ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale

ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:14 am

Salutare . Iata ca dupa ceva timp in care am incercat sa deslusesc si postarea foto pot sa ma inscriu in GB TAP si va arat cu ce vreau sa realizez ASU-85 si ASU-57 . Le-am pus pe amandoua pt ca am zis eu ca ar merge bine asa , desi dupa cum arata schema de montare a AsU-57 va fi destul de greu de realizat.
https://picasaweb.google.com/1114058247 ... 8/ASU8557#
Sper ca e bine asa ; asu-57 l-am cumparat fara cutie. Astept pareri daca e bine procedat pana acum. Sanatate si cer senin B)
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:14 am

ImageImageImageImageImageImage
Sper ca acusi le am nimerit ,e bine asa ?
Last edited by Georgel Musat on Sun Apr 07, 2013 7:15 am, edited 1 time in total.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:15 am

Image
Aoleu pana-i prind chichitele chelesc de tot , mai usor am invatat sa pliez parasuta .
Nu dati cu rosii ca-s scumpe de tot B)
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:16 am

Salutare . Iata ca dupa ceva timp in care am incercat sa rezolv si alte obiective pot sa revin si asupra astuia.Mai ales ca ieri a fost ziua trupelor VDV. Desi am postat ceva poze pt inscriere cred se cuvine o mica introducere despre aceste blindatereale a caror machete sunt in lucru aici.
Sovieticii au fost cei care au avut 10 corpuri de desant aerian la inceputul ww2,dar nu le-au folosit ca atare ci ca trupe de soc din rezerva acolo unde erau batalii grele. Dupa razboi au trecut la o reorganizare si redotare ,au fost denumite VDV Vozdushno Desantnye Voyska -Fortele de Desant Aerian desi popular li se mai spune si "trupele unchiului Vasia" dupa numele generalului VASILI FILIPOVICH MARGELOV cel ce s-a ocupat cu recreerea acestor trupe dupa marele razboi .Cine doreste mai multe detalii despre aceste trupe poate gasii aicihttp://rumaniamilitary.wordpress.co ... tea-i/sunt mai multe parti .
Sa ne intorcem la vehicule astfel ca desii sovieticii au folosit im cadrul trupelor inate de ww2 si unele blindate cum ar fi T-26, T-38, T-60, ancorate sub avionele TB-3 nu aveau un blindat creat pt desant ,astfel ca dupa razboi au inceput a lucra la un astfel de prooiect in perioada 1947-1950 astfel ca inginerii de la uzina nr40 au realizat pt inceput un prototip cu tun at de 76mm dar s-a dovedit a fi prea grea masinaria , s-a mai venit si cu un alt prototip pe baza de amfibie dar nici acesta nu a fost aprobat si astfel ca in 1949 s-a venit cu unnou protip cu tun at de 57mm numit ASU-57 ASu venin de la Aviadesantnya samokhodnaya ustanovka care in traducere este Arma-autopropulsataaerodesantata.Aceasta a fost acceptata si dupa teste aintratin productia de serie din 1950 iar din 1951 in cadrul unitatilor de parasutisti. Avea o greutate de 3,4 tone, un blindaj de 6 mm ,lungime de 3,48 m cu tun,latime 2,86msi inaltimea de 1,18m avea un motor de automobil civil GAZ-m20Pobeda de 50cp mai tarziu de 55 cp , avea o autonomie de 250km cu un rezervor de 140l;tunul a fost in mai multe variante ultima fiind Ch-51M cu un recul mai mic si frana de gura cu dublu-deflector ,rezerva de proiectile de la bord fiin de 30 buc. Au fost cate 54 de exemplare pt fiecare divizie ,in dotare pana in 1980. Avea un echipaj de 3 plus 6 parasutisti ce puteau fi transportati.La inceput se transporta cu planorul tip YAK-12 tractat de avionul Il-12d , apoi mai tarziu s-au folosit avioane Tu-4,AN-8 , AN-12 si din 1969 AN-22 ,din 1974 IL-76 ; se putea folosii si elicopterul Mi-6 . Se putea si parasuta cu platforma P-98 sau cu complexul de parasute pp-128-500 asistate de un sistem de rachete care in apropierea solului porneau si astfel franau parasutarea si impactul cu solul. Asu-57 a fost si in dotarea altor armate fiind exportate cica 350-400 de buc.Cea mai vizibila participare a sa in razboi a fost in Invazia Cehoslovacia din august 1968 alaturi de "fratele" sau Asu -85 . Au fost construite si un numar necunoscut de vehicule in varanta de comandament ,avand tunul exclus si varianta transport tot fara tun ; s-a creat si doua variante una amfibie si una cu tunul fara recul B-11 dar care nu au intrat in productie de serie.http://en.wikipedia.org/wiki/File:%D0%9 ... 3-57_1.jpg
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:16 am

Revenim si trecem la ASU-85 urmatoarea masinarie realizata tot de aceiasi uzina 40 si aceiasi echipa de ingineri ce au realizat si pe primul , De aceasta data s-a plecat dela sasiul de PT-76 dar fara a avea capacitatea de amfibie ; cu un alt motor si un tun at de 85mm , la inceput a fost ca si ASU 57 deschis la partea superioara si denumit SU-85 desii mai exista unul pe sasiul lui T-34, apoi a fost pus si un plafon blindat si cum urma sa intre numai in dotarea unitalor aeropurtate a fost denumit ASU-85 . Acesta are o greutate de 15,5 tone, lungime de 6m ,latime de 2,8 m, inaltime 2,1 motor YaMz-V106 de 210 cp , rezervor de 400 l si o raza de 230km ,blindajul de 40-45 mm si un echipaj de 4 membri.Arma principala era tunul D70 care avea o elevatie intre -4,5 grade si +15 grade ,iar orizontal 15 grade stanga-dreapta, o lovitura directa efectiva de 1150m si distanta maxima de tragere de 10km, exista o rezerva de 45 de proiectile la bord si 2000 de gloante pt mitraliera coaxiala de 7,62 mm .Avea statie radio R-113 si R-120 si diferite ecipamente de vedere din acei ani ,apoi la inceputul lui 1970 s-a montat o mitralira DSHK de 12,7mm ca cele de pe tancurile T-55 ,62; cu 600 gloante si indicativ de ASU-85 M. De folosit a folosit numai de sovietici si polonezi , o divie aeropurtata avand 31 de astfel de aototunuri intr-un singur batalion. Nu s-au mai realizat si alte variante iar de folosit in lupta a fost doar in Invazia Cehoslovaciei din august 1968.ERa transportat de elicoptere Mi-6 si MI-10 . A avut totusi o perioada mai scurta de utilizare doarece din 1969 a fost ilocuit cu BMD-1 mult mai performant.
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby alexie » Sun Apr 07, 2013 7:17 am

Pentru unul cu o singură mână :P le scrii chiar foarte bine.
Foarte interesante datele pe care le-ai prezentat, sper să răzbeşti din proba cu asamblarea şenilelor şi să ne încânţi cu cei doi TAPi
Succes !

Image
"Sunt unii oameni care-şi închipuie ca un ucigaş trebuie să fie mereu şi în toate împrejurările numai ucigaş. În realitate e de ajuns dacă e numai din când în când criminal - şi numai o mică latură a fiinţei sale..."
E.M.Remarque
User avatar
alexie
Imperator
 
Posts: 2168
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
Location: Mangalia - Romania
Prenume si nume: Lucian Milosan

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:17 am

Salutare. Nu prea ma prind care-i faza cu mana :ohmy: dar sper sa nu fie vreo premonitie :laugh: .
Acu sa trecem si pe machete ASU-57 e de la parcmodels care-i de fapt o reeditare a celui de la AER Moldova dar avand ca hiba pliantul de intructiuni si negravarea nr piesei respective si deasemenea unde si pt ce varianta sa folosesti decalurile. Am luat un set de PE-uri dela Eduard si am gasit si pe net un pliant de instructiuni scanat de la aer Moldova.Senilele sunt patina cu patina dar nu-i problema in ale rezolva.
ASU-85 fiind de la chinezii trompetisti e mult mai bine realizat si are si un set mic de PE-uri astfel ca pt mine e de ajuns pt al realiza din cutie. Sigur exista si set mai complex de Pe-uri dar recurg la astfel de piese cand nu am alternativa , prefer doar plasticu.
Cateva poze Image Image
Image Image
Image
Image Image Image
ImageImage Image
Image
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby alexie » Sun Apr 07, 2013 7:18 am

Domn' Caporal ;) pe mine m-au disperat șenile de la ASU-57, sper să fii mult mai dibaci.

Image
"Sunt unii oameni care-şi închipuie ca un ucigaş trebuie să fie mereu şi în toate împrejurările numai ucigaş. În realitate e de ajuns dacă e numai din când în când criminal - şi numai o mică latură a fiinţei sale..."
E.M.Remarque
User avatar
alexie
Imperator
 
Posts: 2168
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
Location: Mangalia - Romania
Prenume si nume: Lucian Milosan

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:18 am

Salutare. Pe mine ma dispera orice kit ce are de blindat Ce are patina cu patina care le lipesti ; pt mine sunt faine cele de la Tamyia, skif sau cum a scos zvezda la T-90 pe diferite tronsoane. revenind la ASU-85 alte poze cu stadiul lucrarii

Image
Image
Image
Image
Image
AK-12 The BEST IS THE BEST
User avatar
Georgel Musat
Cornicen
 
Posts: 121
Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm

Re: ASII AEROPURTATI DIN MANECA URSS

Postby Vasile Toma » Sun Apr 07, 2013 7:19 am

Daca vreti va scanez instructiunile de la ASU-57, il am si eu in lucru de vreo doi ani printre altele incepute si neterminate....
User avatar
Vasile Toma
Immunis
 
Posts: 20
Joined: Mon Jan 14, 2013 1:24 pm

Next

Return to Vehicule

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron