Nu vazusem ca a terminat Bill Hayabusa. Imi lasa gura apa.
Deci, cum am facut eu degradarile.
In cazul asta in mod special, era vorba de lipsuri mari.
M-am uitat la poza cu atentie (nu exista decat imagini cu partea din stanga) si pe macheta montata am pulverizat un Dark Aluminium de la Alclad, in zonele unde urma sa se vada de sub vopseaua sarita tabla. Pe partea drepata am dat in egala masura la intamplare.
Cand s-a uscat Alcladul (adica aproape imediat) l-am slefuit putin cu o carpa, mai mult sa vad cum raspunde. Nu am observat vreo diferenta notabila.
Peste alclad am dat cu niste washuri acrilice amestecate cu ceva tus de desen. A iesit ceva gri-maro-negru. Oricum nu prindea mare branza asa ca am mai frecat cu ceva pasteluri maro si negru in amestec. Iesind sa fumez cu avionul in mana, am profitat si l-am mai frecat si cu scrum din scrumiera. Astea le-am sigilat cu lac sinto semimat. Era acum un aluminiu murdar, purtat, nu descoperit ieri de sub vopsea. In pozele alb negru nu straluceste.
Apoi cu un creion cu mina B3 (foarte moale) am facut conturul cat mai exact al degradarilor mari vizibile in poze. Contururile astea le-am umplut cu clei textil Bison - echivalent maskol.
Dupa vopsirea cu verde si modularea pe panouri, am desprins si jupuit mascolul. Pe alocuri am mai zgariat cu bisturiul sau cu smirghel pentru zgarieturile mici.
In unele locuri, degradarile mi s-au parut prea mari si am mai dat cu vopsea verde cu pensula ca si cum mecanici ar fi vrut sa repare mai demult cand degradarile fusesera mai mici.
La japoneze fac altfel dar pe aia cu fixativul nu am facut-o niciodata. Lui Bill i-a iesit foarte misto.....M-as baga si eu.