BMD SI BTR-D

Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale

BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:48 pm

Salutare. Daca tt am pomenit de BMD 1 in topicul cu "asii din maneca URSS" ce a inlocuit acei asi ,dar mai ales pt faptul ca aceste blindate parasutiste sunt cel mai interensant proiect al meu .
Deci sa vorbim putin de aceste blindate reale care incep cu seria BMD 1,2, 3 si 4 avand si unele variante precum si transportorul BTR-D cu variantele sale . Deci in 1966 sovieticii realizau BMP-1 Boyevaya Mashina Pekhoty adica masina de lupta a infanteriei pe care am realizat-o si noi in licenta cu unele modificari, cum sovieticii isi tot reorganizau si echipau VDV pt a putea face fata unei proiectari a fortelor lor la mare distanta si fiind in razboiul rece mrele stat major a cerut ca si VDV sa aibe un alt blindat in locul celor de tip ASU , astfel ca s-au demarat cercetari si plecand de la turela ce echipa BMP-1 inginerii de la fabrica de tractoare din Volgograd ce avea si o sectie de masini militare . au reusit sa realizeze in 1969 un prototip care depasea cu 500kg greutatea trecuta in caietul de sarcini de 7,5 t si maxim de 13,1 cand e incarcat cu munitie,carburant ,oameni si echipament. Si astfel a aparut BMD-1 de data aceasta schimbanduse ultima litera ce venea de la Desanta deci aeropurtata. La inceput corpul era realizat dintr-un aliaj de fonta cu magneziu dar cum in razboiul din Afghanistan s-a constat ca acesta ardea pur si simplu daca era lovit de un RPG-7 ducand la pierderi mari si de vieti omenesti s-a trecut la fabricarea dintr-un aliaj de aluminiu cu diferite grosimi si inclinatii ale blindajului care cica facea fata armelor de infanterie si schijelor. Datorita ca avea aceiasi forma si compunere a armamentului principal ca si BMP-1 dintr-un tun 2A28 "Grom" de cal 73mm cu teava lisa cu recul scurt semiautomat de fapt tragand cu niste proiectile reactive cam ca si AG-9 dupa cum am vazut ca arata proiectilele. Deasemenea ca si BMP-1 avea o sinaportghid fixata de tun pe care se incarca cu mana din interiorul turelei o racheta AT. Malyiutka aruia i se deplia manual aripile si era ghidata prin fir. Mai tarziu datorita evolutiei rachetelor AT. s-a renuntat la Malyiutka,in 1977 s-a montat pe turela o instalatie ce putea trage cu rachete AT-4 Fagot sau AT-5 Konkurs a stea numinduse BMD-1P. Coaxial cu tunul era si o mitraliera de 7,62mm plus specific BMD1 si 2 inca 2 mitraliere de 7,62mm pe laterale fata sus a vehiculului . O caracteristca a acestui tip de blindat este ca isi poate regla garda la sol de la 100 mm cand se "tupileaza" si 450 mm cand e in mars sau stationare . Are un echipaj de 4 membri si inca 5 parasutisti , caci pt a scde greutatea s-a redus din compartimentul trupa fata de BMP-1. Avea o autonomie de 600km pe uscat si 116 km pe apa caci avand si capacitate amfibie propulsia facanduse prin jet de apa . Bineinteles ca marele sau avantaj era parasutarea odata cu trupele de parasutisi cu mentiunea ca ele erau transportate si parasutate separat din avioane in general IL-76. Dar puteau fi transportate si de elicoptere Mi-6 sau cel mai mare elicopter de transport MI-26. Pt ca intre timp sovieticii modificasera BMP-! si iau pus si o alta turele cu tunul principal de 30mm s-atrecut si la modernizarea BMD dar de aceasta data nu s-a mai putut adapta turela la BMd astfel ca s-a realizat o noua turela ce avea sa aiba acel tun de 30mm si instalatie ATGM ca si la BMD-1P corpul ramannd acelasi . Abia in 1990 a intrat in dotare un nou blindat cu alt corp dar putanduse aplica turela de BMP-2 , acesta fiind denumit BMD-3 dar prinzand perioada de tranzitie prin care a trecut si Rusia dupa destramarea URSS numai 123 de astfel de blindate au intrat in dotare dar asta si pt faptul ca si BMPa ajuns la BMP-3 Bakhcha(camp de pepene galben denumiri rusesti ce te fac sa razi ) astfel ca corpul blindat a suferit mici modificari si a primit turela de BMP-3 si astfel devenind BMD-4 si din acestea fiind 60 in dotare si cum s-a realizat o varianta imbunatatita BMD-4M comandantul actual al VDV spera ca aceste noi tipuri sa fie cumparate si sa inlocuiasca batranele BMD-1 construite in peste 3500 de exemplare si BMD-2 cu peste 2500 de exemplare ce au dus greul luptelor in Afghanistan , Cecenia si Georgia pt parasutistii rusi . Trebuie mentionat ca o parte a acestor blindate se afla si in dotarea altor armate dupa caderea URSS sau pt ca au fost exportate . Adevarul este ca (personal sunt incantat de realizarea acestei turele complexe Bakhcha )conexarea si coaxilierea unui tun de 100mm ce trage cu proiectile dar si cu rachete (tipic pt rusi ca multe tipuri de tunuri sa traga si rachete AT) cu un tun de 30mm pe dreapta iar pe stanga o mitraliera de 7,62mm ceva foarte puternic ca putere de foc.
Acestea fiind pricipalele masini de lupta ale parasutistilor dar atunci cand s-a creat BMD-1 si avand capacitate mica de transport trupa sovieticii probabil si cunoscand proverbul Sa nu-ti pui toate ouale intr-un cos au creat si BTR-D care vine de la Bronetransportyor- Desanta care este derivat din BMD-1 dar putin mai lung avand astfel 6 galeti fata de 5 de la BMD-1, 2 si neavand turela compartimentul trupa ceva mai inalt , avea ca armament aceleasi mitraliere de 7,62mm laterale fata sus numai ca acesta a fost adaptat si unor variante de lupta sau comunicatii . Si ar fi cea mai notabila @S9 NONA echipata cu un mortier de 120mm .
Ca sa nu stau cu fot pt cele reale acum cand sunt filmari si e mai fain asa (zic eu) va invit la o vizionare
http://www.youtube.com/watch?v=tkW1solJgX0
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:49 pm

Vedeti ca dupa ce se termina filmuletul respectiv si apar mai multe in coltul din stanga jos este un filmulet si cu BMD-3 si BMD-4 . Din pacate pt mine si poate si alti fani tehnica militara rusa transpusa in machete nu exista pe piata machete ale ultimelor BMD 3 si 4 , anul trecut Miniarm anunta ca vrea sa scoata asa ceva din rasina insa probabil au renuntat datorita crizei.
Dar sa revenim la cele ce au fost scose pe piata la scara 1/35 unde Zvezda a scos primul tip de BMD-1 si BMD-2, Deasemenea Eastern Express si Alanger scot BMD-1P, BMD-2 , BTR-D, 2S9 NONA si Alangeru scoate si BTR-RD si BTR-ZD de fapt aici nu stiu cine pe cine reboxeaza pt ca practic sunt aceleasi machete ; mai sunt si ucraineni de Skif ce scot BMD-1P . Eu le am luat anul trecut pe majoritatea si tot atunci m-am apucat de lucru dar mai am destul pana la finalizare ceva poze cum aratau ele cu destul timp inainte si cand pozele mi le facea altcineva cu aparatul sau .

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:50 pm

Hait, am ratat 3 poze , chiorete B) ,da nu-i bai ca mai am altele din diferite etape de lucru asa ca o noua sedinta fotojenica cu parasutistele mele , blindate bre, sa nu credti alceva :lol: si de aceasta dat cu proriul aparat pt ca asa cum spune o vorba "Nu te poti scarpina intotdeauna cu mana altuia " :cheer: . Incepem cu BTR-D
Image
Image
Image
Image
Image
Acusi urmeaza BTR-RD "Robot" varianta cu instalatie ATGM ce lansa rachete AT-4 Fagot (poponar :ohmy: iertare da astea traducerile din rusa ) sau AT-5 Konkurs . Acel lansator este din rasina si scos de o firma ucraineana SP Designs, deci poze
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Cam atat deocamdata si pt ca chiorete pleaca ca si personajul intr-o mica vacanta va las sa descoperiti singuri ce imbunatatiri a putut aduce ochiul si mainile sale. Sanatate si cer senin .
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:50 pm

Salutare. Revenim cu noi poze ;incepem cu BMD-1 (Zvezda)
Image
ImageImage
Image
Image
Image
Urmatoarele poze sunt cu BMD-1P (Skif)
Image
Image
Image
Image
Continuam cu poze a ceea ce ar putea rezulta ca modernizare a BMD-1 cu turela numita "KLIVER" un concept modern de intrunire a noi arme si aparatura electronica deservita de cat mai putini servanti . Turela este realizata pt a ilocuii vechile turele de pe BMP-1 si BMD-1 ba chiar s-au facut teste si pt a fi montata pe BTR-80, insa nu a intrat si ca echipare in modernizarea vehiculelor susmentionate deoarece si in Rusia sunt acuma multe firme de productie in echipamente militare . Citind despre BMD-1 si vazand ca s-au gandit si la asa ceva si vazand ca pe piata de rasinoase 1/35 exista o astfel de turela scoasa de aceiasi firma ucraineana SP Designs am purces la realizarea acestei variante ca macheta ,sasiul fiind de BMD-1 de la Alanger caruia i-am aplicat o piesa din stiren pt a realiza platforma/inel a turelei ca sa se potriveasca noua turela din rasina care insa avea tunul turnat dint-o bucata fara a avea departajarile specifice 3bare unitede 2 inele in forma de triunghi iar teava tunului trecand prin acest "corset" ce probabil are rolul de mentine teava cat mai stabila pt tragerile automate cal fiind de 30mm in realitate. Poze
Image
Image
Image
Image
Image
Si acum urmeaza ultimul BMD al acestei etape BMD-2 (Zvezda) si cu o "imbunatatire" teava metalica de la RB Models (scumpa , aproape cat pretul machetei,deh "obrazul subtire cu cheltuiala se tine" :unsure: Poze
Image
Image
Image
Image
Image
Cam atat acum cu pozele din aceasta etapa de constructie si adaugiri/imbunatatiri . Sanatate si cer senin.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:50 pm

Salutare . Revin cu pozele machetelelor vopsite: BMD-1P
Image
Image
Image
Image
Image
Urmeaza BMD-2
Image
Image
Image
Image
Image
Vine BMD-KLIVER
Image
Image
Image
Image
Image
Urmatoarea este BTR-RD
Image
Image
Image
Image
Image
BTR-D cu armament de de tip AGS-17 (lansator automat de grenade cal 30mm ) si mitraliera de 12,7 mm "KORD"
Image
Image
Image
Image
Image
Image
BMD-1
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Alt BTR-D care va devenii BTR-zd dupa montarea tunurilor AAA ZU-23-2
Image
Image
Image
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:51 pm

Salutare. Vreau sa precizez ca vopsirea nu e facuta de mine, caci pana acusi 3 saptamani nu am avut aerograf , dar la indemnul si ajutorul unui prieten am si o astfel de scula , ramane sa incep experimentarea si inset inset sa-i dam drumu si cu vopsitu . Dar sa revin asupra acestor machete au fost lacuite , puse decaluri si lacuite in nou cu future ca am inteles ca e foarte bun pt asa ceva si mai ales pt ce ar urma ca "efecte speciale" .Ei aici e PROBLEMA speciala pt mine pt ca intru pe teren minat , practic nu am facut asa ceva pana acum , teorie am strans citind unele tutoriale traduse sau vizionand cate ceva pe you tube . Problema e ca fiecareface cu anumite materiale si de aici ca oricumam asteptat unele materiale dar tot ma simt blocat de teama sa bulesc din ele.
Sa o luam cu ce am un set de la AK cu wash Dark Brown , wash light rust , si Dark streking grime plus white spirit pt dilutie ; umbra arsa -acrilica , si de la Sira hobby aqua pigments : dust north Afghanistan , rusian earth , light dust wash.Probabil ca mai trebuiesc si altele , dar de aici incolo as avea nevoie de sfatul vostru .Pt aceste machete nu am lu luat mine de grafit in idea ca aceste vehicule fiind din aluminiu ar trebuii sa fac pote ceva cu vopsea aluminiu . Am vazut pe unele filmulete ca unii folosesc o tehnica habar n-am cum ii spune sau e filtru?! ca pun ceva puncte de vopsea pe baza de ulei si apoi cuo pensula si ceva terebentina amesteca acele pct si practic tonalitea vopselii de dinaite se schimba , in bine . Sa iau si astfel de vopsele ?!
Cum ar trebuiisa procedez si cum s-ar impaca/reactiona aceste materiale intre ele . As vrea sa iau si ceva pigmenti9oxizi) pe care sa-i amestec si sa-i folosesc dar cum .
As vrea sa precizez ca blindatele din aceasta categorie asvrea sa le fac in primul rand nenoroite gen porci de balta ci cu daor ceva pamant /noroi uscat pe ele .Am mare nevoie de ceva indicatii pretioase la propriu pt mine . Multam .
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:51 pm

Haide-ti camarazi , Va ROG dati cateva sfaturi care sa ma ajute in demararea acestor lucrari sau sa stiu ce sa mai iau . Multam.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Buss » Sat Mar 30, 2013 8:52 pm

Pentru inceput e foarte ok ce ai. Eu am inceput cu 6 vopsele vallejo cu care si vopseam si cu care am si experimentat wash-uri (primul pas spre weathering pe prima macheta facuta :P ).

Deci. Pentru inceput incearca un pin wash pe imbinari, suruburi, margini ,etc. pentru a sublinia si a da profunzime. Vad ca ai deja dark brown wash de la Ak ce este excelent. Poti experimenta ori dat direct din sticluta ori diluat putin cu white spirit sau terebentina sau diluant tamiya sau alcool izopropilic, ce ai la indemana, toate sunt ok ca diluant.

Apoi daca nu vrei sa investesti niste banuti in pigmenti (vallejo gasesti la noi, mig si ak poti lua din afara, cost suplimentar la transport) poti lua un set de creta pastel (poti gasi doar nuantele pamantii) si razuit este tot un pigment. Se aplica ori direct cu o pensula moale (eu folosesc o pensula de machiaj) si apoi fixat cu white spirit sau alcool izopropilic, ori amestecat direct cu unul din acesti diluanti si aplicati ca o vopsea. La uscare pigmentul o sa capete culoarea initiala. Daca vrei noroi umed, amesteca cu un lac lucios sau dai peste pigmentii aplicati cu ak wet mud. Am sa caut un tutorial pe youtube unde tipul fixeaza pigmentii cu white glue. Intra pe canalul tipului, are multe lucrari pas cu pas explicate pe indelete. Link : http://www.youtube.com/watch?v=iaRokEZBVxc&feature=plcp

Daca imi mai vin in minte chestii mai scriu. Pentru inceput experimenteaza cu pin wash si pigmenti. Nu te speria daca strici o macheta :) altfel nu poti avansa fara experimentat. Experimenteaza orice iti vine in cap, chiar daca unii spun ca asa nu se face niciodata. Spor!

We live in the era of smart phones and stupid people.
User avatar
Buss
Aquilifer
 
Posts: 319
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: George Dobre

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:52 pm

Salutare . Buss, MultUMESC foarte mult pt raspuns , vazusem filmuletele tipului si cel cu Hetzeru si stugu sunt cele mai de ajutor dar inca nu eram lamurit pt ca el foloseste vopsele pe baza de ulei , si faza cand face acele puncte pe care apoi le amesteca am mai vazut-o la un chinez pe jagd panther si banuiesc ca e un filtru , ce vroiam eu sa stiu e daca pot da cu acel dark brown apoi sa vin cu un astfel de filtru si apoi urme, praf si ceva vopsea sarita . Stiu si pe aia cu pigmentii fixati cu acel white glue ?!! e aracet sau altfel de lipici , mi-e ca aracetu devine casant in timp . Cat despre creta ramane sa vad daca gasesc pe la librarii ca pe la asa zisul magazin de arte de la mine are doar culori ce nau legatura cu ce am eu nevoie. Da o sa "sacrific" o macheta de T-55 de la skif (care oricum e mult in urma fata de Tamiya ) si o sa incerc/experimentez pe ea si cum sa vopsesc cu aerografu si de astea de uzura . O sa iau si pigmenti , vaz eu de unde . Ce as mai vrea sa stiu intre diferite straturi de aplicari se lasa asa sau se lacuieste mai ales ca am si ceva washuri acrilice cum se impaca intre ele cele date cu diluant si astea acrilice. Oricum daca mai si alte idei spunele , raman dator cu si multumesc inco dat. Spor cu sanatate si cer senin .
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Florin David » Sat Mar 30, 2013 8:54 pm

Salutare,

Iata pasii pe care ii fac eu la weathering, dupa ce termin cu vopseaua de baza. Desigur, sint si alte metode, dar cel mai bine experimentezi tu si vezi ce ti se potriveste si in functie de materiale.

- suflu un strat sau doua de Future (merge orice lac lucios acrilic). Future-ul merge dat si la pensula, fara probleme, cu conditia sa nu revii cu pensula in locurile pe unde ai dat, inainte sa se usuce. De obicei, la patru picaturi de Future pun si o picatura de apa.
- dupa ce se usuca Future-ul, pun decalurile si fac o "spalare" (wash) cu vopsea pe baza de ulei. Ca solvent pentru uleiuri eu folosesc esenta de petrol, e ieftina si nu e agresiva. Wash-ul il obtin amestecand negru cu siena arsa (in diverse proportii) pe care le diluez in esenta de petrol, pana obtin o solutie destul de fluida. Maclavaisul asta il incarc in pensula si il pun in jurul bolturilor, in gauri si gaurici, la imbinarea dintre "table" etc. Daca pun prea mult, sterg foarte simplu cu o pensula curata muiata in esenta de petrol.
- dupa ce se usuca uleiurile de la wash (minim 24 de ore), mai dau un strat subtire sau doua de Future ca sa il protejez in vederea etapelor urmatoare. Dupa ce usuca si asta, fac un amestec din urmatoarele vopseluri uleioase: negru, siena arsa, ocru, alb si verde pana obtin o culoare asemanatoare prafului, adica un gri/crem. Pe asta il las mai pastos si il pun cu o pensula foarte mica sub forma de puncte in zonele unde vreau sa am praf. Dupa aia imprastii punctele aplicate cu o pensula mai mare si moale. Pensula asta trebuie muiata si apoi uscata pe un servetel pana cand ramane foarte-foarte putin solvent, altfel iti sterge uleiurile in loc sa le imprastie uniform. Dupa ce se usuca si "praful" astfel aplicat, dau un strat sau doua de lac mat (eu folosesc Vallejo).
- dupa ce se usuca lacul mat aplic pigmentii (tot Vallejo). Ii amestec pana ce obtin culoarea dorita si ii pun cu o pensula direct pe masina, dupa care suflu excesul sau il indepartez cu alta pensula. Lacul mat final retine de obicei pigmentii atat cat trebuie, asa ca nu-i mai fixez cu altceva (dar nici nu mai ating zona respectiva). Pentru fixarea pigmentilor pe trenul de rulare, fac o solutie de apa cu lac mat si o aplic cu pensula in locul unde vreau sa pun pigmentii. Dupa care ii scutur cu pensula mai mult sau mai putin, in functie de cat de murdara vreau sa fie zona respectiva. De preferat, in straturi mai subtiri si de nuante diferite (inchis pentru umed si mai deschis pentru uscat). Pentru zonele cu noroi umed, e suficient ca la final sa pensulezi niste Future sau lac lucios in locul respectiv.
- la final de tot mai fac un wash ici si colo, pe unde am uitat sau unde vreau sa fie mai pronuntat. Tot acum aplic diverse pete de ulei, ciobesc vopseaua etc.

Sper sa-ti fie cat de cat de folos.
Spor la treaba!

P.S. Metoda mea are ca inspiratie ce face omu' asta:

http://www.youtube.com/watch?v=8YppTtUdCWk
User avatar
Florin David
Vexilifer
 
Posts: 277
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm

Next

Return to Vehicule

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron