M3 Scout Car 1:35

M3 Scout Car 1:35

Postby alexie » Fri May 10, 2013 8:51 am

M3 Scout Car 1:35

Cutie 31 x 21 cm cu capac (Zvezda), respectiv 35 x 21 cm cu deschidere laterala (Revell). Cutiile contin:
Patru rame cu piese
Piesa transparenta (parbriz)
Instructiuni de asamblare (6 pg. Zvezda; 12 pg. Revell)
Folie decaluri

Culeele sunt identice pentru ambele kituri,piesele sunt din plastic kaki dispuse pe trei rame principale a cate 26 x 18 cm si pe o a patra rama 15 x 8 cm ce contine doua piese pentru prelata vehiculului.
Chiar si la o inspectie superficiala se observa abundenta bavurilor. Datorita acestor bavuri cat si fixarii delicate, piesele nu pot fi vopsite direct pe rama, din fericire plasticul nu este casant asa incat piesele raman intacte dupa debavurarea migaloasa. Situatia devine delicata cand vine vorba de bavurile adanci discoidale aflate, din fericire, la fata interna a pieselor. Marea majoritate a acestor bavuri necesita chituirea, eu am recurs la acoperirea lor cu carte de joc plastifiata (acolo unde suprafata a permis).
Desi, pe hartie, numerotarea pieselor este facuta in ordinea montarii ( de la 1 la 112), instructiunile sunt destul de stufoase (in special Revell)
Pentru a complica si mai mult situatia asezarea pieselor pe rame nu respecta nici un fel de logica, astfel inca de la inceput trebuie sa folosim piese dispuse pe toate cele trei rame principale. Rame ce nu sunt individualizate, nici macar cu clasicele litere ale alfabetului (A,B,C,D) motiv de frustrare in operatiunea de culegere a pieselor necesare.
Din considerentele sus amintite acord un punct, in plus, rusilor care in prospect folosesc, pe langa numerotarea pieselor, simboluri (patrat, triunghi si cerc). Fiecare simbol reprezentand una din ramele principale si astfel mai usurandu-ne situatia.
Pe masura ce montam piesele constatam faptul ca designerii si-au epuizat imaginatia prin realizarea a numeroase piese ce constituie directia si transmisia vehiculului asa incat sub capota nu avem nimic. Asa incat cei mai pretentiosi trebuie sa apeleze la firma PlusModel pentru a avea un frumos motor rasinos sub capota. Inainte de achizitionarea acestui motor trebuie sa constientizam faptul ca acest kit nu ofera optiunea de a deschide capotele vehiculului, eu concluzionez ca nici pentru portiere nu au intentionat aceasta oportunitate.
De remarcat mai este si faptul ca vehiculul ne este livrat fara sofer, in ciuda acestor neajunsuri kiturile reusesc sa ne surprinda (tot in mod negativ): lentilele farurilor sunt reprezentate de doua pastile opace, din plastic verde.
Totusi si acest kit ofera iluzia varietatii modelului,{3 propozitii asezate in coloana} acoperit cu prelata sau decapotabil. Blindajul geamurilor (frontale si laterale) coborat sau ridicat. Aparatoarele radiatorului in pozitia inchis sau deschis. La varianta cu prelata este necesara si fixarea oblonului in pozitia inchis sau, in caz contrar, trebuie detaliat interiorul prelatei care prezinta niste veritabili capriori pentru sustinere.
Singura diferenta notabila intre cele doua kituri este data de folia cu decaluri, astfel Zvezda ofera trei inmatriculari, americana, ruseasca, germana. Daca ultimele doua va pot parea "exotice" sa vedem ce spuneti de oferta Revell, cinci inmatriculari, doua americane si inca trei inmatriculari din perioada postbelica (1956, 1962, 1970 - 80)
In concluzie
Din asamblarea pieselor rezulta un vehicul cu lungimea de 16,2 cm ceea ce corespunde cu lungimea reala de 5,63 m, prin confruntarea kitului cu fotografii ale vehiculului real nu am constatat diferente sau omisiuni grosolane incat sa nu pot afirma ca acest kit este o replica reusita a M3 Scout car.
M3 scout car este un vehicul cu design deosebit, banalizat prin prezenta in majoritatea teatrelor de razboi WW2 cat si prin longevitatea extinsa postbelic, tocmai de aceea din punct de vedere modelistic acest vehicul n-ar trebui sa lipseasca din dioramele WW2, iar exploatarea postbelica oferind noi valente pentru aceasta masina.
Diferenta de pret intre kitul Zvezda si cel de la Revell este dubla (cel putin), economie facand daca mergem pe mana rusilor, singura diferenta intre cele doua fiind data de foaia cu decaluri (in cazul Revell scumpa pe masura "exotismului").

Tipps & Tricks
1. Bavurile adanci discoidale am preferat sa le acopar cu petice provenite de la cartile de joc plastifiate.
2. O informatie utila vine din partea lui Turcu (aka ahmed) si anume faptul ca pneurile oferite de kit sunt mai inguste decat originalele. Tinand cont ca rotile se asambleaza din doua componente, solutia recomandata este interpunerea unei saibe cu grosimea de 1mm, surplus de grosime ce duce la pastrarea proportiilor intre replicile 1/35 si pneurile originale. Eu am folosit cartele telefonica.
3. Aparatorile farurilor oferite de kit sunt grosolane, metoda indicata este folosirea sarmei cositorite, in lipsa cositoriri am apelat superglue dar n-a dat rezultate decat dupa ce am renuntat la sarme in favoarea unor fasii din carte de joc plastifiata.
4. Am renuntat la pastilele oferite de kit pe post de lentile si am umplut gavanele farurilor cu Water Effects, de la Valejjo.



Va recomand cu caldura acest kit,pentru firma ramane sa optati singuri,
Succesuri machetistice!




Image
„Orice intrus va fi tratat cu o răceală demnă. Astfel încât să înțeleagă și cel mai nesimțit că prezența lui este inoportună.”
Directorul Dumitru – Operațiunea Monstrul

"Sunt unii oameni care-şi închipuie ca un ucigaş trebuie să fie mereu şi în toate împrejurările numai ucigaş. În realitate e de ajuns dacă e numai din când în când criminal - şi numai o mică latură a fiinţei sale..."
E.M.Remarque
User avatar
alexie
Imperator
 
Posts: 2233
Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
Location: Mangalia - Romania
Prenume si nume: Lucian Milosan

Return to Kit Review

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron