slefuit si am sa le reproduc prin inteparea plasticului cu un ac de seringa (0,7 mm) retezat.

Image

Fuselajele motoarelor sunt cea mai mare problema a kit-ului! In primul rind multe parti sunt rau gravate, lucru care a fost inacceptabil...
Am completat cu fir tras la cald si adeziv lichid toate partile care nu erau in regula, dupa care am slefuit si regravat fiecare parte.
Alta problema au fost mai ales partea din spate ale radiatoarelor, total gresite ca forma. Am fost nevoit sa le scurtez si sa le schimb forma.

Image
Image
Image
Image
Image

Am constinuat cu "gravarea" suruburilor de la capotele motoarelor. Ca in poza atasata...

Image
Image
Image
Image

si am inceput lungul proces al punctarii niturilor pe intradosul aripilor. Nu stiu cum fac altii aceste nituri, poate mai imi dati si voi vreo idee. Metoda mea este asta :
- punctez fiecare nit
- revin si uniformizez fiecare nit cu un burghiu de 0,3 mm.
Am incercat si cu riveter dar cu toate ca este mai rapid simt ca nu am un control buna asupra lui.

Image

Sper ca in citeva saptamani sa revin cu ceva progrese.
User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Hartman » Wed Feb 13, 2013 9:31 pm

Salut Tibi,
frumoasa pasare p 38 asta.Esti un norocos ca ai vazut-o si de aproape.
Referitor la nituri ,mana libera este cea mai sigura asa cum deja faci.
Sunt convins ca va fi o lucrare de calitate,mai ales dupa ce ti-am vazut
mustangurile pe viu.
Ai pus si niste poze foarte bune ceea ce eu inca nu reusesc .
Voi urmari cu interes continuarea,spor.
User avatar
Hartman
Procurator
 
Posts: 315
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:04 am
Prenume si nume: Paul Necula

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Tibi Keresztely » Wed Feb 13, 2013 9:32 pm

Norocos? Poate... Initial am fost sa vad toata expozitia unde sunt expuse citeva avioane, masini de formula 1 si motociclete. Colectia Red Bull detine mai multe avioane din pacate nu toate se pot vedea (bine) deoarece majoritatea se afla intr-un alt hangar...
Si pe acesta am sa-l construiesc cindva. Trebuie doar sa invat sa imprim decaluri!

User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Dan Natu » Wed Feb 13, 2013 9:33 pm

Poate te sponsorizeaza chiar Red Bull cu un set de decaluri ;)
User avatar
Dan Natu
Tiro
 
Posts: 7
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:40 am

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Tibi Keresztely » Wed Feb 13, 2013 9:34 pm

Salut prieteni,

In cele din urma am revenit la P 38. Din pacate am mai multe machete la care lucrez, multe sunt in stadiu foarte avansat si as vrea sa le termin ca sa nu mai plimb cutiile prin casa. :) Dar greseala asta nici nu mai vreau sa o repet si incerc sa mentin doar doua machete in lucru ( nu 6 ca acuma )

Munca avanseaza incet, dar la acest avion nici nu incerc sa ma las presat de un termen si incerc sa fac atit cit pot in fiecare seara, dat fiind modificariile pe care le-am facut si pe care mai am de gind sa le fac.

Momentan lucrez la baile trenurilor de aterizare, usile au fost modificate, partial gravate si nituite, in fotografia de mai jos va arat diferenta intre original si varianta modificata.
Image
Baia trenuilui de aterizare a fost usor detaliata cu fire din plumb (led wire)si pentru a fi sigur ca nu se vor misca de la loc le-am lipit cu future...
Image
Image

semifuselajele cu usile trenului de aterizate in comparatie
[img size=800 x 60o0]http://images109.fotki.com/v146/photos/1/1386841/9497618/DSC00791s-vi.jpg[/img]

Am terminat si rotile. Este prima macheta la care atasez cauciucurile (de vinil) pe jenti. Foarte practic! Roata fata a fost modificata, din pacate nu am facut poze la modificare. Practic din cele doua jenti date la kit, am folosit cite o jumatate de la fiecare pentru a obtine jeanta corecta. :)
Image

Am mai lucrat si la coafele elicilor. Pentru a obtine o coafa corecta, trebuie sa renunti la instructiuni. Am lipit cele doua jumatati si le-am chituit dupa care am "nituit" . Poza comparativa jos...
Image

Am sa incerc sa revin mai des la acest topic si sper sa va pot arata mai multe.
User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Hartman » Wed Feb 13, 2013 9:35 pm

Salut Tibi,
se vede ca ca esti unul din modelisti care folosesc chitul de asamblare doar ca baza de plecare.Se adauga apoi multa munca de documentare la fiecare detaliu in parte,adaugari sau rectificari.Referitor la lucrul la mai multe deodata ,este un bun compromis atunci cand iti plac mai multe avioane si nu sti pe care sa-l abordezi primul.Ideal este daca sunt de la aceiasi tara si pot fi folosite culori comune.
Spor in continuare.
User avatar
Hartman
Procurator
 
Posts: 315
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:04 am
Prenume si nume: Paul Necula

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Tibi Keresztely » Wed Feb 13, 2013 9:36 pm

Salut Hartman,

Da, munca de documentare este chiar obositoare si de durata in unele cazuri, mai ales cind este vorba de un avion WWII restaurat, care in multe locuri nu mai este reconditionat asa cum au fost construite in timpul razboiului. Am cautat multe fotografii cu acest avion, din fericire am dat de un set gen Walk Around cu fotografii destul de bune. Kit-ul Academy este insa mult "pe linga" si anumite parti se puteau rezolva mai simplu, si pentru fabricant dar si pentru cei care-l construiesc. Nu mai spun de greseli sau forme gresite.
Revin peste citeva zile cu noi fotografii, sper sa fie de rezolutie mai mare. Sit-ul Fotki unde am incarcat pozele imi schimba rezolutia, si nu inteleg cum si dece...
User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: P 38 F "Glacier Girl" - Academy 1:48

Postby Hartman » Wed Feb 13, 2013 9:37 pm

Tibi incerca si Picasa.
User avatar
Hartman
Procurator
 
Posts: 315
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:04 am
Prenume si nume: Paul Necula


Return to Aero

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests