Salut,
Acesta este proiectul la care lucrez in prezent. Va prezint poza dupa care m-am inspirat si stadiul la care am ajuns:
Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72
39 posts
• Page 1 of 4 • 1, 2, 3, 4
Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Salut,
Acesta este proiectul la care lucrez in prezent. Va prezint poza dupa care m-am inspirat si stadiul la care am ajuns:
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Imi e deja cunoscut proiectul lui Florin de pe artmodelism.ro
Excelenta detaliere si lucrare.
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Da, l-am vazut si eu acolo si pot zice ca e "foarte excelent". Am o admiratie separata pentru lucratorii-n braille la blindate (si nu numai). Tehnologia nu este atit de avansata cit sa redea detaliile ca la o scara mai mare, dar cred ca va fi in curind. Oricum toata aprecierea pentru cei care reusesc sa faca machete la scara asta cum altii nu reusesc s-o faca la scari mult mai mari. Asteptam urmarea si in final un articol.
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Salut Florine,
Intotdeauna e o placere pentru mine, sa-ti privesc machetele "braille" Respectul meu ! Spor, Bill
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Va multumesc, prieteni. Constructia e pe final. Nu mi-a placut cum a iesit cablul de tractare, asa ca l-am mai ingrosat un pic. Prelatele care acopera bagajele din spate sint facute din servetele inmuiate in lipici amestecat cu apa; am incercat, pe cat posibil, sa imit dispunerea lor de pe tancul original. Urmeaza sa le ancorez cu niste franghii, dar mai incolo.
Spor tuturor!
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72 Muhahaha :silly:
Pza cu cei 5bani e de milioane!!! Foarte frumos! Ce obiectiv folosesti? Mai important totusi...cum luminezi si ce setari folosesti pt. aparat?
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Multumesc Paul. Am un Canon EOS 400D. Pentru pozatul modelelor folosesc obiectivul Canon EF de 50 mm, foarte bun mai ales in conditii precare de lumina.
Lumina provine de la o lampa obisnuita de birou, cu un bec de 75W. Pe viitor, as vrea sa-mi cumpar totusi un bec cu o temperatura de culoare mai ridicata. Setarile aparatului: -ISO 200 -Modul A-DEP: profunzime automata de camp -White balance (balansul de alb) reglat manual (foarte important) -Declansare intarziata, 10 sec. Si folosesc un trepied obisnuit. Stiu ca ti-ai luat un Nikon foarte bun. Sa-l stapanesti sanatos si cat mai multe poze reusite!
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72 Multumesc!
Da, e bun . L-am luat la o tranteala prin parc si mi-a depasit asteptarile cu mult. Acum cred ca stiu unde greseam. Eu foloseam shutter-ul 1/4, diafragma deschisa la maxim si iso 400. O sa incerc invers acum, cu shutter-ul mare, diagragma 8 si iso 200.
Re: Sherman M4A3 (76) W - Dragon 1/72Fenomenul este urmatorul:
-cu cit diafragma este mai mica (adica numarul f mai mare - de ex. diafragma 8 este mai mare decit diafragma 32 pt ca in realitate este vorba de 1/8, 1/32, etc), cu atit profunzimea de cimp este mai mare, adica o mai mare bucata din ce vrei sa fotografiezi, se va vedea clar. Exista calculatoare pt. profunzimea de cimp (Depth of Field), de ex aici - insa cu cit diafragma este mai mica, ai nevoie de lumina mai puternica sau timp de expunere mai lung - nu ajunge lumina cit e de puternica - poti creste sensibilitatea ISO - dar la ISO mari apare zgomotul de imagine, asta inseamna ca ISO trebuie mentinuta pina la cel mult 400 - timp de expunere lung inseamna obligatoriu trepied si declansare temporizata Parerea mea este urmatoarea: - folositi rezolutia MAXIMA permisa de aparat - NU fotografiati macheta de aproape (e o greseala comuna, ca si utilizarea functiei macro); cu cit apropiati obiectivul de subiect, cu atit cimpul de profunzime scade (jucati-va cu setarile in linkul de mai sus si vedeti ce se intimpla, cititi despre hyperfocala); la rezolutie maxima si distanta mai mare veti incadra TOATA macheta in cimpul de profunzime si apoi veti face un crop la dimensiuni mai mult decit rezonabile. - mentineti ISO la max 200 (zic eu) astfel nu veti avea zgomot de imagine si nu vor trebui tratamente ulterioare pt scoaterea acestuia - folositi pe cit posibil lumina naturala - folositi obligatoriu un trepied - folositi diafragma minima posibila (numarul mai mare - de ex. f32<f8) - jucati-va cu timpul de expunere pina gasiti combinatia optima - daca cu diafragma minima si timpul de expunere maxim fotografiile ies intunecoase cresteti progresiv diafragma si faceti din nou incercari - declansati cu temporizare pt a evita miscarea imaginii in momentul declansarii - nu va fie rusine sa umblati la poze pt. o ajustare ulterioara. TOATE fotografiile nemaipomenite pe care le vedeti pe net si in reviste sunt prelucrate digital. Dintr-o macheta naspa nu poti face una nemaipomenita doar pozind-o, dar dintr-o macheta reusita poti face una nasoala prin niste fotografii neinspirate. Nu e vina "machetei" ca nu sunteti fotograf profesionist posesor de studio foto. Asa ca faptul ca mai umblati din soft la claritate, contrast, luminozitate si culoare NU face nici un rau la nimeni. Cine zice altfel inseamna ca nu traieste in secolul asta. Spor la fotografiat! PS. "Cincizeciul" tau Florin este unul dintre cele mai populare de la Canon pentru ca la un pret scazut iti ofera un obiectiv sharp chiar daca nu din cale-afara de fiabil. Cred totusi ca un "zoom" ti-ar fi mai practic pt machete decit un "fix" (de ex un 18-55 cu stabilizator, asta desigur daca n-ai unul si mai bun). Daca banii nu sunt un impediment, atunci sigur ca un obiectiv din clasa L, cit mai luminos (diafragma maxima 1 si ceva) , ar fi perfect. Totodata nu uita ca aparatul tau nu este dotat cu un senzor "full-frame" ci are un crop de 1,6, ceea ce inseamna ca de fapt distanta focala reala pt obiectivul tau este 50x1,6=80
39 posts
• Page 1 of 4 • 1, 2, 3, 4
Who is onlineUsers browsing this forum: No registered users and 1 guest |
||