Cu avioanele mai greu anul asta. Asa ca m-am hotarat sa va arat si voua cel mai recent vapor construit.Este realizat 99% din comatex ca material de baza.Marea provocare a fost ca aveam toate fisierele cu planul de santier dar nu si cel cu planul de forme al corpului.Din studiul unor fotografii am reconstituit forma corpului in zona prova si pupa ,ajutat un pic si de cate o coasta gasite ratacite,dar si de forma dreapta a bordajului si fundului.Dar doar una din macar 10 necesare pentru fiecare capat de vapor.Iar pentru ca morcovu' nu era suficient de subtire ,desi trebuia sa ma apuc teoretic de treaba pe data de 12 octombrie pentru a avea cat de cat speranta ca il termin pentru 12 decembrie care era batut in cuie,din anumite motive care sunt din alta poveste m-am apucat abia pe 1 noiembrie.Groaza era ca stiam ca petrolierele in general sunt nave grele ,avand tot felul de tevi,pasarele de trecere cu o gramada de balustrada de montat plus structura puntii principale la exterior.Apoi din cele 40 de zile calendaristic ramase mi-am mai rapit cam 10 pentru diverse evenimente la care am participat de placere,botez copilul cel nou al sorami,Alba Iulia etc.Sper sa nu va suparati ca ma descarc aici dar simteam nevoia sa povestesc voua modelistilor .Cu ajutorul Domnului a fost gata pe 12 in jur de ora 12.
Tehnica realizarii corpului este aceiasi cu cea descrisa deja in celelalte doua postari cu nave ale mele.Balustrazile sunt din sarma de cupru 0,3mm sudate cu letconul.Tevile de pe punte sunt din conductor de cupru de 0.5 1,5 si 2 mm.Intariturile longitudinale de pe punte sunt sarma de 0,5mm,lipite pe un sant trasat inainte. Gaselnita care ma scutit de o mare bibileala,aceasta ar fi fost lipirea individual cu penseta intre traversele mari a fiecarei bucatele.Catargele n-am fost pe faza sa le fac poze nevopsite,sunt din sarma de cupru diverse grosimi.Cabina mare comatex de 3mm.Cabina mica din cartela de telefon.Am vrut sa vopsesc vaporul cu vopsele Revell semimate,dar asteptarea curieratului 2 zile m-ar f sabotat rau de tot.Asa ca am luat vopsele auto lucioase ,dar de foarte buna calitate(din pacate nu am gasit si agent de matuire in acel moment).
Poze cu principalele etape constructive:
Cabina mica din cartela de telefon,taiata cu traforajul si finisata cu smirgel de 360 :
Cam de pe aici incepusem sa devin mai optimist :
Pasarela montata si corpul izolat pentru vopsirea puntii principale:
Cateva poze cu detalii si cele realizate din aluminiu la strung (vinciuri,babale,etc) :
Puntea principala vopsita :
Si vitrina ,sticla de 5mm lipita cu silicon :