VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:44 pm

Episodul 6

Tupolev TU 134 1/100

Toti colectionarii de Plasticart sint de acord ca este cea mai buna productie a acestei firme.Pentru vremea respectiva era o macheta lucrata ingrijit,cu multe detalii,nituri,antene si chiar gravuri in sant.
Chiar si proportiile sint destul de bine respectate iar constructia nu creaza mari probleme.
E relativ usor de gasit pe ebay.
Desi sint surse care indica productia acestu model incepind cu 1963,eu personal am dubii si estimez ca an de pornire 1965.E doar o opinie personala.
Cert este ca Plasticart l-a produs pina in 1991,cind"a tras pe dreapta".
Ulterior,ADP MasterModelle continua in anii 90 fabricatia modelului in tot felul de inmatriculari.
Nu am date daca se mai face in ziua de azi.

In 1960,Nikita Hrushciov face o vizita in Franta si este impresionat de avionul Sud Aviation Caravelle.La intoarcere ,"porunceste" biroului Tupolev sa dezvolte un proiect concurent care primeste numele de TU 124 A si care zboara pentru prima data in iulie 1963.
Acesta este si motivul pentru care am indoieli ca modelul s-a fabricat din 1963.Sa se fi miscat Plasticart chiar atit de repede?
Tu 134 a fost produs in peste 800 de exemplare si a fost folosit in 42 de tari,mai ales cele comuniste.Avionul zboara si astazi dar din cauza normelor de zgomot va fi inlocuit in urmatorii ani.Ca si curiozitate,primele modele de TU 134 erau prevazute cu motoare fara inversor ceea ce facea ca aeronava sa fie una dintre putinele care foloseau parasuta de frinare.
Celebrul "bot de sticla" de la versiunile TU 134 si TU 134 A a fost inlocuit odata cu modelul TU 134 A2.

Decalurile livrate de Plasticart au avut 3 variante
CCCP 65610 Aeroflot,Interflug DM SDC si Interflug DDR SCA.Ulterior,dupa 1990 ADP a livrat in cutii si alte inmatriculari.

Urmatoarele box-art-uri s-au produs pentru TU 134( R.Wimmer si A.Goethe):

1.1963(1965-parerea mea) pina in 1972:
Image Image
Initial,erau decaluri doar pentru Aeroflot desi box-art-ul era desenat de Reich cu inmatriculare Interflug.
Asa arata modelul(R Wimmer):
Image Image Image Image

Ulterior,Plasticart livreaza si decaluri Interflug.(R Wimmer,A.Goethe):
Image Image
Cert este ca inmatricularea DM-SDC este gresita.Ea apartine unui TU 134 AK,fara bot de sticla.Probabil ca producatorii s-au prins si au schimbat inmatricularea in DM-SCA,ceea ce e corect pentru TU 134 A.
Din 1981 inmatricularea devine DDR-SCA,deasemeni corecta.

2.1972-1988 este perioada pentru al doilea box-art.
Reich a redesenat coperta,in sensul ca a mutat avionul cu botul spre dreapta si a mai adaugat detalii.Dar,inscriptionarea DM-SDC ramine pe desen,ceea ce,repet,e total gresit.Mai ales ca in cutie erau decaluri DM-SCA si DDR-SCA(colectia personala si R.Wimmer):
Image Image Image ImageImage
In aceasta perioada se livreaza decaluri pentru Aeroflot sau Interflug pe sistem oua Kinder,fara sa stii ce-i in cutie.

3 Intre 1988-1991 avem un nou box-art:(R Wimmer)
Image
Observati ca deja se livrau si decaluri CSA(Cehoslovacia).

4.Chiar in ultima perioada apar si alte prezentari fie ca Master Model,fie in ca ADP Master Model cu tot felul de inmatriculari(R Wimmer):
Image Image Image Image Image

Modelul pe care l-am facut eu e inmatriculat Interflug :
Image Image Image

Spor la treaba!
sandy


www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:45 pm

Episodul 7

Iliushin IL 62 scara 1/100

In cazul meu,de aici a pornit totul.Nu o sa uit ca aveam 5 ani si tatal meu mi-a adus acest model pe care l-am construit impreuna.
Se gaseste destul de frecvent pe ebay la preturi intre 25-50-60 euro,functie de box-art.
Este un model mediu ca si calitate a detalierii.Unii modelisti au avut surpriza sa gaseasca in anii 86-90 TU 154 in cutii de IL 62 si invers.Box-arturile fiind foarte asemanatoare in acea perioada(avind in comun si uritenia,as zice eu),e normal ca "doamnele" DDR-iste de la ambalare sa mai dea chix.

Modelul a fost produs intre 1965 si 1989 si la fel ca in cazul multor produse Plasticart,reproduce un prototip,avind inmatricularea CCCP-06156.

Originalul ,CCCP-06156,a zburat pentru prima data in 1963 si impreuna cu Vickers VC 10 au fost singurele avioane comerciale cu patru reactoare,cite doua conjugate pe o nacela.IL 62 a fost dezvoltat pentru a inlocui turbopropulsorul long range cu elici duble TU 114.
De la intrarea in serviciu operativ in 1967 si pina la finalul productiei in 1995 s-au construit 292 aeronave care au servit atit scopurilor civile din 42 companii cit si celor militare.
Multe IL 62,mai ales foste Interflug au devenit piese de muzeu in Cehia,Germania,Austria,Cuba sau China.
Unul dintre aceste exemplare,Interflug DDR-SEG are o istorie cu final destul de ciudat,dar frumos.
La 23 octombrie 1989,acest IL 62 este aterizat intentionat pe o pasune linga Stölln/Rhinow intr-o operatiune dificila si foarte riscanta dar si faimoasa.Din fericire nu s-a intimplat nici un accident ,avionul devenind muzeu pentru comemorarea lui Otto Lilienthal.Aeronava-muzeu a fost botezata "Lady Agnes" ,dupa numele sotiei lui Lilienthal.

Primul boxart s-a produs din 1965 pina in 1968 iar macheta se livra doar cu decaluri Aeroflot CCCP-06156(R.Wimmer,A.Goethe):
Image Image Image Image Image Image

Alte "bunatati" care se mai gaseau in cutie:
Image Image Image

Al doilea box-art se produce intre 1968-1987si e conceput de Reich.Incep sa apara si decaluri Interflug care tot pe sistem "oua Kinder" difera ca inmatriculare de la cutie la cutie.Puteai gasi DM sau DDR-SEA,SEB,SEC,SED,SEG,SEM,SEH etc.Ca sa fie treaba clara,pe la mijlocul anilor 80 erau coli de decaluri cu mai multe inmatriculari in aceeasi cutie.(colectie prsonala si A.Goethe,R Wimmer):
Image Image Image Image
Image Image Image

Al treilea box-art,care seamana mult cu cel de la TU-154 s-a produs pina in 1989(R Wimmer)
Image
Dupa cum vedeti,pe cutie e Aeroflot,in cutie e Interflug.Cool!

Dupa 1990,s-a livrat sub brand-ul Playfix Kits(R Wimmer):
Image

Mai apoi,ADP Master Modell face un alt box-art si apar si alte inmatriculari,se pare ca si LOT(R Wimmer,A Goethe)
Image Image

Iata si imagini cu modelul pe care l-am construit eu:
Image Image Image Image Image

Spor si multumiri:

www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:45 pm

Episodul 8

Jakovlev Jak 24 P scara 1/100

A fost produs de Plasticart intre 1968-1991.

Desi are numeroase detalii,in special nituri,e considerata o macheta slaba,in special din cauza problemelor de la geamuri la care se adauga "cireasa de pe tort":nu are interior, decit in cabina pilotilor.Altfel este un proiect interesant pentru modelisti.
Se gaseste pe ebay foarte frecvent,semn ca s-a fabricat intr-un numar mare,insa entuziasmul hobby-istilor a fost destul de mic.

Acest elicopter,in aceasta versiune,nu s-a fabricat niciodata.S-ar fi vrut sa fie un derivat din Jak 24,pentru pasageri si,desi prototipul a fost expus in 1961,nu a zburat.
Dezvoltat de biroul Jakovlev,Jak 24 "Horse" a decolat pentru prima data in 1952.Chiar daca Jakovlev nu era specialist in elicoptere,biroul sau a primit misiunea de a dezvolta un elicopter cu rotoare in tandem, care sa fie folosit in scopuri de transport militar si sa il inlocuiasca pe Mil Mi-4.
In 1958,varianta Jak 24 U ,imbunatatita, putea sa transporte 40 de militari sau 3500 kg inclusiv 2 GAZ 69 sau arme anti-tanc.
Varianta 24 A este varianta civila si se spune ca nici nu a fost fabricat. Jak 24 P ar fi fost o imbunatatire a lui 24 A si ar fi trebuit sa poata transporta 39 persoane.
Cum n-a transportat nici o persoana, niciodata, acesta o fi motivul pentru care si macheta are interiorul gol :))
Datorita slabelor calitati dar si datorita faptului ca functia de transport a fost preluata cu succes de Mil Mi-6,elicopterul s-a fabricat in numar mic, unii spun 40, altii spun 100 de bucati.

Daca a fost doar o himera,oare de ce s-or fi incapatinat Plasticart sa-l faca intr-un numar asa de mare?

Primul box-art a fost produs intre 1968-1970.Cutia nu are semnatura si se crede ca nu ii apartine lui Reich.Tot in aceasta perioda,cutia poarta celebrul "Schlangenlogo"-Logo-ul cu sarpe(R Wimmer si A Goethe):
Image Image Image Image
Image Image

Observati fundalul pe care se afla elicopterul:blocuri in constructie,macarale,avint revolutionar....

Din 1970 pina in 1978 este produs al doilea box-art,de data asta sigur desenat de Reich.Acum,in loc de privelistea idilica muncitoreasca din fundal,apare cladirea Universitatii Lomonosov, un simbol al Moscovei comuniste precum si niste persoane bine imbracate care asteapta sa urce in aeronava.
Cum muncitorii nu se plimbau asa,tam-nisam cu elicopterul iar intelectualii aveau soarta pe care o aveau in comunism,ma gindesc la faptul ca Reich ar fi ilustrat niste politruci dar la bascalie.Cum altfel se explica faptul ca ,in timp ce elicopterul aterizeaza, se apropie chiar sub el ,nestingerit, un grup de oameni.Pai,sintem in gara?Astia n-au auzit de norme de tranfer?Si cum de nu le trintea aerul din rotoare palariile cit colo?.(R Wimmer):
Image Image Image

Al treilea box-art se produce din 1978 pina in 1987.Mi se pare total anost si reprezinta un Jak 24 P care nu stim sigur cu ce se indeletniceste(colectia personala):
Image Image Image

Al patrulea e produs din 1987 pina in 1991 si arata oribil iar poza e de-a dreptul deprimanta:
Image

In ultimii ani Plasticart ,modelul Jak 24 P apare sub brandurile Master Model si NU-BEE iar mai apoi e produs si de polonezii de la Wojar(R Wimmer):
Image Image Image

Observati ca la versiunea NU-BEE scrie"Assault Helicopter" dar e desenat un elicopter de persoane.Fain!
Si ca totul sa fie perfect, dupa decaluri, elicopterul "stim" ca a fost inmatriculat Aeroflot dar...n-avea numar:))).
Eu inteleg ca transporta mari mahari dar chiar si Ceausecu avea numar la masina

Si iata si citeva imagini cu modelul construit de mine.M-am chinuit destul de mult cu el mai ales ca imagini cu originalul.....nu sint:
Image Image Image Image

enjoy:
www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Marhaba » Fri Apr 12, 2013 9:45 pm

Salut Sandy,
Avind in vedere ca sunt mai multi cititori ai revistei decit membri ai forumului, cred ca ar fi interesant si pentru cititorii TMR sa facem un foileton din topicul asta.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:46 pm

De acordeon dar cred ca numai voi puteti face asra.
Eventual comunicati-mi ce pot face eu.
S
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Nicolae Stanculescu » Fri Apr 12, 2013 9:46 pm

Ok pentru cei ce au ceva fire de par alb. Nu cred sa fie modelist care sa sufere de boala asta de pe vremea lui Nea Nicu si sa nu fi trecut prin gradina DDR-istilor. Mai am si eu ceva kit-uri facute de peste trei decenii.
O sa postez cateva imagini cu Jak 24P cum scrie pe macheta mea de acum un sfert de veac, desi a iesit din mana colectivului condus de Alexander Sergeyevich Yakovlev in anul 1952.
[img]http://[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Jakowlew_Jak-24_Horse.JPG[/img][/img]
Iata si versiunea militara conform Wikimedia
User avatar
Nicolae Stanculescu
Gregalis
 
Posts: 17
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:30 am

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Cristian Savin » Fri Apr 12, 2013 9:47 pm

Marhaba wrote:
Salut Sandy,
Avind in vedere ca sunt mai multi cititori ai revistei decit membri ai forumului, cred ca ar fi interesant si pentru cititorii TMR sa facem un foileton din topicul asta.


Pt. ca produsele VEB Plasticart au fost prima forma de modelism static de masa, cu care a intrat in contact "modelistul roman", ele se afla in amintirea si inimile multora. Sunt sigur ca folietonul din revista va atrage si noi membrii seriosi pe forum. Ma hazardez si prevad mai incolo, o versiune in l.engleza a acestui folieton :side: cu care sa iesim in lumea larga ....
User avatar
Cristian Savin
Signifer
 
Posts: 53
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:11 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:48 pm

B R E A K I N G N E W S !!!!!!!!!

Super-raritate,fratilor!
In aceste zile are loc licitatia unui Baade 152 lucru pe care in cei 4-5 ani de e-bay inca nu l-am vazut!!!
Sint curios la cit va ajunge aceasta piesa.
Bineinteles ca sint si eu pe acolo:)))


http://cgi.ebay.de/Lufthansa-Modell-Bau ... 7741153964

Image
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Sandy Deac » Fri Apr 12, 2013 9:48 pm

Salutare<
Pai asta e si ideea.Eu intentionez sa fac(citeste "sa rog pe cineva sa faca") o varianta in engleza care cred ca ar fi de mare interes.
User avatar
Sandy Deac
Immunis
 
Posts: 32
Joined: Mon Apr 08, 2013 8:50 pm

Re: VEB Plasticart aus DDR-Intre mit si realitate

Postby Cristian Savin » Fri Apr 12, 2013 9:48 pm

Sandy Deac wrote:
B R E A K I N G N E W S !!!!!!!!!

Super-raritate,fratilor!
In aceste zile are loc licitatia unui Baade 152 lucru pe care in cei 4-5 ani de e-bay inca nu l-am vazut!!!
Sint curios la cit va ajunge aceasta piesa.


Holly shit !! :evil:
User avatar
Cristian Savin
Signifer
 
Posts: 53
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:11 pm

PreviousNext

Return to Aero

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron