VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:49 pm

Episodul 9

Mercure 1/100 Air Inter

Oare cum au facut Plasticart de s-au concentrat fie pe prototipuri,fie pe avioane destinate falimentului?
Mercure este unul dintre acele proiecte care desi nu a fost rau a sucombat relativ repede.

Macheta,de calitate medie spre "neinspirata"-as zice eu- a fost produsa intre 1975-1991 si se gaseste din belsug pe ebay,la un pret relativ ok.
Are gravura in relief iar partile se potrivesc destul de bine ceea ce atesta faptul ca matrita e de productie mai recenta,nu ca IL 18 care parca a facut tratament cu Botox.

In 1967,cu ajutorul guvernului francez,Marcel Dassault ,cunoscut prin creatiile sale cu destinatie militara,ca Mystere sau Mirage, a decis sa proiecteze o aeronava civila-Mercure 100- care sa fie un competitor pentru Boeing 737.
Dassault ii da acest nume pentru ca dorea ca avionul sa poarte numele unei zeitati grecesti si Mercur era singurul zeu reprezentat in arta cu un fel de aripioare la picioare.
Prototipul zboara pentru prima data in 1971 dar,desi putea transporta mai multi pasageri decit B 737 avea o autonomie de zbor mica,de numai 1700 km ceea ce nu il propunea pentru zboruri transatlantice.
Acest motiv,devalorizarea dolarului precum si criza petrolului la nivel mondial din 1973 au determinat ca prea putine companii aeriene sa fie interesate de Mercure 100.
Pina la urma,singurii care au pus avionul la treaba a fost compania Air Inter,o structura semiprivata care va deveni ulterior parte din Air France.
In total,intre 1971 si 1975 s-au fabricat 10 bucati iar unul dintre cele doua prototipuri a fost restructurat si vindut si el.
Dassault dorea sa ia un imprumut si a incercat sa propuna proiectul Mercure 200,dar fara succes,statul fiind reticent la o noua aventura de acest gen.


Dupa cum aratam,Mercure de la Plasticart s-a produs din 1975,anul in care s-a oprit productia originalului.Mie mi se pare ca o urmari cu asemenea precizie proiecte perdante e si asta o arta.
Decalurile sint gresite.In loc de F-WTMD(care nu a existat) trebuia sa fie F-BTMD,inmatricularea celui de-al doilea prototip.

Macheta a avut putine box-arturi.Putine si urite:
Primul s-a produs intre 1975 si 1987 si nu cred ca e al lui Reich.Acesta nu avea obiceiul sa foloseasca acuarela pe fond umed pentru difuzie,asa cum e pe fundal(colectie personala):
Image Image Image Image

Al doilea a fost produs intre 1987-1990.Autorul e cu siguranta un idiot,din moment ce a reusit sa uniformizeze toate cutiile.Pe vremea cind se mai gaseau pe la noi ,pe timpul lui Ceausescu,in magazine era doar un bec chior si era usor sa incurci o cutie de Mercure de acest gen cu alta asemanatoare de la SU-7 sau Mi 10 K sau chiar cu un "Nu te supara frate" sau un "Scrabble"
Ca sa nu mai zic de poza.Cred ca a facut-o Hansi,baiatul contabilei de la Plasticart a doua zi dupa ce s-a imbatat cu "Apoldauer Brau" la circiuma "Zum Barkas",cu un aparat Smena cu obiectivul spart,legat la ochi,cu ochelari de soare si o punga neagra de 1DM pe cap.( colectie R Wimmer):
Image Image Image
In 1991 se distribuie sub brandul Master Model:(R Wimmer):
Image

Modelul pe care l-am construit eu:
Image Image Image Image

Toate bune,

www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de

sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:49 pm

Episodul 10

L-60 "Brygadyr" scara 1/100

Fain nume,"Brygadyr"!Te duce cu gindul la recolte,avint socialist,grane auri......
L-60 este cel mai mic model produs de Plasticart in scara 1/100.E simplu,fara prea multe detalii,nu ca originalul ar fi fost mai complicat.
El vine in culoarea argintie,ceea ce necesita vopsire,daca vrei sa arate ca pe cutie.Dintre minusuri-bechia este disproportionat de mare.
Modelul s-a produs din 1963 pina in 1991,apoi firma poloneza Wojar l-a reeditat si ea insa nu pot sa estimez pina cind.

Aero L 60 este un avion de constructie cehoslovaca si a fost construit intr-un numar de 273 de bucati intre 1953-1960.
Prototipul a zburat in 1953 dar era submotorizat asa ca s-au facut modificari iar in 1954 zboara cel de-al doilea prototip.
L-60 este un avion usor de tip STOL(Short Take off and Landing) si seamana cumplit de tare cu Fiesler" Storch " Fi 156 care la rindul sau a fost produs in Cehoslovacia dupa razboi sub numele de K 65.Practic,L-60 a fost conceput ca sa il inlocuiasca pe K-65.
L-60 a fost folosit intensiv in Europa de Est dar si in tari ca Argentina,Arabia sau China ca avion de observatie,transporturi de marfuri usoare,pentru unele misiuni militare,stropirea recoltelor,ambulanta aeriana,tractare planoare.
L-60 cu inmatriculare Interflug DM-SID se pare ca a folosit pentru transportul bagajelor pierdute de aceasta companie.
Variantele L-60 S si SF,cu motoare in stea de 260-cp de tip Ivchenko AI-14R au fost produse de polonezii de la PZL.

Primul boxart este din 1963 pina in 1968 si vine livrat cu decaluri pentru inmatricularea DM-SID Deutsche Lufthansa,pe albastru(R Wimmer):

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image

Observati faptul ca pe prospect este sigla si inscriptia "Lufthansa Modellbaukasten" asa ca si la IL 14,AN-2,Aero 45 sau IL 18 din acea perioada.Practic,"Deutsche Lufthansa" este viitorul Interflug dar in vremurile alea RDG-istii nu isi dadeau seama cam cit or fi de comunisti.

Din 1968 pina in 1970 se produce al doilea boxart,de data aceasta cu decaluri Interflug pe rosu,ca deh,acum nu mai exista Deutsche Lufthansa-e prea capitalist!(A Goethe):

Image

Iata si citeva poze comparative cu modele din prima si a doua perioada(R Wimmer):

Image Image Image

Intre 1970 si 1972,din cauza stocurilor mari,modelul nu se produce.
Al treilea boxart este produs pentru o scurta perioada,intre 1972-1974(R Wimmer):

Image Image Image Image

Observam aparitia unui misterios designer care se semneaza"Ho":
Image

Al patrulea boxart este produs din 1975 pina in 1990.In cutie sint livrate decaluri pentru varianta Interflug DM-SID,pentru una militara 242 si pentru cea cehoslovaca OK-NNF(colectie personala):

Image Image Image Image
Image Image

Intre 1990-1991 se vinde sub brandul Master Model,mai apoi firma poloneza Wojar reediteaza modelul(R Wimmer):
Image Image



Modelul construit de mine arata asa:

Image Image

Enjoy:
[url="http://www.familie-wimmer.com"]http://www.familie-wimmer.com[/url]
[url="http://www.arnes-modellbauseite.de/"]http://www.arnes-modellbauseite.de/[/url]

sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:50 pm

Episodul 11

Baade 152 scara 1/100 si 1/125

Este fara indoiala cea mai rara macheta produsa de Plasticart.

Este un model construit, se pare , doar intre 1959 si 1962,deci am toate motivele sa cred ca nu se mai gaseste neconstruit decit,poate,in colectia vreunui nebun din careva colt de lume.

Interesant este faptul ca a fost produs concomitent la scarile 1/100 si 1/125.Oare de ce?

Povestea avionului original este si ea interesanta si invaluita in mister.

Baade 152,cunoscut si ca Dresden 152, VL-DDR 152 sau doar 152 este primul jet de pasageri german.
Baade vine de la numele designerului aeronavei,Brunolf Baade.Doar trei prototipuri au fost construite.

Primul,avind inmatricularea DM-ZYA,este derivat din Samoliot 150 sau Alexeiev 150,un bombardier coceput in URSS de fosti proiectanti de la Junkers,adusi ca prizonieri.
Trenul de aterizare in tandem era ceva neobisnuit pentru acea vreme,in schimb,avea cupola de sticla anterioara,pentru observatie,tipic pentru avioanele din zona est-europeana.

Primul zbor are loc in 1958 si dureaza 35 de minute.Aeronava se prabuseste insa in timpul celui de-al doilea zbor si tot echipajul moare.

Cel de-al doilea prototip,inmatriculat DM-ZYB,nu mai are cupola de sticla frontala.In plus,trenul de aterizare se afla sub motoare,impartind aceeasi consola,fapt extrem de neobisnuit ca si solutie tehnica.

Cel de-al treilea prototip,inmatriculat DM-ZYC a fost utilizat doar pentru teste la sol.

Testele de zbor pentru serviciul operativ de pasageri erau gata in 1961 si in acel moment 4 avioane erau in productie,la Dresda.Ele urmau sa echipeze compania Est-germana Deutsche Lufthansa,viitoarea "Interflug".

Brusc,guvernul RDG hotaraste oprirea nu doar a proiectului Baade 152 dar si a tuturor activitatilor de constructie aeronautica est-germana.Acest lucru s-a intimplat la presiunea sovieticilor care,pe de o parte au refuzat sa comande acest avion iar pe de alta parte doreau sa-si promoveze propriile aeronave,in speta Tu-124 care era "pe teava" in acel moment.

De atunci,est-germanii nu au mai produs pe teritoriul lor aeronave decit sporadic,sub licenta,ca in cazul IL-14.

Se spune ca in prabusirea celui de-al doilea prototip,sovieticii au dat si ei "o mina de ajutor",simtind productia aeronavei ca pe o amenintare la adresa planurilor lor.
In plus,intuind capacitatea de regenerare germana,au impus acestora si alte masuri pe termen lung cum ar fi productia de autovehicule doar cu motoare in 2 timpi sau limitarea la maximum a productiei de locomotive grele,in special diesel.
Asa se face ca RDG-ul a fost impinzit de celebrele locomotive"Taigatrommel" si "Ludmila" de provenienta ruseasca dar si de U-Boot-ul romanesc produs la uzinele 23 August.

Cert este ca toate aparatele care erau in fabricatie au ajuns sa fie dezmembrate insa unul dintre ele a fost restaurat in anii '90 de EADS EFW (Elbe Flugzeugwerke GmbH) din Dresda.


Ca model,repet,nu l-am fazut niciodata "pe viu",doar in pozele lui Richard Wimmer si Arne Goethe.
Ceea ce se poate remarca este calitatea nu prea grozava a modelului insa,deh,erau alti ani si alta tehnologie.
Inmatricularea nu e nici ea corecta:DM-SCA Deutsche Lufthansa este fantezista.By the way,aceasta inmatriculare va ajunge ulterior la un Tu 134 Interflug.
Dupa cum spuneam au existat doua variante scalare si implicit doua boxarturi .Acesta e boxartul pentru 1/100:(toate pozele-colectia R.Wimmer):

Image

Iar acesta e pentru scara 1/125:

Image Image Image

Si citeva poze cu modelele construite,din pacate nu de catre mine:

Image Image Image Image
Image Image Image


Enjoy!

http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/

sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:50 pm

Salutare,
Baade 52 s-a dat zilele trecute cu ...1067 euro.Nici nu-i mult:)
Image
Eu am mers pina la 551 euro dar se pare ca sint mic copil...
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Nicolae Stanculescu » Fri Apr 12, 2013 9:51 pm

Dupa cum spuneam acum o vreme, revin cu 2 din machetele mele din perioada DDR-ista. Incerc sa va prezint Yak 24P si Mercure, realizari de au adunat un sfert de veac.

Yak 24P a fost achizitionat, daca mia tin eu bine minte din magazinul Cocor cand eram prin clasa a XII-a si a fost poate ultimul pe care l-am gasit din seria cu cutie albastra
Image
Image
Image

Apropos de placearea producatorului DDR-ist de a crea machete ale aeronavelor care au constituit esecuri, Mercure se inscrie in linia lor glorioasa. Aceastamacheta a fost a doua din seria cu cutie neagra si totodata prima macheta care nu a avut stativ. Macheta a fost achizitionata in ultimii ani de ceausism de la o librarie de peste drum de Budapesta, colt cu Calea Marasesti.
Image
Image
Image



Sper sa va placa
User avatar
Nicolae Stanculescu
Gregalis
 
Posts: 17
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:30 am

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:51 pm

Episodul 12:

Boeing 727 scara 1/100 inmatriculare Pan American N314PA

Este unul dintre cele mai frumoase si bine realizate modele de la Plasticart si a fost produs intre 1968-1991.
Are nituri,gravura in sant si respecta destul de bine proportiile originalului.Pe e-bay se gaseste foarte frecvent,semn ca a fost produs intr-un numar foarte mare.
Pentru vremea respectiva era un model super dar si concurenta era mare-l-au fabricat si Nitto (acelasi cu Otaki sau Entex Doyusha),Heller,Faller,Airfix si altele.

Povestea avionului original este,atipic pentru orientarea Plasticart,una de succes.
Boeing 727-100 este un jet trimotor produs intre 1963-1984 intr-un numar impresionant de exemplare: 1832! Dintre acestea ,peste 600 sint si azi in serviciu operativ.
Boeing 727 este un mediu curier care a fost creat pentru a continua succesul avut cu modelul 707,un cvadrimotor de referinta la vremea sa.B 727 a mai avut si o varianta marita,B 727-200.
In general a fost utilizat de operatori americani,ca United, Eastern Air Lines şi American Airlines dar si de multe alte companii din lume.
Singura tara din blocul comunist care a optat pentru aceasta aeronava a fost Yugoslavia ,a carei companie JAT a avut concomitent si acest model dar si concurentul sau direct,Tupolev TU-154.
Modelul cu inmatricularea N314PA a fost construit in 1965 si a functionat in cadrul companiei Pan American pina in 1976 cind a trecut la compania Alaskan si capata inmatricularea N314AS.
A fost dezmembrat in 1985.

In cutia modelului Plasticart vin decaluri de calitate ok chiar si dupa 20-30 de ani si poti opta intre inmatriculare "Pan American" sau "Pan Am" deci,oricum nu e mare diferenta.

Primul boxart este produs din 1968 pina in 1973 si se pare ca e desenat de Reich:

Image Image

Din 1973 pina in 1987 se produce al doilea boxart care e un fel de face-lift al primului (colectia personala si R Wimmer):

Image Image Image Image
Image Image

din 1987 pina in 1990 este prezent celebrul boxart cu poza de groaza:(r Wimmer):

Image Image

In 1991 este comercializat sub brandul "Playfix Kits" ,in doua variante de boxart sau NU-BEE fie sub "Master Model" sau reeditat de Dahlmann (R Wimmer):

Image Image Image Image Image

Iar acesta e modelul construit de mine,folosind pentru partea inferioara vopsele Alclad:

Image Image Image
Image Image

Spor!


http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/


sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Dan Dutescu » Fri Apr 12, 2013 9:52 pm

Super articolul si trezeste amintiri vechi din vremea cand ma invarteam prin magazinele Cocor, Bucuresti, Ciresarii, magazinele de pe Lipscani. Multumim pentru articolul excelent documentat si pentru informatiile interesante pe care ni le pui la dispozitie.
User avatar
Dan Dutescu
Vexilifer
 
Posts: 207
Joined: Tue Jan 15, 2013 11:00 am
Location: Bucuresti

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:52 pm

Episodul 13

Mil MI-4 scara 1/100 inmatriculare DM-SPE


Mi-4 este unul dintre modelele longevive ale firmei Plasticart.El a fost fabricat ,dupa unele surse,incepind din 1967,dar,mai sigur,din 1965 pina in 1991.
Se gaseste frecvent pe e-bay,ceea ce face ca pretul sau sa fie rezonabil.
Modelul Mi-4 este in general bine realizat,cu nituri si gravura in sant,iar piesele,desi destul de mici,potrivesc fara mare bataie de cap.
Interesant este faptul ca este singurul model Plasticart livrat cu vopsea rosie,pina in 1972.Toate celelalte modele au avut in cutii celebra vopsea argintie pe care eu si colegul Bill o mai mirosim din cind in cind,ca sa ne aducem aminte de vremurile alea
Dupa 1972,locul vopselei rosii este luat de un set de decaluri care nu vor nicicum sa se potriveasca pe fuzelaj.

Mi-4,avind codul NATO "Hound" sau USAF "Type 36" a intrat in serviciu operativ in 1952,inlocuindu-l pe MI-1.
A fost proiectat ca replica a elicopterului american Sikorsky H 19 Chickasaw cu care dealtfel seamana foarte mult.
Produs in peste 4500 de exemplare(daca luam in calcul si modelele Harbin Z 5 produse in China),MI-4 a fost o aeronava de succes folosita atit in plan civil cit si miltar intr-un numar mare de tari,in principal socialiste,printre care si Romania.
Locul lui MI-4 a fost preluat ulterior de MI-8.
Chiar in cazul originalului MI-4,inmatricularea DM-SPE trece din 1965 pe un elicopter MI-8.


Primul boxart e produs din 1965 pina in 1972 si are imprimat logo-ul cu sarpe,"Schlangenlogo" ( R Wimmer):
Image Image Image Image

In cutie se afla piesele de culoare argintie si neagra precum si sticlute de lipici si vopsea rosie.Nu lipseste nici plastilina pentru echilibrarea modelului,deoarece nu era prevazut cu stand(R Wimmer):
Image

Instructiunile au ramas aceleasi de-a lungul vremii(R Wimmer):
Image Image Image

Al doilea boxart,semnat de misteriosul Ho,este produs din 1972 pina in 1986 si infatiseaza un MI-4 dind tircoale unui vapor.Din 1972,apare si nefericitul decal rosu:(R Wimmer,A Goethe si colectia personala):
Image Image Image Image
Image Image Image

din 1986 pina in 1990 e "emanat" cel de-al treilea boxart.E oribil atit ca prezentare cit si ca desen iar pe coperta e poza unui mic Hans sau Kurt care,probabil astazi e om in toata firea:(Colectia personala):
Image Image Image Image

Iata si o poza din colectia lui Arne Goethe care arata "calitatea" la care lucrau fratii nostri intru socialism:
Image

In 1990-1991 modelul este distribuit sub brandurile Master Model si NU-BEE(asta are un design turbat!) si mai apoi productia este resuscitata de enigmaticii polonezi de la Wojar(colectia R Wimmer):
Image Image Image Image Image

Iata si un articol din Scale Modeler nr 8/1973 in care este prezentat kitul(Challenge Publications Inc.-R Wimmer):
Image

Puteti gasi intregul articol aici(R Wimmer):
http://www.familie-wimmer.com/hobby/hr0 ... mlmi-4-s52
Asa arata modelul meu,dupa ce am folosit argintiu Tamiya si rosu de la Valejo,ambele acrilice:
Image Image Image Image

Enjoy:



www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de


sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:53 pm

Episodul 14

Tupolev TU-114 scara 1/100

Este unul dintre primele modele Plasticart si a fost construit intre 1963-1975.
Deoarece productia s-a oprit destul de devreme,se gaseste destul de rar pe e-bay si uneori pretul ajunge si la 150-200 euro la licitatii.
Ca model in sine nu e cine stie ce,neavind foarte multe detalii.Tematica insa e frumoasa si spectaculoasa,aeronava avind o constructie originala.
In primii ani ai productiei,macheta venea cu partea inferioara gata vopsita din fabrica,acelasi obicei existind si la Comet-4,IL-18 sau Caravelle.

Tu 114 "Rossyia",cod NATO "Cleat" a fost cel mai mare si mai greu airliner din lume pina la aparitia lui Boeing 747.
Avionul Tu 114 provine din bombardierul strategic TU-95 "Bear"(cunoscut in mediile occidentale si ca TU-20).Fata de acesta,fuselajul presurizat este mai gros iar botul are o cupola de observatie,atit de tipica pentru airlinerele sovietice din acei ani.
Datorita faptului ca aripile sint inserate mai jos pe fuselaj,Tu 114 e mai inalt decit TU-95,avind astfel si un tren de aterizare mai mare.
Modelul Plasticart infatiseaza prototipul cu inmatricularea CCCP-л5611,avion cu care s-a deplasat Nikita Hrushciov in Statele Unite in 1959 intr-o vizita extrem de mediatizata dar si pentru a participa la o sesiune a Natiunilor unite unde a avut loc "incidentul pantofului".
Atunci,avionul a zburat non-stop de la Moscova la New York .La coborirea pe aeroportul Idlewind(azi JFK),americanii si-au dat seama ca nu au o scara atit de inalta pentru a ajunge la usa lui TU 114.
Intr-un final,Hrushciov a coborit pe o scara improvizata,spre deliciul presei dar si spre mindria rusilor care aveau atunci cel mai mare avion din lume.
Tu 114 a intrat in serviciu operativ in 1962 si a zburat pina in 1976,dovedindu-se a fi un avion foarte sigur si de incredere.In total,au existat doar doua accidente din care doar unul s-a soldat cu morti.Este vorba de zborul inaugural Moscova -Conakry din 1966 cind din cauza vizibilitatii reduse datorata ninsorii abundente,la decolare avionul acroseaza o gramada de zapada.Pilotul a redresat aeronava spre dreapta ceea ce a dus la lovirea unui motor de pista,urmare fiind un incendiu si distrugerea avionului.
Tu 114 a fost utilizat majoritar de Aeroflot.In anii 60 a existat o intelegere intre Aeroflot si japonezii de la JAL pentru operarea in colaborare a zborurilor Moscova-Tokio.
Tu-114 este posesorul a peste 30 de recorduri mondiale.

Pozele pe care le voi posta provin din colectia Richard Wimmer si au ca autori pe Don Richard,Allen si Mike(SUA),Daniel P. ,Jens si Paul-Germania.

Primul boxart,cu "Schlangenlogo" e produs intre 1963 si 1968.Mie mi se pare foarte urit dar,deh,era in spiritul acelorani.Observati ca modelele veneau semi-vopsite:

Image Image Image Image Image
Image Image

Iata cum apare in peospectul Plasticart din 1965:
Image

Al doilea boxart,probabil al lui Kunstler este produs intre 1968-1973:

Image Image Image Image Image

Observati ca piesele nu mai sint vopsite.

Ultimul boxart este produs intre 1973-1976 si e al lui Reich:
Image Image

Iata cum apare TU-114 in catalogul din 1974:
Image Image Image


Si iata citeva poze cu excelenta lucrare a lui Don Richard din SUA:

Image Image Image Image
Image Image Image Image


Iata citeva poze si cu modelul construit de mine:

Image Image Image Image Image

Spor:



http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/


sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:53 pm

Episodul 15

Comet 4 scara 1/100 inmatriculare G-APDB al BOAC

Acest model de la Plasticart este unul dintre primele aflate in productie si a vazut "lumina raftului" intre 1964-1986.
Pentru vremurile acelea,nu era un model rau,imbinindu-se relativ ok.Asa cum spuneam,insa,modelele Plasticart nu au suferit absolut nici o imbunatatire dealungul timpului.
Acest lucru face ca greselile unui model din 1964 sa fie tot alea si in 1986,Asfel,de exemplu,geamurile trebuie lipite unul cite unul,deoarece rigla care le contine nu se potriveste cu gaurile din fuselaj.
Desi in urma cu un an se gasea destul de greu,iata ca in ultima vreme il gasim destul de frecvent pe ebay.
Unul dintre cele pe care le-am cumparat eu,a sosit din SUA acum citeva zile,posta americana stabilind un nou record,adica aproape 11 luni pe drum pina in Romania!

De Havilland Comet este primul jet de pasageri care a intrat in productie de serie.A zburat pentru prima data in 1949 si este considerat un avion extrem de important pentru cursul istoriei aviatice britanice.
Comet este faimos si pentru celebrele accidente aviatice datorate unui fenomen de "oboseala a metalului".Nu o sa intru aici in amanunte.

Modelul Comet 4 cu inmatricularea G-APDB in culorile BOAC este celebru pentru ca a fost primul jet de pasageri care a efectuat un zbor transatlantic,la 4 octombrie 1958.
Dupa ce o vreme a purtat culorile Dan-Air,a fost revopsit in schema BOAC si este expus la muzeul Duxford.

Primul boxart Plasticart poarta semnatura "Ho" sieste produs intre 1964-1968 fiind unul dintre cele mai anoste cu putinta:(A.Goethe)

Image Image

Dupa cum observati,kitul venea vopsit direct in culoarea argintie,lucru care se va pastra pina in 1972.
Decalurile sint si ele aceleasi da capo al fine si poarta,bineinteles aceeasi greseala:inscripia de pe codal este G-BOAC in loc sa fie G-APDB cum era pe aripi.

Din 1968 pina in 1972 este produs al doilea boxart.Pozele provin din colectia personala si arata in ce hal e o macheta din 1967 pe care am dat o caruta de bani:)
Image Image Image Image Image

In cutie,piesele sint tot argintii:
Image Image


Din 1972 pina la finalul productiei,in 1986,boxartul ii apartine lui Reich.Piesele din cutie sint de-acum albe,cu roti negre si unele dintre ele argintii (colectia personala)

Image Image Image Image Image

Iata cum arata Comet 4 in cataloagele Plasticart din 1965 si din 1974(R Wimmer):
Image Image

Si cam asa arata modelul meu:
Image Image Image Image

Spor si nu uitati:



http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/


sandy
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

PreviousNext

Return to Aero

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron