|
Impresii despre kituri
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 12:37 pm
Suntem în anul 2017 și pe piață există doar două kituri de P-51B. Unul a apărut în 1969 și a fost reboxat de nenumărate ori, în vreme ce celălalt a apărut acum 10 ani, în 2007. Această slabă reprezentare este de mirare fiindcă acesta nu este un avion obscur, ci unul din tipurile majore care au luptat în război.
Kitul Revell a fost întotdeauna criticat ca fiind de proastă calitate, cu probleme majore de formă , în vreme ce kitul Trumpeter a fost lăudat ca un kit bun, ale cărui greșeli pot fi trecute cu vederea. Din păcate adevărul este exact invers. Nu voi compara detaliile sumare din cockpit ale kitului Revell (7 piese cu pilot cu tot ) cu multitudinea de piese din postul de pilotaj de la Trumpeter, nu are rost. Voi compara lucrurile majore, care fac kiturile să arate a Mustang. Alături de ele, ca un "benchmark" va fi un kit de P-51D editat de Hasegawa, recunoscut universal ca fiind corect în forme. Ulterior, în timpul construcției Mustangului meu, am suprapus kitul Revell pe planurile incluse în "The North American P-51 Early Mustang - a complete guide to the USAAF's famous fighter", de Richard A. Franks, ed. Valiant Wings Publishing, 2013, ISBN 978-0-9575866-1-1. Am fost surprins, întrucât se compară favorabil, pe când greșelile celuilalt kit nu se justifică absolut deloc, nu este vorba de un avion obscur!
Last edited by Florin Moldovan on Sun Jun 18, 2017 6:07 pm, edited 1 time in total.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 12:44 pm
Trei fuselaje: Revell sus, Hasegawa în mijloc și Trumpeter jos. Se remarcă imediat că botul kitului Trumpeter este mult mai ascuțit față de kiturile de mai sus, care sunt virtual identice.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 12:52 pm
Același lucru se poate constata când se compară admisiile de aer pentru carburator. Piesa din stânga este Hasegawa, în centru este Revell, incorectă dar apropiată, în vreme ce piesa Trumpeter nu are nicio legătură cu realitatea:
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 12:59 pm
Fuselajele alăturate, Revell sus și Trumpeter dedesubt. Există o diferență notabilă la "coamă", kitul vechi fiind corect.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 1:08 pm
Fuselajele suprapuse. Revell cu Trumpeter. Afirmația că Revell ar avea botul prea ascuțit este ridicolă. Fuselajele suprapuse, Revell (deasupra) cu Hasegawa. Se potrivesc destul de bine, cu o mica eroare de contur spre spate.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 1:14 pm
Fuselajele suprapuse, cozile - Trumpeter deasupra. Se poate observa diferența de contur și unghiul de 90 de grade al fuselajului în secțiune, ceea ce este total greșit. Trumpeter pe Hasegawa - același lucru:
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 1:21 pm
P-51B Mustang avea aripi cu scurgere laminară, foarte frumos redate de Revell 1969: Același profil laminar s-a păstrat și la P-51D, deși baza aripii s-a mărit, redat de Hasegawa: În vreme ce la Trumpeter 2007 e greșit:
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 1:42 pm
Există diferențe și la aripi, cele de la Trumpeter fiind mai mici cu 5 mm, în vreme ce Revell se suprapun perfect pe planuri. Liniile de panouri sunt incorecte la ambele kituri, dar sunt mai ușor de corectat la Revell, fiind gravate"în pozitiv". Baia trenului de aterizare este corectă ca detalii la Revell, dar nu este suficient de adâncă. Niciunul din kituri nu are luminile de poziție.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 1:58 pm
Coafa elicei este greșită la ambele kituri, ca și forma palelor. Ambele kituri au motoare, dar sunt subdimensionate, kitul Trumpeter este superior ca detalii, în vreme ce Revell este mai apropiat ca dimensiuni. Cockpitul Revell are 6 piese, corect, dar cu detalii sumare. Carlinga Trumpeter este plină de detalii, dar acestea sunt corecte pentru variantele de început de P-51(P-51, A-36, P-51A). În concluzie ambele trebuiesc înlocuite. Piesele transparente sunt de o calitate superioară la kitul Trumpeter, dar ferestrele semicirculare din spate sunt subdimensionate. Ampenajele la kitul Revell sunt ușor rotunjite, la Trumpeter sunt mai corecte.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
by Florin Moldovan » Sun Jun 18, 2017 2:13 pm
În opinia mea kitul Trumpeter este inacceptabil deoarece este scump și trebuie să refaci complet piesele majore, fuselajul și aripile, iar din piesele rămase nu toate sunt corecte. În contrast kitul Revell este de 4-5 ori ieftin și este o bază bună de detaliere pentru cei dispuși să adauge detalii. În concluzie cei care doresc un kit de P-51 "Razorback" la 1/32 acum, le recomand kitul Revell cu toate piesele aftermarket posibile, oricum vor ieși mai ieftin decât dacă ar cumpăra doar kitul Trumpeter SAU să aștepte până când unul din marii fabricanți de kituri va scoate o matriță nouă , un kit decent, care să arate bine făcut din cutie.
-
Florin Moldovan
- Imaginifer
-
- Posts: 162
- Joined: Thu Mar 28, 2013 5:15 pm
- Location: Bucharest
-
Return to Kit Review
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
|
|