Categoric "butoi" se afla in top 5, fiind un accesoriu extrem de utilizatat indiferent de scara de executie sau de tema lucrarii.
Cel putin pentru scara 1/35 oferta de butoaie este extrem de generoasa si la niste preturi decente insa problema apare atunci cand esti in criza de timp si “Cutia cu maimute” nu contine suficiente articole. Evident ca solutia numarul 1 este matrita si recipientele cu rasina, la mine nu este cazul asa ca a trebuit sa improvizez.
Deoarece am avut nevoie de o cantitate substantiala de butoaie la 1/35 (ca tot este sezonul de muraturit) a aparut si oferta, sub forma unui idei ce consider ca merita omologata la sectiunea tricks and tips.
Sper sa fie de folos si daca se poate imbunatatii, atunci cu atat mai bine.
Butoiul tablagiu 1/35
Materiale necesare
Folie de aluminiu
Butoi 1/35
Foarfeca
Penseta
Cianoacrilat
Discuri pentru capace
Vata
Calapod
Folie de aluminiu
Butoi 1/35
Foarfeca
Penseta
Cianoacrilat
Discuri pentru capace
Vata
Calapod
Nota
In general butoiul* pentru scara 1:35 are 2,5 cm inaltime si un diametru de 1,5 cm, astfel daca suntem pasionati de stiintele exacte sau doar "numaratori de nituri" trebuie stiut ca fasiile din folia de aluminiu trebuie sa aiba dimensiune standard.
Conform cercetarilor si studiilor aprofundate am stabilit ca STAS dimensiunea de 4 cm /9 cm, lungime ce permite efectuarea unei ture jumate.
* Autorul face referire la butoiul din metal in care se transporta indeobste carburant sau substante chimice mai mult sau mai putin BIO. Pentru butoaie cu doage sau butoaie pentru gogonele va rugam apasati simultan Ctrl+Alt+Del .
Un butoi in doi timpi si trei miscari sau viceversa
1. Rularea foliei pe tipar (cu tz pentru amatorii de XXX, identici cu cei care au citit alt titlu) va transforma intr-un veritabil manuitor de calandru.
2. Prin presare se evidentiaza toate detaliile aflate pe suprafata butoiului, ceea ce este recomandat. Evident nu incurajam detalierea de o asemenea manie maniera incat sa apara amprenta bavurii dintre cele doua jumatati de butoi.
3. Mentinand presiunea se desfasoara folia de pe model.
4. Recomand ca infasurarea pe calapod (in cazul de fata o carioca) sa se faca din capatul opus derularii. Prin aceast artificiu suprafata ce a venit in contact intim cu ornamentele butoiului (adica zona de folie cu amprentare maxima) se va pozitiona in pole position pe suprafata clonei-butoi.
5-6 Inca de la initierea rularii recomand inserarea unui disc (moneda, jeton din plastic etc.) ce are rolul de a oferii atat stabilitate cat si consistenta butoiului nou-nascut.
7. La incheierea procesului de rulare se picura cianoacrilat pentru a pastra forma cilindrica a obiectului. Trebuie sa avem grija deoarece picatura de cianoacrilat se deplaseaza rapid (si de multe ori sfidand legile fizicii) pe folia de aluminiu in cautare de carnita.
8. Excesul de material se pliaza pe disc.
Inca de la pozitionarea modelului pe folie trebuie avut grija ca la final, la capatul destinat sprijinului, sa nu ramana foarte mult material. In caz contrar se pot forma cute ce duc la o pozitie nefireasca a obiectului.
9- 10. Aplatizarea fundului de butoi se face prin presarea calapodului pe o suprafata plana si ferma. Totodata recomand rasucirea calapodului asa incat sa evitam aderarea cianoacrilatului scapat accidental, fapt care ar duce la compromiterea probei.
Deasemenea trebuie tinut cont de faptul ca singurul calapod autentic este butoiul tipar, carioca nu este decat un suport ridicat artificial la acest statut. Adica orice manipulare a foliei de aluminiu dupa indepartarea butoiului (Pasul 3 al manoperei) nu face decat sa deterioreze iremediabil aspectul final al clonei. Astfel recomand sa fluidizezi fluxul tehnologic si daca apar probleme sa renunti in favoarea unei piese noi.
Odata ajuns in acest stadiu poti spune ca ai reusit, dar nu zice hop daca suferi de carcei, este Revelionul (sau orice onomastica ce implica petarde/ artificii), te bazaie tantarii sau ala mic a primit o trompeta de la matusa.
11 - 13. Excesul de material franjureaza cu o forfecuta, materialul rezultat pliindu-se in concavitate cu ajutorul unei pensete.
14. Avand grija sa nu rupem sau sa deformam recipientul, franjurii se aplatizeaza pe suprafata interioara a butoiului de asa maniera incat la final sa putem reintroduce cu usurinta markerul calapod.
15. O picatura de adeziv introdusa in recipient ofera un plus de fixare pentru discul ce constituie fundul butoiului.
16 - 18. Asa cum era de asteptat piesa obtinuta este extrem de fragila, pentru a oferi un minim de rezistenta m-am gandit la umplerea cu vata a cavitatii.
La final, dupa picurarea de adeziv, am adaugat un disc de plastic pe post de capac.
Butoiul astfel obtinut este numai bun pentru proiectul aflat in desfasurare, pentru un plus de realism se pot reprezenta si cele 1 – 2 capace dispuse pe capacul superior. Cum spuneam, pentru tema actuala aveam nevoie de cantitate asa incat am renuntat la asfel de fineturi si am trecut la vopsire.
Ca si fapt divers, pentru suplimentarea numarului de butoaie am utilizat si un cilindru din plastic taiat la dimensiune pe care am scrijelit doua ranforsari circulare, fara capace si alte fonfleuri.
Inainte de a arunca cu rosii va rog sa tineti cont ca m-am inspirit de la inaintasi (Vezi Oastea dintr-un lemn a lu’ Decebal).
Dar sa revenim la vopsire....
Am aplicat consecutiv (adica una dupa alta, fara timpul alocat uscarii) prin aspersare : negru, galbe si apoi verde.
Dupa uscare aplicare de ceva insemne xeroxate si apoi efecte de rugina adica future si tus maro sau efecte de rugina de la ruginit – tepuitul Mig.
Tot calabalacul l-am fixat in remorca
De la manipulare produsele eco au inceput se curga precum sampania marca “Valuri-valuri”
Pentru detalii cu privire la consumul de butoaie pe cap de locuitor, picanterii din galaxie sau din viitorul luminos-fosforescent se poate utiliza acest link http://www.tapir-models.ro/viewtopic.php?f=9&t=976
....partea anosta este ca necesita cont si logare.
Sau cont pe facebook ..pardon asta-I in alt film*.
Sau cont pe facebook ..pardon asta-I in alt film*.
* Succes