Robert The Bruce, MIL-Art, 90mm

Secţiune rezervată postării de articole, recenzii, tutoriale, etc. de interes general

Robert The Bruce, MIL-Art, 90mm

Postby alexie » Fri May 17, 2013 9:21 pm

Robert The Bruce, MIL-Art, 90mm


Scurt Istoric

În timpul crizei de succesiune la tronul Scoţiei, după moartea lui Alexandru al III-lea, Eduard Plantagenet al Angliei planuieşte şi reuşeşte să dividă nobilimea scoţiană cu scopul de a anexa Scoţia. În această perioadă tulbure, un caracter statornic şi hotărât se ridică opunându-se agresiunii engleze. Numele acestui erou este Robert The Bruce.
Robert, s-a nascut în anul 1274, la castelul Turnberry Ayrshire. Prin mama sa, de provenienţă celtă, a moştenit ducatul de Carrick iar prin tatăl său, Robert de Brus, Al VI-lea Lord de Annandale, are linie genealogică ce îi va permite să revendice tronul Scoţiei.
Încoronat la Scone în 1306 şi învins imediat după aceea în Bătălia de la Methven, devine fugar, urmarit în pemanenţă de duşmanii săi. Găseşte refugiu în Insula Rathlin, în apropierea coastei nordice a Irlandei. Un an mai târziu iese din ascunzătoare şi reuşeşte câteva victorii surprinzătoare, ajutat fiind de credinciosul său prieten Sir James Douglas. Reuşeşte să pacifice Scoţia şi aplică cu succes tacticile războiului de gherilă, împotriva clanurilor loiale coroanei Angliei, precum şi împotriva armatelor engleze trimise să-l înlature. În anul 1309 deja controlează întreaga Scoţie, la nord de râul Tay. Între 1310 şi 1314 elimină toate garnizoanele engleze din oraşe de frontieră şi conduce câteva incursiuni în nordul regatului Angliei.
În primăvara lui 1314, fratele său, Eduard Bruce asediază castelul Stirling. Guvernatorul castelului este de acord să cedeze cu condiţia ca nici o armată engleză să nu încerce eliberarea de sub asediu până la data de 24 iunie. Informat de situaţia creată şi sperând că o dată pentru totdeauna va întalni în bătălie deschisă armata Scoţiei, Eduard al II-lea, fiul lui Eduard I şi moştenitorul tronului Angliei (Eduard I fiind mort încă din 1307), convoacă o armată redutabilă şi o conduce în marş forţat spre castelul Stirling.
Robert I al Scoţiei şi Eduard al II-lea al Angliei se vor întâlni în Bătăliea de la Bannockburn (24 iunie 1314). Victoria schiltron-ului scoţian împotriva cavaleriei grele engleze va însemna, din punct de vedere militar şi diplomatic, independenţa Scoţiei.
Robert I moare în 7 iunie 1329 fiind înmormântat la Dunfermline Abbey. Ultima dorinţă a lui Robert the Bruce a fost ca inima sa, îmbălsămată, să fie purtata în cruciadă. Dorinţa i-a fost îndeplinită Sir James Douglas care a luptat şi pierit, purtând la gât inima prietenului său în Bătălia de la Teba (Regatul maur al Granadei, 1330). Doi credincioşi prieteni vor aduce inima lui Robert I la Melrose Abbey unde aceasta îşi va găsi liniştea.
Robert The Bruce este eroul care s-a născut atunci când independenţa regatului Scoţiei a fost în pericol.

Figurina

Figurina metalică este o producţie MIL-Art, 90mm. Coiful, corpul, cele două mâini, scutul, spada, pumnalul, toporul de luptă şi o bază imitând terenul, sunt componentele acestui kit.
După debavurare şi ajustarea liniilor de turnare am inceput lucrul la coif, întreaga piesă poate fi considerată ca un proiect separat, prezentând trei zone distincte:
ornamentul din stofă, coroana şi ornamentul metalic (din bronz) în formă de cruce de pe faţa coifului coiful propriu-zis din oţel (un confrate de-al nostru îl numea, cu foarte mult umor, găleată).
1 – Coiful, aşa cum a rezultat din turnare. Cu ajutorul unei perii de sârmă am şlefuit suprafeţele care vor rămâne metalice.
2 – Am mascat suprafaţa care va rămâne metalică şi am aplicat un strat de Tamiya Grey Primer.
3 – După uscarea grundului gri, am mascat cu bandă adezivă Tamiya coroana şi am aplicat cu aerograful câteva straturi foarte subţiri Model Master 2009 (British Crimson) la interior, după care am aplicat, tot în straturi subţiri, Humbrol 66 (galben) la exterior, ambele vopseluri fiind email.
4 – Am aplicat cu pensula un strat de baza MM Burnt Umber pe coroană şi am făcut câteva adaugiri şi corecturi ornamentului.
5 – Pe porţiunea coifului care va fi reprezentată din oţel, am aplicat un wash mai puternic (mai puţin diluant decât la wash-ul utilizat pentru vehicule militare) după care, cu un beţisor cu vată la capat am şters uşor excesul de ulei. Am evitat aplicarea wash-ul pe ornamentul sub formă de cruce al coifului, se poate vede diferenţa între zona unde am aplicat wash-ul si unde nu. După uscare, cu un beţisor cu vată la capat am şlefuit uşor suprafaţa acoperită cu wash-ul de ulei negru, apoi am continuat cu un drybrush Tamiya X19 Smoke (acrilic) pentru texturarea suprafeţei. Am “sigilat” cu un strat de lac incolor.




6,7 - Am continuat cu celelalte ornamente. Coroana a fost texturată cu vopsea Testors alama (culoarea de bază) şi gold (lumini) prin drybrush. Ornamentul în formă de cruce a fost acoperit cu un strat de Burnt Umber şi prin tehnici de drybrush tratat cu Humbrol cupru şi Testors gold. .
8, 9, 10 – Am finalizat ornamentul folosind vopsele de ulei.
Am continuat cu lucrul la scut.
11 – După aplicarea unui strat de grund şi după uscare am desenat emblema Scoţiei în tuş negru.
12 - Am aplicat cu aerograful câteva straturi subţiri de galben Humbrol 66, în aşa fel încât desenul heraldic să apară ca o umbră sub stratul de vopsea galbenă.



13 – Am pictat cu vopsele de ulei scutul şi după uscare am redesenat emblema Scoţiei. Moment în care scutul este gata pentru asamblare.
14 – Armura de zale şi armura picioarelor am protejat-o prin mascare şi am aplicat un strat de grund. Am desenat cu tuş, pe faţă şi spate emblema Scoţiei.
15 – La fel ca la scut, cu aerograful am aplicat câteva straturi subţiri de Humbrol 66 galben pe toate suprafeţele acoperite de grund în aşa fel încât desenul heraldic să apara ca o umbră.
16, 17 – Cu vopsele de ulei am pictat toate suprafeţele acoperite de grund şi am realizat elementele heraldice.
18, 19 – Pe ambele braţe, inclusive pe toporul de luptă am aplicat un wash de ulei de aceeaşi consitenţă ca cel folosit pentru coif, după care cu ajutorul unui beţişor cu vată am îndepartat excesul de vopsea. După uscare am aplicat un drybrush cu vopsea Tamiya X19 Smoke (acrilic) pentru texturarea suprafeţei.
20, 21, 22 - Am asamblat şi lipit cu adeziv epoxidic, coiful, spada şi pumnalul.
După această etapă, am început să pictez centurile şi camaşa de sub zale. Am vopsit coada toporului şi am asamblat braţul stâng pe scut. Am lipit în poziţie, mâna cu scutul. În acest moment figurina este gata de prins pe bază. Mâna dreaptă împreună cu toporul de luptă va fi asamblată la final deoarece lama toporului se sprijină pe “sol”.



Baza
23 - Figurina a venit cu propria bază, o bucată de metal turnat într-o formă neregulată care simuleaza terenul. Am ales o bază rotundă din lemn vopsit, facută de mine, şi am lipit bucata de metal cu adeziv epoxidic. Am protejat marginea bazei de lemn cu bandă adezivă folosită pentru zugrăvit, după care, utilizand un adeziv special pentru lipirea gresiei şi faianţei, am creat o pastă. Am adus consistenţa pastei (adaugând apă) până la un stadiu ce s-a putut aplica cu pensula. Am acoperit cu pastă pe toată suprafaţa, mai putin în zona unde calcă figurina. Până la întărirea pastei, am adaugat pietre, rădăcini şi primul strat de de "vegetaţie". Dintr-un burete de spălat vase (partea aspră) am rupt bucăţi de diferite dimensiuni şi le-am plantat în adeziv. Cu această ocazie am texturat suprafaţa cu pensula şi am lăsat baza să se usuce. Dupa uscare suprafaţa a devenit aptă pentru vopsire.



Am preparat culoarea de baza din Burnt umber şi black, pe care am aplicat-o peste toată suprafaţa. După uscarea vopselei am aplicat un wash de vopsea neagra de ulei. Ulterior mai aplicat pe ici pe colo numai vopsea acrilică Burnt umber să dau o primă texturare de culoare. Aceste trei tonuri formeaza culoarea de baza.
24 - Am folosit vopsea acrilică in urmatoarea gamă de culori: raw sienna, yellow ochre, medium flesh şi antique white.
După ce s-a uscat stratul de bază a urmat drybrush. În prima etapă am adăugat la culoarea de baza raw sienna, după acest prim highlight am adaugat la acest amestec medium flesh şi am aplicat al 2-lea highlight. Al treilea highlight l-am obţinut prin adaugarea antique white. Aceste drybrush-uri le-am dat succesiv pe suprafeţe tot mai mici, ajungand la final să depun numai pe suprafeţele cele mai ridicate.
25, 26 - După ce am terminat de vopsit baza am început să completez cu diferite "plante". La stratul vegetal existent am adăugat: rădacini aeriene de la un palmier şi iarbă din sfoară de canepă - taiată la diferite lungimi. Am continuat să adaug, dar foarte discret, static grass de la Woodland Scenics. Această iarbă este foarte fină dar are o culoare "sintetică" - un verde artificial. Tehnica de lipire pe care am folosit-o la fixarea ierbii Woodland Scenics şi pe care am s-o descriu este valabilă şi pentru fixarea celorlante "plante" din lucrare. Cu o pensulă moale am aplicat aracet pe zonă şi am presarat iarba. Cu coada pensulei am presat uşor iarba pe lipici, dupa care am suflat uşor dar ferm suprafaţa. Ce a rămas din iarbă dă o textură realistă. În următoarea etapă am adaugat un nou strat de iarba din sfoara de cânepă. Când echilibrul mi s-a părut atins am adăugat două smocuri din fall grass şi tall grass, ambele produse Hudson & Allen Studio. La final am fixat figurina pe baza lipind-o cu lipici epoxidic.
27, 28 - Prima etapă de vopsire a fost un wash, amestec de vopsea de ulei verde şi neagră. Am utilizat un ton de verde închis. Aplicarea vopselei s-a făcut în primul rând pe locurile cu static grass de la Woodland. Acelaşi wash a fost aplicat sub iarba din cânepă (aplicat cu generozitate dar evitând băltirea vopselei), în această etapă smocurile de iarbă din cânepă nu au fost atinse de vopsea. A urmat aplicarea a diferite nuanţe de verde (vopsea acrilică) pe iarba din cânepa şi pe stratul vegetal în aşa fel încat să am o diversitate cât mai mare de nuanţe şi, în acelaşi timp, să respect textura "plantei". Vopselele se usucă foarte repede, aşa că, practic, nu este nevoie de timp de aşteptare. În acest stadiu am ataşat mâna dreaptă cu toporul de luptă.
Am trecut la ultima faza, şi anume, aplicarea unor frunze şi flori. Frunzele sunt din produsul Woodland Debris a celor de la H&A iar florile sunt din pepiniera proprie. Am adăugat câteva efecte de îmbătrânire pe diferite zone ale figurinei după care "compoziţia" a ocupat un loc pe raft, pentru uscare, în aşteptarea stratului de lac incolor.
Aplicarea ultimului strat de lac incolor a dus la finalizarea lucrării.



Autor articol Zeno Mladin
Articol apărut în Tmr 2


Pentru vizionarea lucrării "Robert The Bruce" Step by step trebuie să fii logat.

Image
„Orice intrus va fi tratat cu o răceală demnă. Astfel încât să înțeleagă și cel mai nesimțit că prezența lui este inoportună.”
Directorul Dumitru – Operațiunea Monstrul

"Sunt unii oameni care-şi închipuie ca un ucigaş trebuie să fie mereu şi în toate împrejurările numai ucigaş. În realitate e de ajuns dacă e numai din când în când criminal - şi numai o mică latură a fiinţei sale..."
E.M.Remarque

https://alexiehobby.blogspot.com/
https://hobbyban.blogspot.com/
User avatar
alexie
Imperator
 
Posts: 2540
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
Location: Constanța - Romania
Prenume si nume: Lucian Milosan

Return to Tehnici generale

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron