|
Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:17 pm
În martie 1944 Porsche a încercat să repornească programul Maus. A rezultat o turelă de un design nou, cu telemetru incorporat şi un tun de 15 cm L/67, cu unul de 7,5 cm situat deasupra celui mare. Nu s-au putut aloca resurse umane. Producţia a încetat după ce au fost produse două (se pare că trei) vehicule complete,deşi primul nu şi-a primit turela şi încă alte 6 sau 7 Wanne împreună cu turelele lor (există nişte imagini superbe cu trei dintre acestea în Panzer Wrecks 5 paginile 86-92). Alte opt Wanne erau gata de a fi sudate Se mai spune că ar fi fost un vehicul greoi, care abia se târa. Faptele însă contrazic aceste afirmaţii. Avea o viteză maximă de 20 km pe oră, pe care o atingea foarte repede şi putea negocia pante de 45 de grade cu uşurinţă. Raza minimă de întoarcere era de 7,25 m, aproape dublu faţă de 3,55m pentru Tiger I, dar puţin pe lângă 18,6 m pentru un M4 Sherman mid production. Pe 15 martie 1944 Maus V1 s-a scufundat în teren mlăştinos până la 90% din carcasă, datorită şoferului care nu cunoştea zona. După ce i s-au pus lemne sub şenile, vehiculul s-a scos de acolo fără niciun ajutor extern. Dar greutatea sa (188 tone) punea probleme logistice deosebite şi consuma 350 litri motorină la 10 kilometri...
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:03 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:18 pm
Blindajul ventral, partea din faţă, gata de a fi instalat. Trapa de evacuare diferă faţă de cea furnizată în kit doar prin balamale, nu şi prin dimensiuni şi poziţie. Kitul Dragon, deşi conceput la începutul anilor 1990, se suprapune perfect pe planuri.
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:04 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Marhaba » Sat Mar 30, 2013 10:18 pm
Florine, cu permisiunea si ajutorul tau, intr-un final as vrea sa concentram informatiile din acest topic intr-un articol (tmr) , atit partea de realizare (scratch) cit si nenumaratele informatii interesante pe care le-ai postat. Pina atunci spor la treaba in continuare. Personal, savurez acest foileton cu placere si interes.
-
Marhaba
- Procurator
-
- Posts: 1314
- Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
- Prenume si nume: Ovidiu Cupse
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:19 pm
Desigur, cu cea mai mare plăcere! Dar va mai dura ceva timp... Acesta este modul în care se podeaua se îmbina cu blindajul lateral: Spre deosebire de celelalte tancuri germane cu placa ventrală din două grosimi de blindaj (Panther și Tiger II), acestea sunt aliniate la exterior şi nu la interior
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:06 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:20 pm
Podeaua compartimentului frontal, versiunea finală:
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:08 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:20 pm
Inelul turelei furnizat în kit comparat cu cel de pe carcasă, adus la scară. Diferenţa atât de mare în dimensiuni mi-o explic prin faptul că kitul nu a fost gândit cu/pentru un interior, deşi în mod esenţial este o cutie mare cu o mulţime de grile. Dimensiunea superlativă a inelului (aproape 9 cm la 1:35) este corelată cu cea a armamentului principal, în acest caz un tun care este cu puţin mai scurt decât vehiculul în sine...
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:09 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sat Mar 30, 2013 10:21 pm
Carcasa a primit patru linii de sudură şi un nou inel al turelei:
Last edited by Florin Moldovan on Sun Oct 16, 2016 12:13 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Purice Valentin » Sat Mar 30, 2013 10:21 pm
frate esti dichisit rau de tot!!! :lol:
-
Purice Valentin
- Aquilifer
-
- Posts: 332
- Joined: Wed Jan 16, 2013 10:55 pm
- Location: Focsani
by Olaf The Viking » Sat Mar 30, 2013 10:22 pm
Corect. Cat sunt eu de profan la tancuri dar cu sudurile alea chiar m-ai dat gata.
-
Olaf The Viking
- Imperator
-
- Posts: 2208
- Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu
-
Return to Vehicule
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
|
|