Bombardier B-25 Mitchell

Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Marhaba » Sun Apr 14, 2013 9:14 pm

Nu cred ca are importanta daca e opus sau mai putin opus. Investesc cit am investit in toate. Acuma daca am postat 15 coperti de carti nu inseamna ca le-oi si citi din scoarta in scoarta pe toate. Dar poate altii care vor trece pe-aici le-or citi.
Sa participi la un gb doar pt a nu pierde insigna si in sensul asta sa fuseresti rapid ceva , aia e cu adevarat rahat. Si nu in sensul de rahat si iubire.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse


Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Marhaba » Sun Apr 14, 2013 9:15 pm

INTREBARE pentru cunoscatori:


Care este in general ordinea de montare a unui kit de avion?

Sigur ca ma gindesc ca nu poti lipi fuselajul si apoi sa vopsesti interiorul, Dar as vrea niste pareri avizate despre ce si cum e recomandat sau de avut grija in cazul constructiei.[/quote]
Sorin Ungureanu wrote:
[quote]Eu intodeauna incep cu cockpitul si interiorul. apoi asamblez fuselajul cu toate accesoriile inafara de arme si tren de aterizare ,chituit ,vopsit, decaluri etc . la sfarsit ma ocup de arme si tren de aterizare eventualele mici antenute, si alte piese mici care pot fi stricate la vopsit si restul manoperelor de mai sus.
foarte important: in functie de tipul avionului, varianta de camuflaj si decaluri poti vopsi si asambbla abia la sfarsit ampenajele verticale si profundoarele(aripile mici).
La fel eu atasez la sfarsit evacuarile motoarelor si elicile ,desi la unele kituri trebuie sa faci cateva artificii pt elicideoarece unele elici vin direct atasate de tija care trece prin tot ansamblul motor.
Daca imi mai amintesc ceva postez! Chestia e ca nu este o regula stricta depinde de la kit la kit si de tipul de avion.
B-25 Mitchell nu am facut dar este plan de viitor, dar ordinea se cam respecta ataseaza la sfarsit elicile si derivele verticale si o sa ai spatiu de lucru mai bun la vopsit, decaluri si weathering! Succes!
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Olaf The Viking » Sun Apr 14, 2013 9:15 pm

Eu la final pun invariabil toate bombele si rachetele iar din decaluri fac combinatii reusite, pe o parte Mickey Mouse-ul pe partea cealalta trifoiul. Si tine cont ca doar pentru ca ii zice "nose art" nu inseamna ca trebuie sa stea musai pe bot.

"Si sa le spui tuturor din sat ca acolo unde te-a scuipat Cartula te-a pupat Olaf si ti-a sters rusinea."
Dumnezeu e de partea tuturor, si, daca ne uitam de-a lungul istoriei, vedem ca e de partea celor cu mai multi bani si armate mai mari.
Intai da cu toporul si pe urma intreaba ce a vrut.
Da, poti da un click si pe machete.ro si sa iti iei ceva "dragut". Am nevoie de bani.
User avatar
Olaf The Viking
Imperator
 
Posts: 2208
Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Bill » Sun Apr 14, 2013 9:16 pm

Ahoe,
Eu folosesc aceeasi succesiune ca si Sorin, vezi postul de mai jos. Cocpit, apoi lipesc semifuselaje si planele+coada. Apoi, daca fac cupola inchisa, pun transparentele cu masti si incep atrocitatile/vopsirile/tratamentele/etc. Micile piese(tren de aterizare, eventual armament, elici, tub Pitot, antene. etc) le vopsesc separat si le aplic in final dupa vopsiri, ba de cele mai multe ori dupa sigilare. In felul asta nu trebuie sa faci mascari repetate si uneori dificile, pentru ca aproape intotdeauna culorile sunt altele. Si inca ceva, nu risti sa rupi antenele sau alte piese mici si subtiri in timpul manipularii la vopsiri si alte operatiuni cu fuselajul.
la B - 25 cred ca e aceeasi succesiune avionul este de format clasic.
Spor si cand vine baga poze sa vedem schemele de inmatriculare si interiorul.
Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism "
Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu

User avatar
Bill
Procurator
 
Posts: 889
Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
Location: Cluj Napoca
Prenume si nume: Tudor Nicorici

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Marhaba » Sun Apr 14, 2013 9:16 pm

Va multumesc. Mai ales lui Olaf care a fost de mare ajutor :)
Cu titlu general am inteles cam de unde bate vintul. Sigur ca la momentele respective o sa intreb din nou daca am neclaritati.

Micile piese(tren de aterizare, eventual armament, elici, tub Pitot, antene. etc) le vopsesc separat si le aplic in final dupa vopsiri, ba de cele mai multe ori dupa sigilare.

Sa inteleg ca astea le lipesti ulterior cu cianoacrilat avind in vedere ca-s gata vopsite.

Am sa revin cu schemele si cu poze ale interiorului.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Tibi Keresztely » Sun Apr 14, 2013 9:17 pm

As dorii sa iti sugerez ceva. Tu nu trebuie sa faci precum iti spun dar ti-ar usura munca si calitatea lucrarii. Vezi daca kit-ul iti permite si este posibil sa vopsesti fuselajul si aripile separate iar lipirea sa o faci numai dupa aplicarea lacului lucios care iti va proteja vopseaua, decalurile si wash-ul. Nu de alta, dar pasarea ta este mare, sunt multe zone unde se va forma acel efect de vortex si poti avea surprize in calitatea vopsirii. Desigur conteaza ce vopsele folosesti, cele mate vor face destul de sigur o suprafata "nisipoasa" inestetica. Sau daca totusi ai sa-l asamblezi complet foloseste presiune mica si vopseaua sa fie ceva mai tare diluata.
User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Marhaba » Sun Apr 14, 2013 9:17 pm

Multam Tibi, o sa tin cont de sfaturile tale.
In principiu voi folosi ca de obicei acrilicele Tamiya,dar asta nu inseamna ca nu s-ar putea la un moment dat sa folosesc si emailuri daca vor fi mai la indemina.
Vopsirea e un pic departe ca sa ma gindesc la ea , ceea ce pot sa spun insa sigur este ca intentionez sa-i fac un weathering mai putin obisnuit pe la noi. Asta nu inseamna ca o sa-i pun noroi pecupola ci doar voi incerca sa fac un weathering mai accentuat, dar credibil (sper).

Revin la aceeasi chestiune: si tu si Bill spuneti de parti vopsite separat si ulterior lipite. Asta inseamna cianoacrilat pe piese gata vopsite. Lucru care imi pune un semn de intrebare. N-ati avut probleme cu desfacerea lipiturii cu tot cu vopsea? Oricum eu orice lipitura pe care o fac cu ciano, o asigur ulterior cu Gatorglue. Dar aici fiind suprafete mari si implicit solicitari mari (greutate aripa, etc), intreb daca nu pot aparea probleme de genul asta.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Tibi Keresztely » Sun Apr 14, 2013 9:17 pm

In principiu eu fac in felul urmator:
Inainte sa vopsesc jamba trenului de aterizare maschez suprafetele care vin in contact cu adezivul. Daca intimplator am uita sa fac asta, ori dau jos vopseaua ori lipesc cu CA.Oricum, asa cum ti-au mai spus baietii inaintea mea, parti care ar ingreuna mai mult lucrul cum sint tubul pitot, jambele trenurilor de aterizate, toate usile care sunt aferente trenului de aterizare si alte chestii marunte se aplica numai la urma.
La lipit cupole folosesc doua feluri de adeziv - Tamiya Extra Thin Cement sau Gator Glue / Microscale Micro Cristal Klear. Stiu ca este diferit putin fata de felul in care esti tu obisnuit sa lucrezi dar nu imi fac probleme. Experienta care o ai te va ajuta mai mult decit ce iti spunem noi! ;) Apropos, vrei sa vopsesti in Oliv Drab si sa ai faci vopsea sarita cu ajutorul fixativului de par?
User avatar
Tibi Keresztely
Cornicen
 
Posts: 106
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:19 am

Re: Bombardier B-25 Mitchell

Postby Marhaba » Sun Apr 14, 2013 9:18 pm

Apropos, vrei sa vopsesti in Oliv Drab si sa ai faci vopsea sarita cu ajutorul fixativului de par?

Ai ghicit :). Va fi o schema OD si da intentionez sa fac vopsea sarita in special, avind in vedere ca rugina si noroi nu prea au ce cauta pe un avion. In schimb va fi vopsea sarita, urme de uzura, zgiriere, urme de ploaie, vopsea imbatrinita, etc.
Vopseaua sarita inca nu m-am hotarit cum o sa o fac : fixativ, sare, sau alte metode. Cred ca mai degraba va fi o combinatie de metode, avind in vedere ca nu toate suprafetele se preteaza la oricare metoda. Asta va ramine sa hotarasc pe loc (aceste experimente fac pentru mine frumusetea modelismului - daca repeti aceeasi metoda invatata pe de rost, nu-i asa ca devine plictisitor). Oricum sunt entuziasmat de acest proiect si de aceea este exclus sa ma pripesc.

Amsa revin cu "inmatricularea"
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

PreviousNext

Return to Aero

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron