Marhaba wrote:Acuma doua chestii de care am uitat sa intreb:
- mi se pare ca ochilor le lipseste ceva si nu stiu ce. Arata cam beliti desi nu am folosit alb curat. Am uitat o umbra undeva cred, sus , jos , habar n-am.
In schema care ti-am trimis-o ai etapele de vopsire a ochiului. Daca ai intrebari sau nelamuriri nu ezita. Evita sa pui puncte in loc de iris. Trage linii. Cheia ca ochiul sa nu fie holbat este sa-l "inchizi" prin sublinierea pleoapei superioare. Pleoapa inferioara nu se sublineaza. Doar coltul ochiului dinspre nas.
Sublinerea coltului ochiul la pleoapa inferiora eu o fac in timpul vopsirii fetei. Iata ochii fara aceasta sublinere.
- cum sa fac si ce s-amestec pe fata lui, ca sa nu mai apara proaspat barbierit si iesit de la SPA
In lumea figurinistilor se numeste umbra de la ora 5 (five o'clock shadow). Din cate am inteles, ai vopsit numai cu acrilice Vallejo.
Eu a-si face asa: Vellejo 992 Neutral Grey diluat undeva la 1/5 la care adaugi un pic din culoarea de baza (nu stiu ce culoare flesh ai folosit). Aici este un tric. Pe paleta amestecul pare OK si cand il aplici iese foarte inchis (caz extrem) sau mai inchis decat vrei tu. Ca sa nu compromiti, aplici prima data sub falca, acolo unde nu se vede cand privesti din fata si pe o suprafata mica. Daca culoarea este prea inchisa, adaugi flesh.
Un alt tric. Atentie cu dilutia. Daca e prea mare, pigmentul "fuge" de pe suprafata. Daca este prea mica devine un strat de vopsea gri deschis. Nu vrei asta. Un strat transparent gri, prin care se "vede" culoarea pielii. Incearca in zona de care ti-am spus inainte de a aplica pe obraji. Zona mustatii: Foloseste varful si tamponezi. Putin inseamna mult, in cazul asta. Nu aplica pana la buza superioara. Lasa aprox 1mm sau chiar mai putin.
Am sa lucrez pe fotografiile postate de tine si am sa incerc sa-ti arat unde este OK si unde mai trebuie lucrat. Am sa-ti spun si cateva tricuri care sa te ajute, daca sculptorul nu te ajuta.[/quote]
Marhaba wrote:[quote]Aceasta e a doua figurina:
Fata si miinile nu sunt terminate, evident.
Daca la prima figurina am pornit cu cea mai inchisa nuanta (umbra) incercind sa deschid apoi treptat prin adaugarea de lumini, dar folosind o vopsea insuficient diluata, aici am diluat mai tare vopseaua , am dat vopseaua de baza, am trasat apoi acele outline-uri (pe cusaturi, pe linga muchiile buzunarelor, centurilor, etc) cu nuanta cea mai inchisa, iar apoi am incercat sa aplic umbrele si luminile succesiv, incercind un blend.
Incerc sa gasesc o cale mai comoda, sau mai corecta, sau care-mi convine mai bine. Apoi daca metoda este corecta, banuiesc ca prin exercitiu ar trebui sa arate din ce in ce mai bine.
Nu refac figurinele o data vopsite pentru ca vreau sa vad diferenta intre ele, in functie de metodele pe care le urmez, ca sa pot sti in final care-i calea de urmat.
Concluzia mea de pina acum (deloc definitiva) este ca ma prinde mai bine lucrul cu acrilicele decit cu uleiurile. Dar ma gindesc ca si mai bine o sa ma prinda o combinatie intre ele. In sensul lucrului de baza in acrilice si tusa finala plus detalii din uleiuri. Voi vedea mai incolo. Deocamdata bag in continuare acrilice .