Sdkfz 7

Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale

Sdkfz 7

Postby Marius Iusan » Wed Jan 16, 2013 11:38 pm

Aşa cum spune şi titlul, este vorba de Sdkfz 7, celebrul tractor de artilerie german de 8 tone, mai cunoscut ca trăgător al tunului de 88 de mm (Flak 18, 36, 37), o altă celebritate germană (de care mă voi ocupa în volumul doi al acestei opere). Pentru că vechiul kit Tamiya era foarte rar pe piaţă şi chinezii de la Trumpeter tocmai lansaseră bucăţica ce părea să-i aducă la masa marilor jucători în lumea machetelor 1/35 (http://www.trumpeter-china.com/a/en/pro ... /1513.html), ImageImage alegerea mea a căzut pe trompet, kit pe care l-am achiziţionat de pe vechiul site Moduni la minunatul preţ de 19,99 Euro (asta în contextul în care preţul lui la apariţie era undeva între 35 – 40 de USD/Euro, în funcţie de magazin/continent). Nu o să intru foarte tare în detalii cu modul în care a decurs montajul până acum, deoarece în mare parte am urmat sfaturile lui Terry Ashley, http://www.perthmilitarymodelling.com/r ... 01514.html care descrie foarte bine maşinăria şi kitul, însă te poate duce la atacuri de panică pentru chestiuni aparent minore şi care nu sunt aşa dificile ca în review.

Kitul, după părerea mea, se ridică la noile standarde în domeniul matriţelor, în anumite privinţe depăşind ca grad de detaliere (la motor, suspensii, galeţi, ş.a.) pe confraţii de la Dragon (care, imediat după, au lansat varianta lor de Sdkfz 7 http://www.dragon-models.com/html/6466poster.htm). Asta ca să spun partea bună întâi, deoarece kitul are şi câteva chiftele. Unele mari, care nu pot fi uşor/deloc remediate, cum ar fi unghiul aripilor, iar altele cu o importanţă mai redusă, şi care necesită oareşce muncă şi investiţii. Cea mai mare dintre micile probleme o reprezintă roţile. Deoarece au folosit ca model pentru crearea matriţei un vehicul restaurat, inginerii de le Trumpeter au făcut gafa de a copia şi modelul cauciucurilor care, evident, erau înlocuite, deci de după război. Pentru a remedia acest defect, am cumpărat excelentul set de răşină SN35005 de la Signifer (merci Jerome) http://signifer.chez-alice.fr/uk.htm care vine şi cu suspensia/direcţia faţă. Tot din cauza modelului restaurat, mai există două greşeli minore: şuruburile de pe bara faţă şi un set de lămpi de pe spate, care nu-şi au locul pe o maşină din acea epocă. Între greşelile trompeţilor mai pot fi amintite uneltele (hârleţe, topoare) subdimensionate, care se potrivesc mai degrabă la 1/48, pereţii prea groşi ai compartimentelor pentru scule, anumite piese care trebuie montate altfel decât e indicat în schemă, şi presupun că mai există, însă nu mi le aduc acum aminte pe toate. Şi, oricum, care ar mai fi farmecul modelismului, dacă toate piesele ar fi corecte şi s-ar monta perfect?
Aşa cum am spus, montajul a decurs relativ uşor, un minus fiind bavurile, care sunt ceva mai proeminente ca la Dragon şi îţi dau ceva de lucru, mai ales la suspensiile pe foi de arc, unde riști să strici din detalii. Un alt lucru deranjant la Trumpeter (poate la kiturile şi mai noi nu mai e cazul) sunt PE-urile, groase şi casante. M-am chinuit o zi întreagă să fac suporţii pentru puşti, dar am cedat în faţa lor şi i-am ales pe cei din plastic (mai urâţi, dar mai prietenoşi). La motor, pentru detaliere, deoarece intenţionez să reprezint un vehicul pe timp de vară, cu capota desfăcută, trebuie adăugate curelele de transmisie, pe care eu le-am reprodus din fâşii de stiren, plus că mai trebuie introdusă căblăraia, executată din sârmă de plumb (merci Marhaba).
Atât, deocamdată. Vă las în compania pozelor şi mai vorbim (după ce mai şi muncim).
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Spor!
User avatar
Marius Iusan
Gregalis
 
Posts: 17
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:58 pm
Location: Cluj-Napoca

Re: Sdkfz 7

Postby Marhaba » Wed Jan 16, 2013 11:39 pm

Un kit superb, dupa cum pare . Vopsirea lui va fi insa o incercare deloc usoara, la multitudinea de detalii care sunt acolo. De aceea te voi urmari cu interes maxim.
Poate ar fi bine ca platforma si cabina sa nu le fixezi definitv, ca sa mai poti trage o ocheada nenumaratelor detalii ale sasiului si motorului si dupa ce-l termini.
Multumim pentru review si spor la treaba in continuare.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Sdkfz 7

Postby Marius Iusan » Wed Jan 16, 2013 11:39 pm

Platfroma este lipită, dar nu de şasiu. Intenţionez să vopsesc separat subansamblurile, aşa că vor urma poze "in progress" pe tot parcursul lucrării. Cât despre schema de vopsire, aceasta este o surpriză, dar pentru că deja am spus că vehiculul va fi înfăţişat vara, sigur nu va fi alb.
User avatar
Marius Iusan
Gregalis
 
Posts: 17
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:58 pm
Location: Cluj-Napoca

Re: Sdkfz 7

Postby Buss » Wed Jan 16, 2013 11:40 pm

Sunt si piese PE? sau sunt doar adaugiri facute in casa? Foarte detaliat kitul si abia astept sa vad vopseaua. Cat mai mult timp liber iti urez.

We live in the era of smart phones and stupid people.
User avatar
Buss
Aquilifer
 
Posts: 319
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: George Dobre


Return to Vehicule

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest