Assyrian Chariot 7th cen. BC

Pot participa orice fel de machete (aero, vehicule, nave, figurine, diorame, etc), la orice scara, cu conditia ca macheta sa fie dupa o fotografie a originalului.

Re: Assyrian Chariot 7th cen. BC

Postby Zeno » Tue Apr 30, 2013 7:24 pm

Olaf The Viking wrote:
Zeno wrote:
Poate puteai sa texturezi mai bine paturile verzi ale cailor si albastrul carului de lupta.


Cum?

Dupa cum observ ai lucrat ambele suprafete in acrilice. Ai doua optiuni: sa continui cu acrilice sau sa schimbi mediul (ulei sau e-mail).
Daca continui cu acrilice:
Prepara trei nuante de verde/albastru. Una o ai deja - culoarea de baza cu care ai vopsit deja. Creaza o nuanta inchisa bine la culoare si o culoare deschisa bine la culoare.
Folosind culoarea inchisa la culoare si o pensula cu varf foarte bun traseaza o line subtire de jur imprejurul zonei verzi/albastre. Subtire sa fie. Asta este umbra extrema. Amesteca o pictura din culoarea inchisa si o pictura din culoarea de baza. Atentie la dilutie (consistenta laptelui). Asta este prima nuanta intermediara intre culoarea de baza si umbra extrema. Aplici pe toata suprafata un strat subtire transparent. Nu uita sa descarci pensula de excesul de vopsea inainte de trece pe obiect. Pictezi succesiv straturi transparente din culoarea de baza, amestecul dintre culoarea de baza si nuanta deschisa (o picatura culoare de baza + o picatura culoare deschisa) si nuanta deschisa. In total vei avea 5 straturi subtiri suprapuse. Straturile le aplici ca pe o harta topografica (pe o zona tot mai mica) ca sa creezi tranzitia intre culoarea cea mai inchisa si cea mai deschisa trecand prin trei nuante.
Ma opresc aici. Daca ai intrebari nu ezita. Prefigurez una: 5 nuante pe o patura sau la un panou de car de lupta la scara 1/72... it's crazy; no way. Un singur raspuns: WAY! numai sa vrei.
Am sa revin.
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Assyrian Chariot 7th cen. BC

Postby Olaf The Viking » Tue Apr 30, 2013 7:25 pm

Daca nu vroiam sa fac nu intrebam. Pe 1-2 februarie (cand voi fi terminat Americanofobia) va fi primul lucru pe care il fac. Patura aia e chiar mare, merg lejer 5 nuante. La panouri parca nu as umbla, ideea era sa fie jupuite sus si sa se vada lemnul de dedesubt, nu as vrea sa acopar dry brush-ul.

"Si sa le spui tuturor din sat ca acolo unde te-a scuipat Cartula te-a pupat Olaf si ti-a sters rusinea."
Dumnezeu e de partea tuturor, si, daca ne uitam de-a lungul istoriei, vedem ca e de partea celor cu mai multi bani si armate mai mari.
Intai da cu toporul si pe urma intreaba ce a vrut.
Da, poti da un click si pe machete.ro si sa iti iei ceva "dragut". Am nevoie de bani.
User avatar
Olaf The Viking
Imperator
 
Posts: 2208
Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu

Re: Assyrian Chariot 7th cen. BC

Postby Zeno » Tue Apr 30, 2013 7:26 pm

Olaf The Viking wrote:
Daca nu vroiam sa fac nu intrebam. Pe 1-2 februarie (cand voi fi terminat Americanofobia) va fi primul lucru pe care il fac. Patura aia e chiar mare, merg lejer 5 nuante. La panouri parca nu as umbla, ideea era sa fie jupuite sus si sa se vada lemnul de dedesubt, nu as vrea sa acopar dry brush-ul.

Cool!
A doua optiune este sa folosesti vopsele de ulei sau email. Au proprietati asemanatoare asa ca tehnica este aceeasi.
La fel ca la acrilice pregatesti 3 nuante: inchisa, de baza si deschisa. Aici va trebui sa iti demarchezi zonele de lucru. Pe margini nuanta mai inchisa; urmeaza concentric nuanta de baza si aproximativ in centru nuanta deschisa. Cand aplici nu suprapui suprafetele de lucru. Va fi o linie de demarcatie intre nuante. Dupa aplicare faci blendingul chiar pe linia de demarcatie cu o pensula uscata prin tamponare. Nu tragi linii. "Intepi" suprafata de lucru. Cele doua nuante incep sa se intrepatrunda. Sunt doua lucruri foarte importane: unu: pui foarte putina vopsea de ulei pe cele trei zone; doi: cand faci blendul sa-l faci cu o pensula uscata. Dupa ce intepi suprafata de cateva ori ea se va incarca. Sterge-o de un servetel curat si continua. Prin acest blend creezi nuantele intermediare si tranzitia de la o nuanta la alta se face gradual. In acest fel texturezi suprafata. Diferenta de nuanta intre culoarea cea mai inchisa si cea mai deschisa iti va da dinamica culorii suprafetei.
Dupa cum observi, sunt doua tehnici complet diferite. Glazuri transparente de culoare suprapuse in cazul acrilicelor si blend pe suprafata de contact dintre nuante la uleiuri.
Acrilicele folosite astazi iti permit un anumit blend ca la uleiuri. Cu retarder poti intarzia uscarea vopselei si poti conta pe un anumit blend. Dar este limitat. Nu intotdeauna glazurile suprapuse de nuante de culoare creaza o trecere graduala dintr-o nuanta in alta si vei obtine o linie de demarcatie intre doua nuante adiacente. Ca sa se remanieze o situatie ca aceasta, dupa ce ai terminat de aplicat cele 5 nuante, pregatesti un filtru din culoarea de baza. Un filtru, NU un wash. Nu vrei ca pigmentul vopselei sa fuga pe margini, ci vrei ca el sa stea pe suprafata. Acest filtru va crea o trecere mai subtila intre cele cinci nuante aplicate deja. Are un dezavantaj. Inchide tonul general si pierzi din dinamica. Deci, daca alegi sa mergi cu acrilice, poti planui deja de acum dinamica. Alegi nuante mai departe una de alta. Nuanta inchisa sa fie mai inchisa decat ai dori initial; culoarea de baza sa fie aceeasi; nuanta deschisa sa fie mai deschisa decat te-ai gandit initial. La sfarsit aplici filtrul din culoarea de baza. Nuanta inchisa se va deschide putin la valoarea la care te-ai gandit initial, culoarea de baza sa va inchide putin, dar nu foarte mult iar nuanta deschisa se va inchide. In total, suparafata se va inchide la culoare dar dinamica ramane nealterata. Daca ai intrebari, nu ezita.
Mult succes.
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Previous

Return to Photorama

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron