BMD SI BTR-D

Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:54 pm

Salutare, MULTUMESC Florin , pt sfaturile tale utile si ele, o sa mi iau si ceva vopsele pe baza de ulei si ceva pigmenti dupa care ma apuc de experimentare pe acel t-55 si vaz cu ce ma voi impaca mai buine dupa care tabar sipe parasutiste. Multumesc inc-o data , si tu sa ai spor cu sanatate si cer senin.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:55 pm

Salutare . Iata ca vin cu prima parasutista gata care datorita ca e un prototip deci prezenta sa zicem doar in cazul expo de echipament din VDV nu prea are cum sa arate altfel decat curata , poate putin rizurile senilei un drybrushing (parca asai zice) cu otel . Astept si pareri. Poze:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image[img
Image
Image
Sanatate si cer senin.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Marhaba » Sat Mar 30, 2013 8:55 pm

Arata foarte bine, dar:
1. weatheringul e de doua feluri: unul pentru a "imbatrini" modelul, (adica procedee prin care simulezi praful, noroiul, rugina, uleiul ars sau scurs, pete, zgirieturi si alte nenorociri) si altul pentru a scoate in evidenta detaliile machetei si a o deosebi de o jucarie.
De aceea, daca vrei ca macheta ta sa arate a "model la scara" si nu a "jucarie facuta de un robot in fabrica si pusa pe raftul magazinului", este OBLIGATORIU sa-i faci weathering. Asta nu are nici o legatura cu faptul ca masinaria reala era noua sau curata sau nu. Asta face diferenta intre machete si jucarii.

O masina super noua si supercurata, prezinta urme de praf, manipulare, etc etc, numai daca nu este cumva un satelit fabricat intr-un mediu controlat si steril (dar probabil ca si aia). Pe de alta parte lumina bate neuniform in functie de orientarea si calitatea suprafetelor pe care cade, etc etc.

Asa ca SI IN CAZUL MASINILOR NOI, CURATE USCATE SI DEVREME ACASA este necesar un weathering minim care trebuie sa cuprinda:
- modularea culorii - (da modelului un aspect 3d )
- wash (spalare) - are rolul de a scoate in evidenta detaliile adincite (linii, crevase, gauri, etc) si se face intotdeauna pe suprafete lucioase, cu culoare constrastanta diluata dar de concentratie mare ce se aplica in crevase dupa care se sterge surplusul
- drybrush (tufuire) - are rolul de a scoate in evidenta detaliile ridicate (suruburi, muchii, etc) si se face de obicei pe suprafate mate, cu foarte putina culoare (aproape uscata) pusa pe o pensula (cirpa, burete, etc) aplicindu-se doar pe muchiile ridicate
- filtre pentru atenuarea contrastelor - cu vopsea diluata puternic, intotdeauna pe suprafete mate
Despre toate aceste procedee povestea e putin mai lunga.
Dar asa cum spuneam, sunt obligatorii daca vrei sa faci machete nu jucarii.

2. Cum iti mai spuneam intr-un topic, fereste-te de fundaluri albe si negre
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:56 pm

Salutare. Am vazut raspunsul mai devreme, dupa ce am postat cu elicopteru ;dar nu am putut raspunde atunci ca trebuia sa plec. Acusi raspund, valeu da ce ma grabii ca fata mare la maritat. Deci si la asta de zisei ca imita modelu de expo trebuie sa aplic Fx (efecte speciale) . Bun asteptam sa vie materialele de le-am comandat si-i facem si la asta ce s-a mentionat mai inainte , dar prea pricep exact cum e cu drybrsh-u de care spuneai . Adica pe fiecare portiune de culoare sa aplic acea tufuire pt a mai "pune" tot culoare specfica portiunii dar numai pe diferitele suruburi, capace, balamale, muchii . Asta chiar nu o inteleg la o macheta ce imita un blindat de expo , blindatul fiind vopsita cu pistolu in grund, culoare de baza si cele de camuflaj dintr-o mana sau doua in functie de cerinta si calitatea vopselei . te rog explica-mi aici mai mult. Pt senile asa cum am spus da voi aplica acest procedeu pt imita otelul ce automat apare , mai ales ca cele de la expo merg pe metal (trailere) beton, pietris -platforme expo si unele chiar si pe pamant . Oricum multam de sfaturi, voi tine cont de ele. A, apropo ordinea a ce trebuie sa fac e cea in care le ai scris?! Sanatate si cer senin .
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Marhaba » Sat Mar 30, 2013 8:57 pm

George e mai bine sa discutam cind ai materialele si te apuci de lucru ca discutia e un pic mai lunga.
Ordinea e cea de mai sus numai ca atentie! unele procedee se fac pe suprafata lucioasa, altele pe suprafata mata (dupa cum am scris mai sus) Asta inseamna ca intre ele va trebui la un moment dat sa dai cu lac lucios sau lac mat depinde ce suprafata vrei sa obtii.

Sa-ti spun in mare cum e cu drybrushul:
Cel mai simplu e sa incerci prima data la senile: iei o pensula (cu virf lat de preferinta), o inmoi FOARTE PUTIN in vopsea (poti alege un gri metalizat pentru efectul de metal curat obtinut din uzura senilelor) si apoi tamponezi un servetel pina APROAPE ramine pensula uscata. Cu pensula aia asa aproape uscata dai pe senile dar in asa fel incit doar partile mai ridicate ale senilei (cele care se uzeaza de fapt pt ca sunt in contact direct cu suprafata de rulare) sa aiba un contact FIN cu pensula. Pentru ca pensula e APROAPE uscata, probabil trebuie sa faci mai multe treceri (ca si cum ai da cu pamatuful pe fata). Astfel numai muchiile ridicate vor capata culoarea metalizata si vor iesi in evidenta.

Analog cu senilele, TOATE muchiile machetei si elementele iesite inafara (capete de suruburi, cirlige, etc) pot fi supuse aceluiasi procedeu, efectul fiind ca dupa drybrush aceste detalii vor iesi mai bine si mai frumos in evidenta. Sigur in cazul din urma nu mai folosesti vopsea metalizata ci dupa caz, nuante ale vopselelor camuflajului sau altele daca vrei un contrast mai mare.

Destul de greu de explicat , mai ales ca n-am fost bun niciodata la dat explicatii. Daca cauti pe youtube dupa drybrush vei gasi videoclipuri din care vei intelege mai mult decit ce-am spus eu. Apoi trebuie sa-ti faci mina pe o macheta mai veche pina te prinzi cu ce se maninca.

Uite-aici: (l-am nimerit la fix pe asta in japoneza ca totul sa fie mai clar :), dar cauta si vei gasi (drybrushing, vehicle drybrush, etc)

http://youtu.be/M1hQf7QdsvU

sau

http://youtu.be/cT6Oe3GV7Uk
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 8:57 pm

Salutare. asa cum am spus intr-o alta postare ieri am fost sa vaz pe viu machete la MMN si spre surprinderea mea am vazut machete la 1/35 ce nu aveau pic de wheatering , dar fiecare cu gustul sau .Intre timp lucarand la T.A.P -ASU-57 unde trebuie sa privesti schema si instructiunile de la PE-uri de cateva ori pt a intelege cum vin montate; Chestii utile dar care pe mine ma enerveaza , asa ca mai lucram si altceva pt a putea merge mai departe si cu ASU-57 si sa nu-l arunc. Nu mai ca scap de :evil: si dau de tatsu :lol: . Vrand sa adaug unui BTR-D o piesa de artileriw AAA ZSU-23-2 adica 23mm cal cu 2 tevi; pt a avea varianta BTR-ZD adica aiasta http://www.military-today.com/artillery/btr_zd.htm si am reusit sa gasesc kitul piesei AAA insa cand am inceput a studia piesele si instructiunile am constat ca rusii de la Eastern Express si- batut joc de kit si clienti . Piesele sunt putine pt a putea realiza cat mai corect kitul iar instructiuni cum sa montezi rotile in pozitie de mars sau lupta ioc , in toamna trecuta am incercat sa iau un set de imbunatatire de la o firma franceza ce are si magazin online dar frantujii neseriosi nu trimis coletul nici dupa 2 luni de asteptare . Poze pe net sunt cam putine ; dar in cele din urma am gasit solutia cum sa lipesc "bratele" port-roata in pozitie de lupta si am asamblat cate ceva pt a aduce spre final dar mai trebuie ceva scratchbuid . Nu-s cum sa procedez la pneuri ca nu au deloc rizuri pe partea de rulare. Si cateva poze :
Image
Image
Image
Image
Image
Si asta-i blindatul ce o va "purta" Image
Spor la modelit la tatii.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Marhaba » Sat Mar 30, 2013 8:58 pm

Georgel Musat wrote:
Salutare. asa cum am spus intr-o alta postare ieri am fost sa vaz pe viu machete la MMN si spre surprinderea mea am vazut machete la 1/35 ce nu aveau pic de wheatering , dar fiecare cu gustul sau .

Evident fiecare priveste acest hobby asa cum vrea.
Sunt la care le place fara weathering, sunt la care le place cu weathering, dar mai este o categorie (destul de numeroasa printre modelistii mioritici) si anume a cretinilor carora le place cu weathering dar pentru ca nu-s in stare sa-l faca si nici nu vor sa invete se apuca de rescris istoria, legile fizicii si emit diverse filozofii una mai hazlie ca alta.
Ma repet ca sa fiu mai clar:

- iti place cu weathering :kk:
- iti place fara weathering , esti ok, treaba ta daca confunzi machetele cu jucariile :-(
- iti place cu weathering, dar nu recunosti si de aia te apuci sa-mi explici ca tancurile au functionat in mediu steril = esti cretin
Cam asta-i pararea mea pe scurt.

Si ca sa fiu si mai clar:
Exista o parere COMPLET GRESITA cum ca WHEATERING = mizerie, rugina, noroi. Numai un modelist [strike]incepator[/strike] necunoscator poate sa spuna asa ceva. Da, prin weathering se poate reprezenta mizeria, praful, rugina,noroiul, etc.
DAR: Weatheringul este IN PRIMUL RIND o suma de tehnici CARE SCOT IN EVIDENTA DETALIILE MODELULUI si-l fac sa arate mai aproape de modelul real (drybrush, wash, modularea culorii, etc nu au nimic in comun cu mizeria, praful , rugina, etc). De aceea weatheringul este OBLIGATORIU la ORICE FEL de macheta, indiferent daca e curata sau nu, ruginita sau nu.

Mai trag o concluzie:
- Daca-ti plac machetele fara weathering PENTRU CA ASA SUNT PE GUSTUL TAU, absolut nici o problema
- Daca-ti plac cu weathering (indiferent ca reprezinta tancuri iesite din fabrica sau tancuri ruginite) atunci invata sa-l faci . E mai usor decit pare si satisfactiile sunt pe masura cu fiecare macheta cu care iti vezi progresul. Plus ca ai marea satisfactie ca daca orice rahat de masina de vopsit poate vopsi o macheta , nu poate insa sa faca weathering NICI un robot, masina de vopsit, fabrica de jucarii, etc. Asta se face manual, de catre o persoana care se numeste MODELIST nu vopsitor. Sunt institutii diferite vopsitor=jucarie , modelist=macheta :)
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: BMD SI BTR-D

Postby Mihai Cimpean » Sat Mar 30, 2013 8:59 pm

Expicatie scurta si la obiect(si adevarata).Place mult la mine weathering-ul,chiar daca nu iasa cum as dori..dar insistam,si cum bine graieste Ovidiu , invatam...
User avatar
Mihai Cimpean
Vexilifer
 
Posts: 224
Joined: Thu Jan 17, 2013 9:51 am

Re: BMD SI BTR-D

Postby Georgel Musat » Sat Mar 30, 2013 9:00 pm

Salutare. " UNDE DAI SI UNDE CRAPA" spune un proverb . Adica mi-am exprimat o parere a ceea ce am vazut acolo facut de altii dupa gustul lor si sa inteleg ca am primit un dus rece de la tine Marhaba pt aceasta parere cu privire la acele machete !?
Marhaba imi pare foarte raiu daca ai inteles ca as spune ca uite altii fac fara wheatering si mie mi spune sa fac cu wheatering , caci daca era asa prezentam toate machetele din acest topic fara acel proces si spuneam ca asa imi place mie si atat . Nu te-am contrat sa-ti spun ca nu fac cu wheatering ci am cerut sfaturi intr-o postare iar la ale tale am incercat sa fiu cat mai receptiv pt ca am de invatat aici ;iar la ora actuala astept vopsele de ulei si pigmenti comandati extern pt a face acel proces de uzura .
Daca asta e pretul unei pareri/constari de data asta am sa-l iau ca "un sut in fund ,un pas inainte" . In rest spor cu sanatate si cer senin.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: BMD SI BTR-D

Postby Buss » Sat Mar 30, 2013 9:01 pm

George nu este cazul sa te superi, este doar o simpla parere personala a lui Marhaba. Nu o lua personal. Ideea hobby-ului (in general) este de relaxare si de a-ti petrece timpul cu o activitate foarte placuta pentru tine (asa cum crezi tu de cuviinta nu altcineva. nu exista manualul de "machetism" cu legi si reguli impuse :) ). Ce sa zic, repet la toata lumea acelasi lucru, experimenteaza cel putin un procedeu nou tie pe fiecare macheta ce o faci. Fara frica, si vezi - iti place sau nu. Spor la treaba. Imi place cum a iesit camuflajul. Si culorile si aplicarea. ;)

We live in the era of smart phones and stupid people.
User avatar
Buss
Aquilifer
 
Posts: 319
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: George Dobre

PreviousNext

Return to Vehicule

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron