Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Mici scenete sau mari batalii, vignete si diorame, cu subiecte militare sau nu, toate isi au locul in aceasta categorie

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 9:58 am

Marhaba wrote:
Suna destul de complicat.

Daca poti fi mai specific. Poate pot clarifica. Este mult mai complicat sa descriu decat sa execut. La inceput, cand numai citeam despre cum lucreaza altii cu acrilecele, mi s-a parut si mie complicat. Cand am inceput sa lucrez cu ele, este mult mai usor decat pare.

Ce fel de retarder folosesti? Cel de la Valejo pe care-l am eu este un gel de fapt, deci e mai greu cu picaturile.

Folosesc Vallejo si Andrea. Ambele sunt gel, asa cum spui. Un gel mai subtire. Picatura de retarder este cam tot atat de mare cat picatura din picuratorul vopselei sau un pic mai mica. Gandeste in proportii. Daca o faci, iti permite sa pregatesti f. putina vopsea, pt. o linie, doua, sau pt. o suprafata mare unde iti trebuie multa vopsea. Daca pregatesc putina vopsea nu mai pun retarder. Putina vopsea, lucru putin si nu ajunge sa se uste.
L-am vazut pe Cartacci vopsind in acrilice. El pregateste cantitati f. mari de vopsea, din doua motive. Primul si cel mai important este controlul nuantei, adica cat pigment este in amestec. Cu cat mai mult cu atat mai consistenta nuanta. Al doilea motiv este ca nu are nevoie de retarder. Cantitea de amestec este asa de mare ca pana termina si daca se usuca jumatate tot ii ajunge. Eu nu pot sa-mi permit sa folosesc asa de multa vopsea. Stilul asta costa. El mai aduga in amestecul lui si Tamyia X21 Flat Base, ca sa obtina o suprafata mata, fara riscuri. Dar asta-i alta discutie.
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Marhaba » Wed May 01, 2013 9:59 am

Tamiya este o acrilica pe baza de alcool. Nu are nimic ca e amestecata cu acrilice pe baza de apa? Am vazut ceva videoclipuri cu Danillo Cartacci si isi prepara vopseaua in farfurie :)

Cind spuneam complicat ma refeream in mare masura la ideea de a lucra in contratimp (uscarea vopselei). Informativ, cam cit timp ia sa se usuce daca foloseti retarder cum spuneai? Plus faptul ca amestecarea a doua sau mai multe culori pentru a obtine altceva intotdeauna mi-a dat dureri de cap.

Sa te intreb altceva : cum recomanzi, ca idee, sa mergi de la culoarea de baza inchisa si sa adaugi lumini progresiv sau invers , de la culoarea de baza deschisa adaugind umbre progresiv? Ma refer la uniforme.
Pote ai mai zis asta undeva, sau nu, ideea este ca intrebarile vin atunci cind vin, asa ca chiar daca ai mai zis undeva, te rog mai spune o data.
Multumesc.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 9:59 am

Marhaba wrote:
Tamiya este o acrilica pe baza de alcool. Nu are nimic ca e amestecata cu acrilice pe baza de apa? Am vazut ceva videoclipuri cu Danillo Cartacci si isi prepara vopseaua in farfurie :)

Nu am amestecat niciodata vopsele Tamiya cu alte vopsele acrilice pe baza de apa. Nu cred ca iese ceva cu care se poate lucra. Tamiya X21 Flat Base nu este o vopsea. Din cate am vazut (am comandat o sticluta, dar inca nu am primit-o) este o pasta care se ia pe varful pensulei si se amesteca cu vopseaua cand se creaza dilutia. Cei experimentati in vopsirea cu acrilice recomanda acest mediu pt. ca asigura un strat mat. Vopselele Tamiya nu au fost concepute pt. a aplicate cu pensula. Fiind pe baza de alcohol se usuca asa de repede ca aproape pierde aderenta. Asta nu inseamna ca nu se poate. Am citit despre figurinisti care folosesc aceste vopsele. Care este spilul cu ele, nu stiu. Poate o sa-mi bag nasul sa vad ce se poate face. Ce am folosit este Tamyia X19 Smoke aplicat ca un drybrush pe armuri si zale. Se comporta foarte diferit de celelalte medii.
Da. D.C. si farfuriile lui... dar, ce mana are... de fiecare data cand il vad, ma intoarce cu senilele in sus... vad ce nu am vazut la alta vizionare...etc. Am vazut, de curand ultima lui lucrare: Napoleon in Egipt 1797... ce sa mai zic... mai bine nu zic nimic... tac si ma intorc la sapat santuri...

Cind spuneam complicat ma refeream in mare masura la ideea de a lucra in contratimp (uscarea vopselei). Informativ, cam cit timp ia sa se usuce daca foloseti retarder cum spuneai? Plus faptul ca amestecarea a doua sau mai multe culori pentru a obtine altceva intotdeauna mi-a dat dureri de cap.

Sa stii ca nu se lucreaza contra timp si uite de ce. Sunt doua locuri unde suntem atenti. Ce se intampla pe paleta si ce se intampla pe figurina. Pe figurina stratul subtire, transparent pe care il aplicam se usuca, fara retarder si depinzand de suprafata in aprox. 3-5 sec. Cu retarder creste la aprox. 5-8 sec. Timp mai mult decat suficient sa lucrezi putin stratul in sensul sa-l "blend" putin pe margini in stratul anterior. Retarderul nu a fost conceput sa permita vopselelor acrilice sa se comporte ca uleiurile sau emailurile. A fost conceput sa intarzie uscarea vopselelor, in principal in duzele aerografelor. Andrea isi numeste retarderul "Airbrush medium". Tu esti specialist in Tamyia paint airbrushing. Folosesti retarder cand spray-ezi acrilice pe baza de apa sau alcohol?
Deci, practic, retarderul in cazul aplicarii cu pensula iti da putin timp mai mult sa lucrezi stratul subtire si transparent in stratul anterior. In plus, un lucru pe care l-am observat, retarderul ajuta cu capilaritatea. Apa are tensiune superficiala mare si nu "uda" asa de bine. Retarderul "rupe" tensiunea superficiala a amestecului si vopseaua diluata curge mai bine.
Pe paleta este altceva. Ai o baltuta de vopsea iar retarderul te ajuta ca baltuta aia sa stea activa un timp mult mai lung decat fara. Eu, cand prepar putina vopsea pt. ca nu am nevoie de mai multa (atunci cand vopsesc detaliile) nu pun retarder. Baltuta sta activa suficient. Iar daca lucrez prost si trebuie sc refac, reactivez baltuta cu apa adusa cu pensula.
Amestecul dintre vopsele nu este asa de complicat cum pare. Uite un tric: Cand iti alegi vopseaua de baza, incearca sa folosesti o culoare care vine imbuteliata. Iti alegi vopseaua pt umbre si lumini in acelasi fel. Deci ai trei culori imbuteliate. Este usor, nu-i asa? Automat ai de fapt 5 culori. Cele doua culori intermediare sunt amestecuri 50-50 intre cate doua din culorile alese. Deci 5 nuante dintr-un foc. Nu ai nevoie de mai multe nuante ca sa faci un gradient realist. Trucul este sa folosesti la maximum culori imbuteliate. Iti permite sa alegi usor si sa refaci acelasi amestec over and over again.

Sa te intreb altceva : cum recomanzi, ca idee, sa mergi de la culoarea de baza inchisa si sa adaugi lumini progresiv sau invers , de la culoarea de baza deschisa adaugind umbre progresiv? Ma refer la uniforme.
Pote ai mai zis asta undeva, sau nu, ideea este ca intrebarile vin atunci cind vin, asa ca chiar daca ai mai zis undeva, te rog mai spune o data.
Multumesc.

Recomandarea mea este sa pornesti cu culoarea de baza. Uite, in principal de ce: Uniformele au o culoare specifica. Daca iti alegi un subiect istoric va trebuii sa stai cat mai aproape de nuanta folosita pt. uniforma respectiva. Dupa mine nu-i batuta-n cuie dar cat de cat sa fi cat mai aproape. Plecand de aici audaugi lumini pana la un moment dat. Ochiul iti va spune cand te opresti. Apoi adaugi umbre. In momentul asta ai intreaga profunzime a figurinei in fata ta. De aici incolo adaugi detalii. Ultimele lumini in anumite zone precum si umbre aditionale, daca este nevoie. Ai control asupra culorii aplicate precum si asupra dinamicii culorilor.
Cand l-am vopsit pe Lefegiu am facut un experiment. Daca retii, dolmanul este verde si l-am vopsit plecand de la culoarea de baza, asa cum am descris mai sus. Haina aia lunga este rosie. Aici am facut altfel. Am plecat de la umbra si am adaugat strat peste strat pana la ultimele lumini. Ansamblul a iesit mult mai inchis decat l-am vazut eu la inceput. Nici un control asupra culorii. A fost OK pt. ca nu trebuia sa urmaresc cat de cat culoarea unei uniforme.
Daca mai ai intrebari, nu ezita. Discutiile ajuta. Decanteaza diferite aspecte.
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 10:00 am

Ne apropiem incet, dar sigur de sfrasitul acestei povesti care tine de cateva saptamani.
Am mai avansat cu detaliile si practic trei figurine sunt in faza in care mai am de vopsit mainile. Este vorba de de cei doi de la artilerie si ofiterul infanterist. Am mai atins porhartul acestuia si am tratat mai "tare" bocancii si cizmele, precum si curelele cu vopsea de ulei brown van dyke.
Iata fotografiile:
ImageImageImageImageImage
ImageImage

Ceilalti infanteristi au primit si ei culoare proaspata pe niste detalii. Mai sunt cateva tusuri si retusuri de facut si sper ca in weekend-ul urmator vor fi gata. Iata fotografiile:
ImageImageImageImageImage
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 10:00 am

Cateva considerente:
Stiu ca multi dintre voi folositi, a-ti folosit si ve-ti folosii figurine Dragon si nu numai. Faceti-va un serviciu atunci cand desprinteti componentele de pe culee si vreti sa le asamblati. Verificati mai intai cum compenentele se asambleaza una cu cealalta. Daca ceva nu sta cum trebuie pt. ca un buzunar este sub componenta sau piesa in sine este prea groasa (o cartisuera, un sac cu merinde, etc) nu ezitati sa ciopliti. Indepartati tot ce este in cale. Dryfit, dryfit si dryfit. Eu am o problema la sacul de merinde al infanteristului cu Pzb-38. Calca bine pe partea dreapta dar pe partea cealalta este prea sus. Sacul de merinde se purta la centura. Urechile sacului, prezentate pe centura nu "pupa" cu ale sacului. Eu am trecut cu vederea la asamblare si acum arata ca "dracu' in apa mica" (na, ce comparatie mi-a venit... nu l-am vazut pe dracu' nici macar in apa mare... :laugh: ) Vopsiti cat puteti inainte de asamblare. Cel putin stratul de baza. Dupa ce asamblati si ajungeti sa-l vopsiti la final aplicati toata joaca asta de-a lumini umbre si alte chestiuni. Daca asamblati corect componentele care stau de-a lungul corpului si maiinile se vor asambla usor.
Am terminat de vopsit armamentul ramas si practic figurinele sunt gata pt. penultima faza, s.a. vopsirea mainilor si ultimele retusuri. Am sa postez mai spre seara (noaptea la voi) cateva fotografii cu armamentul in cauza.
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Calin Ungureanu » Wed May 01, 2013 10:00 am

Imi pare rau ca-ti spun abia acum, dar n-am prea intrat pe forum de ceva timp;
Ma deranjeaza caciula celei de-a 3-a figurine. In stanga capului la frunte, marginea caciulii nu se muleaza pe cap si e distantata de parca ar avea bandaj sub ea.
Figurinele Dragon sunt nasoale la expresii si sculptura in general. Miscari tepene si falduri aiurea. Cand ne jucam cu tancurile prin 95 mai mergeau dar acum......
Nu stiu de unde ai primit canon sa pictezi astea dar....Mai bine foloseai timpul altfel.
In ceea ce ma priveste prefer sa tratez astfel de figurine mai putin pictural. Deci in cazul de fata mie imi pare ca ai omorat musca cu escavatoru'.
Altfel, tot respectul pentru blendingurile pe niste feţe de 3mm patrati.
User avatar
Calin Ungureanu
Aquilifer
 
Posts: 332
Joined: Tue Jan 15, 2013 1:09 am

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Marhaba » Wed May 01, 2013 10:01 am

Calin Ungureanu wrote:
Figurinele Dragon sunt nasoale la expresii si sculptura in general.


Au fost.
Cele de acum (gen2gear) generatia a doua, rivalizeaza cu succes cu cele rasinoase. Dar nu mai costa 8 usedei setul , ci 20.

Image


In alta ordine de idei Caline, Asa nasoale cum sunt, pictural nepictural, cu excavator sau fara, uite aici figurine Dragon ( e drept ca cu alte capatini)
Te tine sa faci asa ceva?
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 10:02 am

Calin Ungureanu wrote:
Imi pare rau ca-ti spun abia acum, dar n-am prea intrat pe forum de ceva timp;

Caline, long time, no talk!!! Hei, niciodata nu-i prea traziu...

Ma deranjeaza caciula celei de-a 3-a figurine. In stanga capului la frunte, marginea caciulii nu se muleaza pe cap si e distantata de parca ar avea bandaj sub ea.
Figurinele Dragon sunt nasoale la expresii si sculptura in general. Miscari tepene si falduri aiurea. Cand ne jucam cu tancurile prin 95 mai mergeau dar acum......

Si pe mine... asta se da, asta se mananca... Figurinele Dragon nu sunt asa de rele cum par, mai ales daca sunt folosite intr-o vigneta sau diorama. Nu sunt facute sa stea independent ca cele de la producatori consacrati de figurine, dar impreuna cu alte elemente (in cazul asta un Stug si un setting care sa spuna o scurta poveste de front) pot face un display placut. Ei, cine spune ca nu ne jucam cu tancurile si in 2012... :laugh:

Nu stiu de unde ai primit canon sa pictezi astea dar....Mai bine foloseai timpul altfel.
In ceea ce ma priveste prefer sa tratez astfel de figurine mai putin pictural. Deci in cazul de fata mie imi pare ca ai omorat musca cu escavatoru'.

:laugh: :laugh: :laugh: parca vad musca vanata de un excavator... :laugh: :laugh:
Ei, nu intodeauna picteaza omu' numa' Pegaso si Andrea. Mai vopsesc si alte subiecte, o diorama, ceva... trece timpul mai placut. In ceea ce priveste tratarea d.p.d.v. pictorial am facut-o pt. ca am decis sa conduc topicul asta deschis. Sa arat si sa explic pe intelesusul tuturor cum vopsesc cu acrilice si poate unul dintre cititori va folosii ceva din informatia furnizata. Este o prezentare a unei alternative de lucru si cine vrea, o poate folosi sau nu.
Daca cineva gaseste utila informatia din acest topic, atunci am folosit bine timpul.

Altfel, tot respectul pentru blendingurile pe niste feţe de 3mm patrati.

Multumesc Caline. O conversatie cu tine, intotdeauna imi face placere. :)
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Zeno » Wed May 01, 2013 10:02 am

Ei, inca n-am reusit sa omor musca cu escavatorul :laugh: . Am ametit-o doar... dar nici mult nu mai are. Asa ca, cele cinci figurine sunt in ultima faza, in care voi vopsi mainile. Voi folosi vopsele de ulei, sa fie in ton cu fetele. Dupa uscare, ultima faza. Sigilare cu lac incolor mat. Ii dau jos de pe bucatiile alea de culee si urmeaza fotografia de grup. Am inceput cu o fotogarfie de grup, terminam cu o fotografie de grup.
Asta-i planul.
Iata fotografia cu Pzb-ul vopsit:
Image
Image
User avatar
Zeno
Tribunus laticlavius
 
Posts: 1183
Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
Prenume si nume: Zeno Mladin

Re: Tutorial Blitzkrieg in Vest, Franta 1940; Dragon 1/35

Postby Marhaba » Wed May 01, 2013 10:02 am

Citeva intrebari:
- ce (vopsele) folosesti pentru simularea lemnului
- ce lac mat folosesti? Valejo de care eram incintat, incep sa nu mai fiu chiar atit de incintat de el pentru ca albeste usor suprafetele.
User avatar
Marhaba
Procurator
 
Posts: 1314
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:46 am
Prenume si nume: Ovidiu Cupse

PreviousNext

Return to Diorame si figurine

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron