|
Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale
by Florin David » Mon Jan 14, 2013 6:28 pm
Marhaba wrote:Daca banii nu sunt un impediment, atunci sigur ca un obiectiv din clasa L, cit mai luminos (diafragma maxima 1 si ceva) , ar fi perfect.
Visez la un asemenea obiectiv. Sint insa nevoit sa ma multumesc cu ce am si, pentru ca banii sint problema, prefer sa-i "investesc" in kituri, mai degraba... Un tutorial despre fotografierea machetelor pe acest forum tanar ar fi, cred, indicat. Cum eu nu sint nici pe departe un expert, Ovidiu, poate te incumeti tu sau altcineva priceput. Prietenul nostru, Dragos Popescu, scrisese unul foarte folositor pe cartula.ro. Florin
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Cristian Savin » Mon Jan 14, 2013 6:29 pm
Florin David wrote: Un tutorial despre fotografierea machetelor pe acest forum tanar ar fi, cred, indicat. Cum eu nu sint nici pe departe un expert, Ovidiu, poate te incumeti tu sau altcineva priceput. Prietenul nostru, Dragos Popescu, scrisese unul foarte folositor pe cartula.ro.
Florin
Subscriu la propunerea lui Florin. Niciodata nu ajungi sa stii tot si orice recitire prinde bine. Cand ai timp Ovidiu, nu e nicio graba ...
-
Cristian Savin
- Signifer
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:11 pm
by Marhaba » Mon Jan 14, 2013 6:30 pm
Vom pune in cele din urma si de-un articol pe tema asta, poate apare cineva de meserie totusi, pentru ca si eu sunt departe de a fi expert. Cred totusi pe de alta parte ca nici nu trebuie sa fim experti ca sa facem o fotografie reusita cu o macheta. Nu avem nevoie nici de studiouri, nici de dslr-uri scumpe si nici de scheme savante de iluminare sau echipamente si accesorii nenumarate. Primul si cel mai important pas este sa-ti cunosti aparatul. Daca ai facut asta , treaba e 99% rezolvata, pt nivelul la care avem noi nevoie.
-
Marhaba
- Procurator
-
- Posts: 1314
- Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
- Prenume si nume: Ovidiu Cupse
by Dani Chirila » Mon Jan 14, 2013 6:31 pm
Foarte faina "impodobirea" cu accesorii,banuiesc c-ai facut rost si de figurine[eu inca tot caut prin "cutia cu maimute" ce i s-ar putea "pasui" la al meu]. Am aceasi intrebare [care i-am pus-o si lui Marius],tinand cont de faptul ca esti "pensulist" ,ca si mine :cum reusesti sa vopsesti corect galetii si senilele dupa montaj?
-
Dani Chirila
- Signifer
-
- Posts: 86
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:35 pm
by Florin David » Mon Jan 14, 2013 6:32 pm
Multumesc Dani. Am o singura figurina, deocamdata; nu stiu inca daca o s-o pun. Parerea mea e ca la 1/72, daca nu esti maestru "figurist" (si nu sint), n-are rost sa te risti, ca altfel strici tot ansamblul. Am vazut multe tancuri reusite, populate de tot felul de frankesteini Cu vopsitul galetilor si senilelor dupa montaj, e intr-adevar problematic. La Derby, celalalt Sherman al meu, tin minte ca am pus senilele dupa ce le-am vopsit si am avut mari probleme cu manipularea lor (a sarit vopseaua de pe ele, le-am majit cu adeziv etc). Prefer sa le montez/lipesc definitiv inainte de vopsire, chiar cu riscul sa ramana unele zone neacoperite. Senilele pot fi astfel lipite intr-o pozitie cat mai naturala fara teama ca voi strica vopseaua (de exemplu, fixarea pe rotile motoare si pe rolele de retur). Si cu o pensula subtirica si cu peri lungi ajungi si in cele mai dificile locuri. Mie mi se pare o concesie acceptabila, desi poate exista si alte solutii mai bune. Galetii ii voi vopsi mai usor, pentru ca nu sint lipiti de senile. Acu, daca stau sa ma uit, poate ca era mai bine sa vopsesc sasiul inainte sa montez boghiurile. Si eu ma gandesc sa-mi iau un aerograf, pentru ca mi-e clar ca vopsitul la pensula are limitarile lui, mai ales la scari mai mari. Florin
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Dani Chirila » Mon Jan 14, 2013 6:32 pm
Mersi Florine! Ti-am pus aceasta intrebare,tocmai pt ca am patit de multe ori[pe vremuri] sa raman cu zone inaccesibile ,dupa montaj,care au ramas efectiv nevopsite...la galeti in general,partea dinspre sasiu.De aceea am optat pt vopsirea separata a tot ce se putea vopsi separat si lipirea ulterioara.Pt lipire fara urme folosesc o "zeama" de Bison amestecat cu nitrodiluant, home made ... In privinta figurinelor 1/72,eu zic ca nu trebuie neaparat sa fi nici un fel de maestru...Cu cateva wash-uri ai rezolvat problema fetei facil si rapid...bineinteles daca nu ai pretentii foarte mari,cum ar fi ochi,guri ,sprancene,etc.Rezultatul final va fi satisfacator...cel putin pt mine: Toata "smecheria" e ca fetele sa te ajute...
-
Dani Chirila
- Signifer
-
- Posts: 86
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:35 pm
by Cristian Savin » Mon Jan 14, 2013 6:34 pm
Dani Chirila wrote:In privinta figurinelor 1/72,eu zic ca nu trebuie neaparat sa fi nici un fel de maestru...Cu cateva wash-uri ai rezolvat problema fetei facil si rapid...bineinteles daca nu ai pretentii foarte mari,cum ar fi ochi,guri ,sprancene,etc.
Ai uitat de ... pupile ... ;fg; E o greseala fatala la scara 1/72 sa incerci sa faci sprancene, ochi/pupile, buze, nari sau mai stiu eu ce alte detalii. Te bazezi pe trasaturile "native" ale figurinei si TOTUL se face din spalari si umbre. Horia Lazar lucreaza mult figurine la 28mm si el ne poate spune multe in acest sens.
-
Cristian Savin
- Signifer
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:11 pm
by Florin David » Mon Jan 14, 2013 6:35 pm
Dani Chirila wrote:Rezultatul final va fi satisfacator...cel putin pt mine
Dani, figurina ta arata excelent, felicitari! Eu am pictat una singura de cand m-am apucat de modelism, deci mai tre' sa mai exersez un pic. Oricum, voi tine cont de sugestiile tale pe viitor. Un mic update constructiv, ca sa nu deviem de la topic. Azi mi-am adus aminte ca am uitat de lopata. E pusa provizoriu, am adaugat doar elementul sudat pe carcasa care impedica alunecarea cozii.
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Florin David » Mon Jan 14, 2013 6:36 pm
Salutare prieteni, Am terminat cu vopseaua de baza si ceva unelte bibilite. Am folosit, ca si pana acum, vopsea acrilica Model Color de la Vallejo. Sint extrem de multumit de aceasta vopsea; e drept ca nu am incercat si alte marci, dar pensulele mele s-au invatat cu ea. Stiu ca Olive Drab e o culoare dificil de reprodus si exista multe controverse legate de nuanta. Cum Olive Drab-ul de la Vallejo nu avea nici un strop de verde in el, am decis sa-l amestec cu US Dark Green. Proportia a fost 1/3 OD si 2/3 DG. Acu vad ca mai sint mici chestii de corectat. De asta sint bune pozele in etapele intermediare. Poate aveti o sugestie legata de culoarea prelatei din spate. Se folosea o culoare standard sau puneau ce ţoală le pica in mana? Spor tuturor! Florin
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
Return to Vehicule
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
|
|