|
Mici scenete sau mari batalii, vignete si diorame, cu subiecte militare sau nu, toate isi au locul in aceasta categorie
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:45 am
S-a uscat primerul, asa ca am continuat. Am mascat in continuare coroana cu banda adeziva Tamiya si cu aerograful am aplicat pe spatele si marginile piesei ornamentale de stofa, un strat de MM2009 (British Crimson) dupa care am aplicat, tot in straturi subtiri, Humbrol 66 (galben), ambele emailuri. Am lasat toata jucaria sa se usuce pana maine seara, dupa care vom indeparta mastile si vom trece la fazele urmatoare care se vor executa cu pensula. Iata ce am obtinut:
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:45 am
L-am "demascat" pe Robert The Bruce, saracu... si acum el ce se face? Urmeaza sa facem niste corecturi la pensula, pe ici, pe colo, in partile esentiale si apoi continuam. Si daca avem putin overspray, nu conteaza. Oricum acoperim cu alte straturi de vopsea.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:45 am
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:45 am
Ei, sa purcedem la drum. Iata planul pt. experiment: 1. Vom aplica un un wash cu vopsea neagra de ulei. 2. Vom lasa se se usuce foarte bine. 3. Vom slefui suprafata pt. a obtine luciul metalic 3. Vom incerca sa texturam suprafata, daca este necesar. Iata prima etapa. Am aplicat un wash mai puternic (mai putin diluant decat la wash utilizat la vehicole militare) dupa care, cu un betisor cu vata la capat am sters usor excesul de ulei. Nu am aplicat washul pe ornamentul sub forma de cruce al coifului. Cu acest ornament vom avea alt plan, mai tarziu. Iata ce am obtinut: Se poate vede diferenta intre zona unde am aplicat washul si unde nu. Acum urmeaza faza 2. Vom lasa sa se usuce foarte bine. Va dura cateva zile, dar am sa incerc sa accelerez uscarea folosind caldura de la bec.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:46 am
Pana se usuca (vopseaua, nu altceva... si va rog sa nu va ganditi la prostii) , am sa va intretin, un pic, cu o lista de carti pe care o recomand ca bibliografie.
Pete Armstrong - Ancient & Medieval Modelling Danilo Cartacci - Painting Miniatures Mark Bannerman - Modelling Scale Figures Andrea Press - Painting Horses - A Modelling Manual Shepered Paine - Building and Painting Scale Figures Mike Davidson - Painting Napoleonic Miniatures Mike Davidson - Painting Ancient and Medieval Warriors Kim Jones - Sculpting Miniature Military Figures Kim Jones - Modelling Military Miniatures; Tips, Tools & Techniques Osprey Modelling Manuals - Modelling and Painting Figures Bill Ottinger - Napoleonic Plastic Figure Modelling Bill Horan - Military Modelling Masterclass Pegaso Models - Advanced Figure Modelling
Astea sunt cartile pe care eu le am in biblioteca. Mai sunt disponibile multe alte carti, mai ales despre subiecte WWII si nu numai. Mai este internetul, care este o sursa imensa de informare. Este bine sa aveti pe langa voi ceva bibliografie. Daca ar fi sa recomand o carte care trebuie sa fie in biblioteca oricarui modelist care vrea sa execute figurine, atunci aceea este: Shepered Paine - Building and Painting Scale Figures Este un clasic. Este cartea de capatai a tuturor cartilor despre executia si vopsirea figurinelor. O carte care m-a influnentat foarte tare este:Danilo Cartacci - Painting Miniatures si o recomand cu toata caldura. Si mai sunt si celelalte... Fiecare carte te invata ceva nou si este o investite utila. Nu poti pierde daca cumperi o carte. Internetul este minunat. Un click doua si ai in fata ta informatia.
Daca cunoasteti o carte buna despre vopsirea figurinelor WW2 va rog sa o recomandati. Este ce-mi lipseste din colectie.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:46 am
Sa continuam experimentul. Cu un betisor cu vata la capat am slefuit usor suprafata acoperita cu washul de ulei negru. Am continuat sa vad ce efecte se pot obtine daca fac un drybrush cu Tamiya X19 Smoke (acrilic). Iata ce am obtinut. In orice caz, metoda are potential. Practic ce am facut este sa imbatranesc metalul prin diferite metode si efecte. Cred ca are rezultate mai dramatice pe suprafete mai mari. Am citit despre metoda asta in cartea lui Danilo Cartacci - Painting Miniatures. O alta treaba ce trebuia sa fac este sa fi slefuit metalul mai bine. Partea stanga a coifului mi se pare mai buna decat cea dreapta... a fost si o diferenta de suprafata; nu foarte mare dar se pare destul sa influenteze rezultatul final. Deci rezultatul final este sensibil la starea suprafetei. Asta este de notat. Ce urmeaza acum este sa sigilez cu un lac mat. Ma bate gandul sa experimentez o alta chestie referitor la ornamentul in forma de cruce, ce am citit-o in cartea mai sus mentionata. Dar mai clocesc. Nu m-am hotarat inca. Si maine este o zi.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by alexelu_marinelu » Wed May 01, 2013 11:46 am
Zeno wrote:Sa continuam experimentul. Practic ce am facut este sa imbatranesc metalul prin diferite metode si efecte. Cred ca are rezultate mai dramatice pe suprafete mai mari. Am citit despre metoda asta in cartea lui Danilo Cartacci - Painting Miniatures. O alta treaba ce trebuia sa fac este sa fi slefuit metalul mai bine
Salut, cumetre! Cartacci tocmai asta face - slefuieste metalul foarte bine cu peria de sarma (nu cu freza, ci la mana), apoi, pe cat posibil evita highlights-urile. Din ce-mi aduc aminte, el zicea ca incearca sa actioneze doar prin umbriri repetate, bazate pe medii transparente (genul cernelurilor de tipografie). Cat despre pietre, chiar am uitat - nu cum se fac, ci ca sunt dator. Asadar: se foloseste o culoare de baza, de preferinta de intensitate medie (mie mi-au placut albastru-movuliu, verde si rosu). Se umbreste la zona de montura cu un ulei negru. Se lumineaza cu alb de ulei in zonele joase - invers ca la celelalte materiale (opace). Se umbreste cu negru de ulei in zonele inalte - invers ca la celelalte materiale (opace). Asta pentru ca lumina, dupa ce patrunde in material, dureaza un pic sa se adune intr-un punct. Cu explicatii mai pertinente cred ca ne poate ajuta un coleg familiarizat cu fizica. Luminile si umbrele le-am facut cu uleiuri groase / nediluate, urmate de blending. De fapt, cel mai important pas asta e. Blendingul trebuie sa fie foarte difuz, si sa urmeze forma pietrei, adica circular. Pe o zona relativ sferica, nu poti sa ai o umbra / lumina ca o taietua de sabie.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:47 am
Alexandru Croitoru wrote:Asadar: se foloseste o culoare de baza, de preferinta de intensitate medie (mie mi-au placut albastru-movuliu, verde si rosu). Se umbreste la zona de montura cu un ulei negru. Se lumineaza cu alb de ulei in zonele joase - invers ca la celelalte materiale (opace). Se umbreste cu negru de ulei in zonele inalte - invers ca la celelalte materiale (opace). Asta pentru ca lumina, dupa ce patrunde in material, dureaza un pic sa se adune intr-un punct. Cu explicatii mai pertinente cred ca ne poate ajuta un coleg familiarizat cu fizica. Luminile si umbrele le-am facut cu uleiuri groase / nediluate, urmate de blending. De fapt, cel mai important pas asta e. Blendingul trebuie sa fie foarte difuz, si sa urmeze forma pietrei, adica circular. Pe o zona relativ sferica, nu poti sa ai o umbra / lumina ca o taietua de sabie.
Multumesc mult Alex. Culoarea de baza o dai cu acrilice sau cu emailuri, ulterior sigilate, nu-i asa? Practic, folosesti transparenta uleiurilor sa creezi efectul difuz. Stratul de ulei alb si negru, si daca sunt direct din tub, trebuie sa fie foarte subtire, sa permita culorii de baza sa fie prezenta in lumini si umbre si sa creeze efectul de translucid. Scriind toate astea, incerc sa-mi fixez metoda. Tu, te rog sa ma contrazici daca plec cu cercu'.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
by alexelu_marinelu » Wed May 01, 2013 11:48 am
Zeno wrote:Multumesc mult Alex. Culoarea de baza o dai cu acrilice sau cu emailuri, ulterior sigilate, nu-i asa? Practic, folosesti transparenta uleiurilor sa creezi efectul difuz. Stratul de ulei alb si negru, si daca sunt direct din tub, trebuie sa fie foarte subtire, sa permita culorii de baza sa fie prezenta in lumini si umbre si sa creeze efectul de translucid. Scriind toate astea, incerc sa-mi fixez metoda. Tu, te rog sa ma contrazici daca plec cu cercu'.
Eu cam totdeauna sigilez bazele cu un spray acrilic Vallejo. Mai exact, dau o tusa de vopsea (sa zicem alba) in punctul de lumina maxima (tusa e suficient de consistenta). Apoi vin cu o pensula deosebita (adica cu fire subtiri, dese, scurte si cap rotunjit; adica buna pentru sters, dar suficient de moale pentru a fi controlata) cu care "ii trag una" de se imprastie vopseaua pe toata zona de difuzare. Apoi, cu o pensula mult mai fina, mai moale, mai subtire, cu miscari controlate, aduc din stratul mai gros de vopsea in zonele limitrofe, sau sterg in zonele prea ingrosate. Unde imi scapa mina, se completeaza. Sau se reface, pana iese. Dupa cum am mai spus in alt topic (sau tot in asta), important e sa stii clar ce vrei sa iasa, ca sa poti compara cu rezultatul tau.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Zeno » Wed May 01, 2013 11:48 am
Multumesc inca o data, Alex. Este clar. Din pacate nu am nici o aplicatie, ca sa pot sa incerc si sa-mi formez mana, dar am notat tehnica si sunt convins ca va deveni utila cat de curand. Sa continuam cu ce am inceput. Am inceput sa "finisez" partile metalice. Am depus un strat de lac incolor pe partea din otel si am continuat cu celelalte ornamente. Coroana: 1. Strat de baza MM Burnt Umber 2. Drybrush mid tone Testors Alama 3. Drybrush Testors Gold - lumini Ornament in forma de cruce: 1. Strat de baza MM Burnt Umber 2. Drybrush mid tone Humbrol Cupru 3. Drybrush Testors Gold - lumini Iata ce iesit: Urmeaza sa ne ocupam de ornamentul din stofa. Partile metalice se vor usca destul de repede si urmeaza sa le acopar cu lac incolor mat. Dupa ce terminam proiectul acesta, sunteti interesati in vopsirea armurilor din zale? Daca da, va rog sa-mi comunicati. Daca nu, deasemenea.
-
Zeno
- Tribunus laticlavius
-
- Posts: 1183
- Joined: Sun Jan 13, 2013 6:35 pm
- Prenume si nume: Zeno Mladin
Return to Diorame si figurine
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
|
|