|
Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".
by alexelu_marinelu » Sat Oct 04, 2014 6:34 pm
Salut, baieti. Din pacate, profit de orele de inactivitate ocazionate de o sedere in spital (pneumonie acuta) pentru a actualiza putin acest topic. Ca de obicei, dupa un interval prea mare de timp, am finalizat interiorul cabinei, drept pentru care va infatisez pozele de mai jos. Concret, fata de etapa anterioara, au aparut in plus: -panoul cu instrumente (bazat 90% pe setul Part plus ceva scratch); -manetele colective si de pas (bazat pe cele din kit plus detalii din seturile Eduard si Part); -fel de fel de cabluri / mufe / ghiventi / robineti / cutii / antena radio (fir de plumb de diferite grosimi plus cateva detalii din seturile Pavla, Eduard si Nuts&Bolts PlusModels); -castile radio (scratch) cu suportii lor (detalii dintr-un set Clamps&Clasps Verlinden). Cupola a fost modificata putin, pentru a se apropia putin de forma / proportiile variantei alese (putin mai mica, mai turtita); pentru asta, i-am slefuit ramele laterale si le-am rescris cu un compas folosit pe post de distantier; tot in acelasi scop, am adaugat o fasie de Evergreen in partea din fata a podelei – urmare a acestor artificii, cupola pare ar fi ceva mai mica si mai turtita decat la variantele tarzii. Dupa lipirea cupolei si chituire / slefuire, in functie de documentatia aferenta, au fost rescrise panourile si trase niturile (pentru cine nu-i familiarizat, decal Archer). Pentru etapa urmatoare, e programata vopsirea peretilor cabinei, adaugarea de decaluri pe burta si lateralele cabinei, montarea unor chestii pe dedesubt (far de aterizare, tub pitot, bec rosu de pozitie cu suportul sau). In foto head-on se poate vedea si o mica problema – intr-una dintre ocaziile (vreo 4) in care am scapat pe jos cabina, ansamblul instrumentelor s-a dezlipit pe o lateral si a trebuit repozitionat, proces in care tava pe care sta bateria s-a aplecat spre dreapta. Nu ma nelinisteste foarte tare, pentru ca in realitate nu se observa (fotografiile sunt de vreo 10 ori mai mari decat modelul real). Thanks for watching.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Olaf The Viking » Wed Oct 08, 2014 2:58 pm
Arata bine, chinazerie ce mai, in sensul bun al cuvantului. Sanatate si spor.
-
Olaf The Viking
- Imperator
-
- Posts: 2208
- Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu
-
by alexelu_marinelu » Sat Oct 18, 2014 12:16 am
Hai ca, daca tot am fost plesnit (pneumonie acuta), in concediul cel medical am mai ars niste etape la minunatul Sioux Mai exact, am cam finalizat cabina. Si mai exact, am mascat-o, am vopsit-o, am aplicat ceva lacuri, ceva decaluri, ceva zemuri, ceva uleiuri si iar ceva lacuri. Apoi am montat suportul becului rosu de pozitie (un set rusesc) cu scutul acestuia (PE Eduard) si farul (piesa din kit modificata, care a primit o lentila din foita de aluminiu si geam din adeziv bi-component transparent). S-au mai adaugat cablurile (fir de plumb), mufa aferenta (segment tub alama) si tubul pitot. La final am montat suportul (PE Part - Propeller Boses / PE Verlinden - Clamps & Clasps) si cablul (fir de plumb) antenutzei din centrul cupolei (se monteaza la final) - acuma zona nu mai arata a puscatura ). Pe spatele cabinei mai vin cateva kkt-uri (filtre, cutii, cabluri, parghii de comanda), dar se pot monta abia dupa fixarea cozii si a motorului. Si ultima, pentru a se vedea dimensiunile (n-am avut fise - nici valuta, nici autohtone) Stiu ca se vad cateva scame pe ici, pe colo, respectiv cateva amprente pe cupola, dar se curata / polisheaza. Cu ocazia asta, ii fac o matanie sincera lui Edy, care m-a extras din disperare - m-a ajutat sa indepartez (adica a indepartat cu manutele lui) doua zone matuite de pe cupola - nu folositi Maskol in apropierea Future-lui (in cazul meu, amoniacul din lichidul de mascare a transpirat prin straturile de banda de mascare - tare, nu?). Practic, in momentul asta pe cabina mai sunt necesare un wash pe sirul de nituri de pe tavan si cateva corecturi minore - la final.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Olaf The Viking » Sat Oct 18, 2014 12:04 pm
Bre, bustu' asta de elicopter arata bestial. La fel si figurina.
-
Olaf The Viking
- Imperator
-
- Posts: 2208
- Joined: Wed Jan 09, 2013 3:04 pm
- Location: Bucuresti
- Prenume si nume: Alexandru Dumitrescu
-
by alexelu_marinelu » Sat Oct 18, 2014 10:24 pm
Merci, Olaf, pentru cuvintele de apreciatiune. Dupa umila si modesta mea parere, arata ceva mai bine in realitate. La figurina, singurul meu merit este ca am pus-o de-o parte, departe de copii - singura metoda pentru a scapa de imperechieri nefiresti (gen capu-lu-yoda cu bustu-lu-shakespeare cu picioarele-lu-spiderman cu un topor in mana). Spor!
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Nicu Mihai » Sat Oct 18, 2014 11:16 pm
Eu nu prea-mi dau seama daca tu te misti mai repede cand esti sanatos sau esti bolnav. Sanatate maxima si recuperare rapida, de inspiratie si spor la macheta nu mai zic ca vad ca merge (de la sine)!
-
Nicu Mihai
- Pilus prior
-
- Posts: 738
- Joined: Mon Jan 28, 2013 2:40 pm
by Cristian Marin » Sun Oct 19, 2014 9:06 pm
Sambata, cand ne-a vazut la MMN parea ca esti OK ceea ce ma bucura. Ai grija de tine si spor la lucrare!
-
Cristian Marin
- Imaginifer
-
- Posts: 193
- Joined: Wed Jun 26, 2013 10:09 am
- Location: BUCURESTI
-
by Bill » Mon Oct 20, 2014 4:53 pm
Sers Alex, Exagerat de meticulos ))) tu o sa scazi in scara cu trecerea anilor Excelenta detalierea, felicitari ! Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by alexelu_marinelu » Mon Oct 20, 2014 6:31 pm
Merci, Nicu. Sa stii ca ma misc mult mai bine cand sunt bolnav, mai exact cand sunt in concediu medical. Nu e ceva ce sa imi doresc, dar asa se potriveste. Cele cateva zile libere legate cantaresc mult mai mult decat niste ore sau jumatati de ora disparate, in care nici nu apuci sa te organizezi. Merci si tie, Cristi. Dupa 3 saptamani de bolit, era si cazul sa-mi revin. Odata cu trecerea anilor, orice recuperare devine mai greoaie si mai indelungata. Din pacate. Merci, Bill. Este chiar prea exagerata detalierea. Timpul investit in aceasta macheta putea foarte bine sa fie directionat spre vreo 3 kit-uri mult mai simplu de abordat. Dar atunci, unde era provocarea? Si sa stii ca intr-un timp ma batea gandul spre cele cateva avionete la 144 de la Eduard. Bine ca mi-a trecut. Spor tuturor.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by alexelu_marinelu » Wed Dec 31, 2014 6:09 pm
Si pentru a nu termina anul pe muteste, incercam un post cu noutatile / evolutia barzaunelui. Mai intai am sa va arat coada (a nu se intelege altceva) :shifty: A inghitit o gramada de resurse - psihice, fizice si temporale. Pozele o sa evidentieze ce s-a adaugat la kitul de baza. Dupa tevatura asta intreaga s-a trecut la vopsit, wash, lacuri, decaluri, lacuri - pentru a putea trece la cablurile de comanda (senzationala EZ-line de la Wingnut Wings, rebranduita de 109). Ca sa iasa paralele, am folosit niste distantiere din profil Evergreen, care au si usurat fixarea. Cam asta e rezultatul, de care eu ma declar multumit: Etapa urmatoare, motorul: dupa cum era de asteptat, cel mai complicat a fost sa refac esapamentele corecte pentru aceasta varianta. Practic, am folosit teava minunata de alama de 1mm si 1.2mm, pe care am curbat-o, polishat-o, lipit-o, chituit-o, vopsit-o, pana a iesit ce trebuie. Tot in etapa asta, dupa ture repetate de vopsit, wash, lac, m-am declarat nemultumit de aspectul celor 6 capace ale pistoanelor, asa ca, avand inca un set pe coala de PE Eduard, m-am decis sa le refac. Numai ca, starnit de o fotografie cu Lycomingu´, am prezervat vechile capace, le-am subtiat putin, le-am vopsit in rosu kkniu si le-am transformat in garnituri :crazy: Restul detaliilor sunt realizate din fir de plumb, teava de alama si resturi de repere PE. Cam asa arata, inghesuit la locul lui: Si inca doua bucati, mai focusate pe tot ce inseamna coada: Faza e ca acum trebuie montate schiurile si alte elemente de structura in zona dintre motor si peretele cabinei, pentru a putea popula spatiul respectiv cu tot felul de rahaturi (cabluri electrice, cutii, tije de comanda ale motorului etc.). Dupa aceasta etapa, urmeaza cablurile de comanda dintre cabina si racordul de sub baterie (avem deja know-how), alte cabluri electrice/hidro/oleo care leaga bateria si diferitele subansamble ale motorului intre ele, rezervorul de combustibil, admisia filtrului de aer. Penultima tura ar fi rotoarele, iar ultima targile. Pare simplu, nu? Cum ar spune un bun prieten, e gata pana la Moson.......2016. Va las cu o ultima poza a libelulei - faceti abstractie de faptul ca e schioapa (se rezolva dupa fixarea definitiva). Spor maxim in noul an va urez!
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
Return to Aero
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
|
|