Ca sa impulsionez un pic postarea in aceasta sectiune am sa va descriu pe scurt constructia machetei. Ea se incadreaza mai mult la modelism industrial decat la hobby aprofundat,asa ca un cunoscator in ale navelor cu vele va observa ca unele chestii sunt realizate mai superficial.Asta nu datorita lipsei de inspiratie, cat termenului dezarmant, 30-35 de zile.In iuresul creatiei si graba nu am facut poze din pacate la toate etapele.Sunt deschis la orice fel de intrebari critici si sugestii.
Primele poze le-am facut cu corpul in stadiu de primer.Am pulverizat un gri mediu lucios cu intaritor,preparat din alb si negru:
A fost o premiera pentru mine realizarea unor piese din alama la strung.Asta nu ca i-mi propusesem dinainte ci datorita faptului ca aveau dimensiuni mici.Iar alama suporta prelucrari la diametre mici si foarte mici.Asa au capatat forma plutele de salvare,cabestane,compasi magnetici etc.:
O parte din detaliile navei au avut constructie mixta,plastic comatex si alama sau aluminiu.Astea au fost vinciurile de ancora,scarile, bigile (un fel de macarale mai simple),babalele,radare ,timona, cabestan manual :
Cabina de comanda am confectionat-o din cartela de telefon (vezi articol Alexie).Scarile de cocotat pe acoperisul ei sunt facute din sarma de cupru de 0,2 mm :
La barcile de salvare m-au salvat niste culee de 4,5 mm diametru.Acestea au fost excelente pentru partea rotunda ,plus nelipsitul comatex :
Restul de piese sunt realizate exclusiv din comatex.Adica tambuchi,usi,aerisiri etc.Cateva poze de grup :
Puntile de lemn le-am confectionat din fasii de furnir de tei taiate la 1,5 mm latime ,lipite apoi pe carton :
Portcavilele (un fel de gardulete, in care se infig un fel de facalete, de care se leaga sforile) le-am confectionat din placaj aviatic de 1 mm grosime ,iar piciorusele din alama,au diametrul maxim 1,5 mm :
Pregatite de vopsit :
Si dupa :
Poze cu nava la final,65 de centimetri cu tot cu batu' din fata :
O poza retro si una cu corpul navei reale, lansat vara asta la Bremen :
Nemtii popor potent si care nu cheltuie banii aiurea pe autostrazi pentru ca le-au facut la vremea lor ,si cu ai lor B) .,Sau gandit ca Humboldt intuiulea din 1906 si-a cam facut datoria fata de deutchland.Asa ca vom vedea in curand pe marile lumii maiestuosul Alexander Von Humboldt II,ceva mai mare ca primul cu vreo 10 metri.