M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale

M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marhaba » Thu Jan 17, 2013 10:53 pm

M88 recovery tank, un "utilitar" folosit de americani (si nu numai) pina in zilele noastre.

Image
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marius Iusan » Thu Jan 17, 2013 10:54 pm

Uite şi chestia aia mare pe care o bănuiam în topicul lui M113! (Vezi ce păţesc dacă nu citesc cu atenţie tot ce se postează?) Ne mai ţii mult cu sufletul la gură?
User avatar
Marius Iusan
Gregalis
 
Posts: 17
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:58 pm
Location: Cluj-Napoca

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marhaba » Thu Jan 17, 2013 10:55 pm

Da, asa cum stii, imi sta de multa vreme gindul la asta:

Image

Fotografia este facuta in Vietnam in ianuarie 1971.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Buss » Thu Jan 17, 2013 10:55 pm

Are si interior acest kit?

We live in the era of smart phones and stupid people.
User avatar
Buss
Aquilifer
 
Posts: 319
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:50 pm
Location: Bucuresti
Prenume si nume: George Dobre

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marhaba » Thu Jan 17, 2013 10:56 pm

George Dobre wrote:
Are si interior acest kit?


Nu. Kitul este produs pt. prima oara in 1994(!), iar actualmente este scos din fabricatie de ceva vreme. L-am cautat destul de mult si pina la urma am reusit sa-l iau de pe ebay.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby alexelu_marinelu » Thu Jan 17, 2013 10:57 pm

Ideea e super. Fiind vorba de un ansamblu, trebuie sa ai mare grija la "impresia" de greutate (sunt convins ca stii deja) - tensiunea din lanturi, din cabluri, burta senilelor si, cel mai important, apasarea M88-ului.
User avatar
alexelu_marinelu
Aquilifer
 
Posts: 355
Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
Prenume si nume: Alexandru Croitoru

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marhaba » Thu Jan 17, 2013 10:57 pm

Ai intuit mai mult decit exact Alex.
Daca cu tensiunea in cabluri si cu burta senilelor ma descurc (cred), "sfortarea" M88-lui inca nu mi-e prea clar cum s-o abordez.
O varianta ar fi sa fixez masina de baza (surub cu piulita) si sa reglez apasarea din tensiunea surubului. Dar pentru asta probabil va fi nevoie de un anumit grad de mobilitate a suspensiilor. Ceea ce la vechimea kitului ma cam indoiesc. Dar vedem pe parcurs.
Orice idee e binevenita.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby alexelu_marinelu » Thu Jan 17, 2013 10:58 pm

Marhaba wrote:
... O varianta ar fi sa fixez masina de baza (surub cu piulita) si sa reglez apasarea din tensiunea surubului. Dar pentru asta probabil va fi nevoie de un anumit grad de mobilitate a suspensiilor. Ceea ce la vechimea kitului ma cam indoiesc. Dar vedem pe parcurs.
Orice idee e binevenita.

Renunta. La ce apasare ai nevoie, se vor rupe pinii care tin galetii. Poate chiar e mai simpli sa tai primele 3-4 brate de torsiune si sa le repozitionezi. Sau macar sa le deformezi.
Acuma, nici apasarea in cazul machetei nu trebe sa fie exact ca in realitate, ci doar sa dea impresia clara de greutate. Asta se va realiza partial din aspectul ridicat al posteriorului masinariei.
Pentru a nu pica in nas, te-ai gandit sa o lestezi, sau sa o prinzi de baza?
User avatar
alexelu_marinelu
Aquilifer
 
Posts: 355
Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
Prenume si nume: Alexandru Croitoru

Re: M88, AFV Club, 35011, scara 1/35

Postby Marhaba » Thu Jan 17, 2013 11:00 pm

Da, este foarte posibil sa fie asa cum spui. In momentul in care voi construi suspensiile voi sti mai multe.

Macheta va fi prinsa de baza in mod obligatoriu. Acest lucru am observat ca este apreciat la expozitiile pe unde am fost (la cite-am fost), din considerente de "siguranta in exploatare". E mai sigur pt. transport, manipulare, etc.
Mai mult decit atit, problema tensiunii din lanturi&cabluri o sa incerc s-o rezolv in prima faza (daca va fi suficient) prin lestarea transportorului. Asa ca sansele sa basculeze, asa cum spuneai, sunt de 100%, fara o fixare temeinica.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse


Return to Vehicule

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests