|
Tot ce tine de vehicule militare sau civile, blindate sau nu, tancuri, senilate sau semisenilate, autovehicule sau vehicule cu destinatii speciale
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:14 am
Salutare . Iata ca dupa ceva timp in care am incercat sa deslusesc si postarea foto pot sa ma inscriu in GB TAP si va arat cu ce vreau sa realizez ASU-85 si ASU-57 . Le-am pus pe amandoua pt ca am zis eu ca ar merge bine asa , desi dupa cum arata schema de montare a AsU-57 va fi destul de greu de realizat. https://picasaweb.google.com/1114058247 ... 8/ASU8557# Sper ca e bine asa ; asu-57 l-am cumparat fara cutie. Astept pareri daca e bine procedat pana acum. Sanatate si cer senin B)
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:14 am
Last edited by Georgel Musat on Sun Apr 07, 2013 7:15 am, edited 1 time in total.
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:15 am
Aoleu pana-i prind chichitele chelesc de tot , mai usor am invatat sa pliez parasuta . Nu dati cu rosii ca-s scumpe de tot B)
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:16 am
Salutare . Iata ca dupa ceva timp in care am incercat sa rezolv si alte obiective pot sa revin si asupra astuia.Mai ales ca ieri a fost ziua trupelor VDV. Desi am postat ceva poze pt inscriere cred se cuvine o mica introducere despre aceste blindatereale a caror machete sunt in lucru aici. Sovieticii au fost cei care au avut 10 corpuri de desant aerian la inceputul ww2,dar nu le-au folosit ca atare ci ca trupe de soc din rezerva acolo unde erau batalii grele. Dupa razboi au trecut la o reorganizare si redotare ,au fost denumite VDV Vozdushno Desantnye Voyska -Fortele de Desant Aerian desi popular li se mai spune si "trupele unchiului Vasia" dupa numele generalului VASILI FILIPOVICH MARGELOV cel ce s-a ocupat cu recreerea acestor trupe dupa marele razboi .Cine doreste mai multe detalii despre aceste trupe poate gasii aicihttp://rumaniamilitary.wordpress.co ... tea-i/sunt mai multe parti . Sa ne intorcem la vehicule astfel ca desii sovieticii au folosit im cadrul trupelor inate de ww2 si unele blindate cum ar fi T-26, T-38, T-60, ancorate sub avionele TB-3 nu aveau un blindat creat pt desant ,astfel ca dupa razboi au inceput a lucra la un astfel de prooiect in perioada 1947-1950 astfel ca inginerii de la uzina nr40 au realizat pt inceput un prototip cu tun at de 76mm dar s-a dovedit a fi prea grea masinaria , s-a mai venit si cu un alt prototip pe baza de amfibie dar nici acesta nu a fost aprobat si astfel ca in 1949 s-a venit cu unnou protip cu tun at de 57mm numit ASU-57 ASu venin de la Aviadesantnya samokhodnaya ustanovka care in traducere este Arma-autopropulsataaerodesantata.Aceasta a fost acceptata si dupa teste aintratin productia de serie din 1950 iar din 1951 in cadrul unitatilor de parasutisti. Avea o greutate de 3,4 tone, un blindaj de 6 mm ,lungime de 3,48 m cu tun,latime 2,86msi inaltimea de 1,18m avea un motor de automobil civil GAZ-m20Pobeda de 50cp mai tarziu de 55 cp , avea o autonomie de 250km cu un rezervor de 140l;tunul a fost in mai multe variante ultima fiind Ch-51M cu un recul mai mic si frana de gura cu dublu-deflector ,rezerva de proiectile de la bord fiin de 30 buc. Au fost cate 54 de exemplare pt fiecare divizie ,in dotare pana in 1980. Avea un echipaj de 3 plus 6 parasutisti ce puteau fi transportati.La inceput se transporta cu planorul tip YAK-12 tractat de avionul Il-12d , apoi mai tarziu s-au folosit avioane Tu-4,AN-8 , AN-12 si din 1969 AN-22 ,din 1974 IL-76 ; se putea folosii si elicopterul Mi-6 . Se putea si parasuta cu platforma P-98 sau cu complexul de parasute pp-128-500 asistate de un sistem de rachete care in apropierea solului porneau si astfel franau parasutarea si impactul cu solul. Asu-57 a fost si in dotarea altor armate fiind exportate cica 350-400 de buc.Cea mai vizibila participare a sa in razboi a fost in Invazia Cehoslovacia din august 1968 alaturi de "fratele" sau Asu -85 . Au fost construite si un numar necunoscut de vehicule in varanta de comandament ,avand tunul exclus si varianta transport tot fara tun ; s-a creat si doua variante una amfibie si una cu tunul fara recul B-11 dar care nu au intrat in productie de serie. http://en.wikipedia.org/wiki/File:%D0%9 ... 3-57_1.jpg
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:16 am
Revenim si trecem la ASU-85 urmatoarea masinarie realizata tot de aceiasi uzina 40 si aceiasi echipa de ingineri ce au realizat si pe primul , De aceasta data s-a plecat dela sasiul de PT-76 dar fara a avea capacitatea de amfibie ; cu un alt motor si un tun at de 85mm , la inceput a fost ca si ASU 57 deschis la partea superioara si denumit SU-85 desii mai exista unul pe sasiul lui T-34, apoi a fost pus si un plafon blindat si cum urma sa intre numai in dotarea unitalor aeropurtate a fost denumit ASU-85 . Acesta are o greutate de 15,5 tone, lungime de 6m ,latime de 2,8 m, inaltime 2,1 motor YaMz-V106 de 210 cp , rezervor de 400 l si o raza de 230km ,blindajul de 40-45 mm si un echipaj de 4 membri.Arma principala era tunul D70 care avea o elevatie intre -4,5 grade si +15 grade ,iar orizontal 15 grade stanga-dreapta, o lovitura directa efectiva de 1150m si distanta maxima de tragere de 10km, exista o rezerva de 45 de proiectile la bord si 2000 de gloante pt mitraliera coaxiala de 7,62 mm .Avea statie radio R-113 si R-120 si diferite ecipamente de vedere din acei ani ,apoi la inceputul lui 1970 s-a montat o mitralira DSHK de 12,7mm ca cele de pe tancurile T-55 ,62; cu 600 gloante si indicativ de ASU-85 M. De folosit a folosit numai de sovietici si polonezi , o divie aeropurtata avand 31 de astfel de aototunuri intr-un singur batalion. Nu s-au mai realizat si alte variante iar de folosit in lupta a fost doar in Invazia Cehoslovaciei din august 1968.ERa transportat de elicoptere Mi-6 si MI-10 . A avut totusi o perioada mai scurta de utilizare doarece din 1969 a fost ilocuit cu BMD-1 mult mai performant.
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
-
alexie
- Imperator
-
- Posts: 2540
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
- Location: Constanța - Romania
- Prenume si nume: Lucian Milosan
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:17 am
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
-
alexie
- Imperator
-
- Posts: 2540
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:01 pm
- Location: Constanța - Romania
- Prenume si nume: Lucian Milosan
by Georgel Musat » Sun Apr 07, 2013 7:18 am
AK-12 The BEST IS THE BEST
-
Georgel Musat
- Cornicen
-
- Posts: 121
- Joined: Mon Jan 28, 2013 7:29 pm
by Vasile Toma » Sun Apr 07, 2013 7:19 am
Daca vreti va scanez instructiunile de la ASU-57, il am si eu in lucru de vreo doi ani printre altele incepute si neterminate....
-
Vasile Toma
- Immunis
-
- Posts: 20
- Joined: Mon Jan 14, 2013 1:24 pm
Return to Vehicule
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
|
|