|
Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale
by Florin David » Wed Mar 27, 2013 7:55 pm
Salutare, A doua mea macheta a fost un King Tiger, tot de la Revell, dar varianta cu turela Porsche. Pentru ca atunci inca bajbaiam in ale modelismului (nu ca acu' as fi cu mult mai breaz), mi-am promis ca o sa reiau candva constructia acestui tanc maiestuos. Inspiratia a venit atunci cand am citit pe net despre ispravile militare ale catorva comandanti de Tiger II in ultimele zile ale razboiului, in Berlin. Mai precis, este vorba de Georg Diers si Karl-Heinz Turk. La finele lui Aprilie '45, o mana de tancuri apartinand batalionului SS 503, au aparat cu ultimele puteri ceea ce mai ramasese din infamul Reich. S-au luptat pentru un regim politic odios, dar din punct de vedere strict militar au fost adevarati eroi. Puteti citi mai in detaliu, aici: http://planetarmor.com/forums/showthread.php?t=1448Dintre toti, s-a remarcat Georg Diers, care in al sau Tigru cu numarul 314 a distrus 1 IS-2 si 33 T-23, in mai putin de doua zile. Acestea fiind doar cele confirmate. Tigrul lui as fi vrut sa-l reprezint, dar, din pacate, sint doar cateva poze cu epava acestuia, tancul fiind distrus de echipaj. In schimb, tancul lui Turk a beneficiat de cateva "sedinte foto", asa ca materialul documentar este mai bogat. Pana recent, se credea ca acest Tigru purta pe turela numarul 100, dar, dupa cum au descoperit recent meseriasii de la Tiger im Focus, se pare ca acesta a fost inmatriculat cu numarul 101. Acestea sint toate pozele disponibile ale Tigrului comandat de Turk: Atat Diers, cat si Turk au supravietuit asaltului rusesc asupra Berlinului, reusind sa se salveze la timp. Cam asta am reusit pana acum. O gramada de detalii, multumita setului de fotoincizii de la Part. Cateva adaugate de mine, dintre care la suduri a fost cea mai mare chinuiala. Toate tancurile batalionului 503 care au activat in Berlin in ultimele zile ale razboiului erau vopsite din fabrica in camuflajul clasic de ambuscada, hard-edge. Pentru decaluri, le-am ales pe cele de la MIG Production, dry transfer. (de fapt, singurele care se pupau cu ce avea Turk pe turela: numere simple, contur negru)
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
-
alexie
- Imperator
-
- Posts: 2540
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
- Location: Constanța - Romania
- Prenume si nume: Lucian Milosan
by Zeno » Wed Mar 27, 2013 7:56 pm
Excelent Florine. Pozele sunt Am o intrebare. M-am uitat la fotografiile de referinta si printre primele elemente care le-am observat sunt senile care se aseaza pe role din greutate proprie. Nu stiu care este termenul corect. In limba engleza se numeste "sag". Sti tu despre ce vorbesc. Kitul tau are senilele turnate impreuna cu rotile intinzatoare si cu cu rotile motoare si nu prezinta acea asezare din greutate propie a senilei pe role. Te gandesti sa adresezi aceasta problema provenita din constructia kitului?
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Florin David » Wed Mar 27, 2013 7:58 pm
Florin David wrote:Dintre toti, s-a remarcat Georg Diers, care in al sau Tigru cu numarul 314 a distrus 1 IS-2 si 33 T-23
Rectific, T-34, nu T-23. Greseala de tastare Zeno, ai dreptate, am asamblat senilele, dar acel "sagging" sau caderea senilei pe galeti inca nu am facut-o. Urmeaza la montajul final, dupa vopsire. Oricum, senilele nu au venit turnate, sint bucata cu bucata, iar lipirea s-a facut doar pe roata motoare si intanzitoare, care nu au fost montate definitiv la locul lor. Asftel, pot fi scoase si vopsite cu usurinta, dupa ce segmentele senilei se lipesc ca lumea (24 de ore). E o tehnica noua pentru mine, pe care imi doream de mult sa o aplic. Va multumesc pentru atentie, Florin
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Buss » Wed Mar 27, 2013 7:58 pm
Fantastic. Uite asa ma impulsionez sa mai lipesc si eu cate ceva .
Si ca de fiecare data raman cu gura cascata la detaliile minuscule adaugate. Eu cred ca intr-o viata anterioara ai fost vreun calugar shaolin.
Constructia ca constructie, dar eu astept show-ul de culori .
Spor la treaba!
-
Buss
- Aquilifer
-
- Posts: 319
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: George Dobre
-
by alexelu_marinelu » Wed Mar 27, 2013 7:59 pm
Ce as putea sa spun. Mie, aceasta etapa, a constructiei si pregatirii machetei de vosire mi se pare cea mai frumoasa, iar tu excelezi. Suplimentar, imi place ca lucrezi foarte curat. Aici se vede nivelul dorit / atins de machetist. Cand iti vad lucrarile, mai ca ma bate gandul sa ma bag la ceva senile la 72. Daca n-ar fi cele cca. 30 de machete de blindate de sub birou (care probabil ca nu vor vedea lumina asa curand) si cele cca. 200 de figurine care le tin companie, poate ca ar fi o varianta viabila. Spor la treaba.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Florin David » Wed Mar 27, 2013 8:01 pm
Va multumesc pentru cuvintele frumoase, ma onoreaza! alexelu_marinelu wrote:Mie, aceasta etapa, a constructiei si pregatirii machetei de vosire mi se pare cea mai frumoasa
Si mie imi place foarte mult stadiul asta, plus documentarea. Dupa ce termin de vopsit si-am scapat de-o grija, parca ma incearca senzatia aia de sculat de la masa cu burta plina Salutam cu respect si multumim pentru impresii!
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Calin Ungureanu » Wed Mar 27, 2013 8:02 pm
Poate explici in cativa pasi cum ai facut treaba cu senilele. Eu nu am facut niciodata asa. Am mai citit pe undeva precis, dar aici, as stii unde sa o gasesc in caz ca m-as apuca de sirul nesfarsit de blindate din boxa. Si aia cu sag-ul de dupa..... Foarte frumos inceputul. Imi plac sudurile. Nu pea inteleg de ce-s mai albe. Spor in continuare !
-
Calin Ungureanu
- Aquilifer
-
- Posts: 332
- Joined: Tue Jan 15, 2013 1:09 am
by Florin David » Wed Mar 27, 2013 8:03 pm
Salutare Calin, La senile, treaba sta in felul urmator. Se fixeaza galetii, rotile motoare si intinzatoare cu un adeziv "special". Adica suficient de tare incat sa-i tina pe loc, dar indeajuns de moale ca sa-i poti scoate cu usurinta dupa aia si nici sa nu altereze plasticul. Din auzit/citit, am aflat ca produsele gen mascol ar fi cele mai bune. Ca urmare am folosit un produs de la Vallejo, ceva pe baza de cauciuc, cred. Desigur, merg si altele, din aceeasi familie. Dupa ce galetii si rotile sint fixate se purcede la lipitul bucatilor de senila dinspre roata motoare catre spate. Asta e faza critica, pentru ca trebuie atentie sa nu lipesti senila de galeti. Se lipesc definitiv doar bucatile de senila intre ele (pe la exterior, de preferat) si bucatile care vin pe roata motoare/intinzatoare, respectiv. Adezivul Tamiya fine cement este cel mai indicat in acest caz. Se lasa cel putin 24 de ore la "maturat" si se demonteaza ansamblul. Caderea pe senile e dupa preferinte... unii o fac cu mare succes bagand senila in apa calda si indoind-o usor. N-am incercat asa ceva, mi-e sa nu-mi pocneasca in mana. In cazul de fata, mi se pare mai simplu sa o lipesc pur si simplu de galeti (mai putin cel ala de langa roata motoare). La Tigru, senila cade intr-o linie aproape continua pe toata lungimea, mai naspa e la tancurile cu caderi succesive intre galeti (Pz III, IV etc). Oricum, la 1/72 prefer de departe senilele Dragon DS tracks, si nu-i inteleg pe cei care prefera sa se chinuie cu senile bucata cu bucata... Sudurile sint albe pentru ca aia e culoare stirenului folosit Am decupat fasii inguste (sub juma de mm) si le-am lipit acolo unde e cordonul de sudura. Am asteptat o zi, le-am inmuiat cu grija in Tamiya fin cement, am asteptat cam 20-30 de minute si le-am ciopartit cu o lama fina. Pentru ca mi s-a parut ca nu se incadrau in scara, le-am "barbierit" si am reluat procesul: adeziv peste/ciopartire.
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Zeno » Wed Mar 27, 2013 8:03 pm
Am o intrebare Florine. Ce adeziv folosesti pt. senilele Dragon DS? Inca nu-mi revin: senile bucata cu bucata la 1/72... Cred ca mi-ar trebui inca o pereche de ochelari, din aia cu bare de magnificare... Merci Florine si spor la treaba.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
Return to Vehicule
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
|
|