|
Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".
by alexelu_marinelu » Tue Jan 15, 2013 1:18 am
De inceput, bine v-am regasit si multumesc pentru gazduire. Compania este cea care face antrenul, iar antrenul face petrecerea. Mi-a fost dor de voi. Am vrut sa ma introduc (bag in seama) cu o macheta. Din pacate, nu am reusit sa o fac cu o figurina, palier pe care zic eu ca me descurc intr-o oarecare masura, ci cu o avioneta - pe zona asta, aptitudinile mele sunt limitate, dar incerc sa le compensez cu placerea facerii. Pe linia unei fixatii recente cu rachetele (dintre care s-au materializat un V1 si un X1), am bagat un pic la Kometa. "Un pic" din punct de vedere al rezultatelor, ca de apucat, m-am apucat de ea de vreo doua luni - ar trebui ca acum sa mearga ceva mai usor, intrucat partea dureroasa s-a cam incheiat. Istoricul 163-ului, o alta frunza batuta de vant pe cerul Germaniei, e cunoscut - concept mult inaintea timpului sau. Asa ca nu insist. Macheta Academy e cunoscuta si apreciata ca fiind foarte buna in forme. In plus, are si aripile "warped" (cand m-a intrebat despre asta Edy/109, am zis ca m-a injurat; dupa ce am inteles ce vrea de la mine, i-am raspuns cu satisfactie orgasmica: "am"). Varsta matritei cere insa un set de PE-uri - l-a primit pe cel de la Eduard (excelent, cu peste 100 de piese), care "rezolva" niste zone ale machetei - cele mai spectaculoase, din punct de vedere al rezultatului, sunt cockpit-ul, interiorul lacasului schiului, franele aerodinamice si capacele rotilor. Deocamdata, dupa mult pilit / cioplit / indoit / potrivit / vopsit / umbrit / lacuit, am reusit s-o inchid. Un set inainte de-mpreunare: Si un set in stadiul actual: Ar mai urma acuma parbrizul blindat cu suportii sai, neshte butelii si furtune in spatele tetierei chilotului, colimatorul, un maner, ceva, si chiar se inchide si pleaca la vopsit[/quote] Marhaba wrote:[quote]Trec cu vederea (cu greu) ca in loc sa incepi cu un blindat, ai inceput cu un avion. Asta daca si-asa n-ai inceput cu o figurina. Asa ca-ti spun bine-ai venit. :w: Subiectul e interesant chiar pt un neavionist ca mine. Iar interiorul - demn de-un blindat Tin aproape!
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Marhaba » Tue Jan 15, 2013 1:22 am
Trec cu vederea (cu greu) ca in loc sa incepi cu un blindat, ai inceput cu un avion. Asta daca si-asa n-ai inceput cu o figurina. Asa ca-ti spun bine-ai venit. :w: Subiectul e interesant chiar pt un neavionist ca mine. Iar interiorul - demn de-un blindat Tin aproape!
-
Marhaba
- Procurator
-
- Posts: 1314
- Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
- Prenume si nume: Ovidiu Cupse
by alexelu_marinelu » Tue Jan 15, 2013 1:24 am
Marhaba wrote:Trec cu vederea (cu greu) ca in loc sa incepi cu un blindat, ai inceput cu un avion. Asta daca si-asa n-ai inceput cu o figurina. Asa ca-ti spun bine-ai venit. :w: Subiectul e interesant chiar pt un neavionist ca mine. Iar interiorul - demn de-un blindat
La cat am muncit la 1/72 la tablele alea, ar fi loc de ceva ingaduinta. Promit ca in viitorul apropiat, cu o marja de vreo 6 luni, sa prestez un blindat. Acuma sunt cu sufletul impacat si poci sa ma bag in unele topicce.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Bill » Tue Jan 15, 2013 1:25 am
Serus, Frumos interiorul, felicitari. Ma bucur si ca ai inceput cu un avion, si chiar unul inedit si interesant. Asta nu arata a incepator, de fapt multe dintre tehnici se aplica(cu mici deosebiri) si la alte tipuri de kituri. Si nu uita ! la un avion cind weatheringul e prea mult ai incurcat-o, la un blindat no problemo Si ne bucuram sa te avem printre noi, Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by Buss » Tue Jan 15, 2013 1:27 am
Stiu ca suna ignorant din partea mea dar de ceva timp am tot zis ca pun intrebarea... poate suna idiot/aiurea/etc dar... toate butoanele, ceasurile indicatoare, etc din cockpituri sunt vopsite sau decaluri? Scuzati-mi ignoranta.
-
Buss
- Aquilifer
-
- Posts: 319
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: George Dobre
-
by Hartman » Tue Jan 15, 2013 1:27 am
Frumoasa pornire. Scara era bine sa o specifici si in titlu.
-
Hartman
- Procurator
-
- Posts: 315
- Joined: Mon Jan 14, 2013 12:04 am
- Prenume si nume: Paul Necula
by alexelu_marinelu » Tue Jan 15, 2013 1:28 am
Bill, merci de bun venit. Incepator n-oi fi eu la avioane, cel putin ca numar. Limitele sunt mai mult auto-impuse (de exemplu, weathering-ul la avioane mi se pare de foarte multe ori exagerat, cu atat mai mult la 1/72, si tocmai de aceea, imi place sa le las mai curatele; stiu ca pentru unii asta inseamna descalificare din start).
George, nu e vorba de ignoranta. Raspunsul e: depinde. In cazul asta, PE-urile sunt de genul pre-painted - adica o parte din ele (bordul si centurile) sunt vopsite gata. Doar mai adaugi pe ici, pe colo cate ceva, in functie de documentatie. La 163 eu am mai adaugat unele detalii: o maneta, o grinda, o cutie, ceva cabluri si furtune. La unele seturi, sub ceasuri, se fixeaza o folie transparenta pe care sunt conturate ceasurile. Astea trebuie vopsite pe din dos, iar bordul cu cadranele se vopseste separat.
Hartman, mi-a scapat si nu stiu daca se mai poate edita acum.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Olaf The Viking » Tue Jan 15, 2013 1:30 am
Alexandru Croitoru wrote:Hartman, mi-a scapat si nu stiu daca se mai poate edita acum.
Unii au putut. :unsure: Scara in titlu e mai mult ca o recomandare, nu ma obosesc sa scot toporul pentru asta. Probabil si mie mi-ar fi scapat.
-
Olaf The Viking
- Imperator
-
- Posts: 2208
- Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu
-
by Bill » Tue Jan 15, 2013 1:33 am
Alexandru Croitoru wrote:Bill, merci de bun venit. Incepator n-oi fi eu la avioane, cel putin ca numar. Limitele sunt mai mult auto-impuse (de exemplu, weathering-ul la avioane mi se pare de foarte multe ori exagerat, cu atat mai mult la 1/72, si tocmai de aceea, imi place sa le las mai curatele; stiu ca pentru unii asta inseamna descalificare din start).
Scuze Alex, tu te dadeai modest, eu nu am stiut ca esti tu(alexelu) si te-am facut greenhorn. No way ! Foarte fain, asteptam continuarea, Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by alexelu_marinelu » Tue Jan 15, 2013 1:34 am
Bill wrote:Scuze Alex, tu te dadeai modest, eu nu am stiut ca esti tu(alexelu) :silly: si te-am facut greenhorn. No way ! Foarte fain, asteptam continuarea, Spor,Bill
Sa stii ca ma suparasem rau de tot :angry:. N-am dormit vreo 3 zile, prietene. Continuarea, o sa vina ea, da' merge greu: regravatul cu chituitul cam 3-4 seri, detaliile de pe bord (parbriz blindat, colimator) cam 2 seri, evacuarea motorului racheta 1 dup'amiaza, sistemul de prindere al schiului 1 seara, iar la sfarsit, surpriza - am cam trantit cupola. Acum e la uscat dupa slefuit / polishat / futurizare si isi asteapta mastile pentru vopsit. Sigur la Alba va veni. Succese!
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
Return to Aero
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
|
|