Ce-am facut pana acum.
Am comparat piesele principale cu planurile. Am avut 3 planuri din surse diferite.
1. Hubert Cance publicat in Scale Aviation;
2. Planul desenat de Serban Ionescu si publicat de Editura Modelism International in brosura Heinkel He 114 (cel mai complet in ceea ce priveste varianta C pe care o fac)
3. Un plan gasit pe net ce ilustreaza varianta A pe care au avut-o suedezii.
Varianta C difera de primele doua prin forma de V a montantilor ce se sprijina pe aripioarele inferioare pentru a sprijini aripa parasol superioara. Celelalte doua variante aveau montantii in forma de Y.
Kitul Modelism (despre care eu cred ca a fost copiat in rasina dupa un kit Mach 2 - prost din start) da montantii undeva la mijloc, neputand spune despre ei daca sunt asa sau invers.
Dupa compararea pieselor, cum ziceam, am trecut la corectarea formelor generale.
Fuselaj:
- Se subtia prea mult la bot, asa ca am mai adaugat chit epoxi Tamiya dorso/ventral;
- Cockpitul era prea scurt spre inainte deci am frezat rasina in zona aia pana am ajuns la cote. Destul de greu sa obţi forme pătrate cu freze rotunde;
- Deriva semăna mai mult cu aia de la prototip, fiind prea ascuţită. Era oricum si prea groasă şi am tot şlefuit-o dar cred ca mai trebuiau câteva repriye de nişte ore bune ca să ajung pe plan.
Aripioarele inferioare erau prea mici asa ca, tot cu chit tamiya le-am marit suprafaţa spre înainte profitând de ocazie să le şi aliniez. Datorită lipirii proaste a masterului din plastic erau asimetric prinse pe fuselaj...Da-da, stiu, numai eu imi aleg dezastre d-astea.
- Destul de tarziu în timpul construcţiei am corectat si alinierea derivei, partea din spate a fuselajului fiind torsionată. Am scufundat-o in apa fiarta si cu un şervet am răsucit-o cum trebuia.